مولتی ویتامین با آهن - Multivitamin Plus Iron - لیست دارو ها بانک پزشکان
  • داروها
  • مولتی ویتامین با آهن – Multivitamin Plus Iron

نام دارو: مولتی ویتامین با آهن – Multivitamin Plus Iron

گروه دارویی

عوامل تغذیه ای و ویتامین ها

پیشینه دارو

متن پیشینه

موارد مصرف

فراورده های مولتی ویتامین با آهن جهت تأمین ویتامین ها و جلوگیری از فقر آهن در بیمارانی که از تغذیه کافی برخوردار نبوده یا رژیم غذایی آنها فاقد مواد غذایی ضروری و کافی است و همچنین در بیمارانی که نیاز به این مواد بطور موقت در آنها افزایش یافته است (مانند زنان باردار و در دوران شیردهی)مصرف می شود.

عوارض دارو

عوارضی برای این دارو ذکر نشده است.

هشدار دارویی

۱.در بیماران دیالیزی، مصرف مقادیر بیشتری از ویتامین ها و املاح معدنی ممکن است نیاز باشد.
۲.بعضی از ویتامین ها به خصوص ویتامین های A و D وبسیاری از مواد معدنی در مقادیر زیاد سمی هستند. بنابراین مقدار مصرف فراورده های مولتی ویتامین باید بر اساس رژیم غذایی و نیاز بیمار تنظیم شود.
۳. مقدار مصرف ویتامین A ، به منظور اجتناب از هیپروتامینوز، باید محدود شود.

تداخلات دارویی

حتی مواد غذایی اساسی می توانند با بسیاری از داروهای رایج تداخل داشته باشند. به طور مثال اگر از داروی وارفارین استفاده می کنید، باید بدانید که مصرف فقط مقدار کمی از ویتامینK موجود در مولتی ویتامین ها، قدرت اثر این دارو را کاهش می دهد. همچنین مصرف بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین E در روز می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهد. اگر داروهای مرتبط با اختلال غده تیروئید مصرف می کنید باید بدانید که مصرف کلسیم، منیزیم یا آهن در مدت ۴ ساعت پس از مصرف دارو می تواند قدرت اثر این داروها را کاهش دهد. برای همین ما توصیه می کنیم که از پزشک خود در مورد بهترین زمان مصرف مکمل ها، دارو و همچنین تداخلات دارویی احتمالی سوال کنید.

اشکال دارویی

MULTIVITAMIN+IRON DROP