فلفل قرمز - Red Pepper - لیست دارو ها بانک پزشکان

گروه دارویی

دارو های گیاهی

پیشینه دارو

کاپساسین از طریق تهی کردن ماده P از فیبرهای عصبی C و کاهش انتقال ایمپالس های درد به CNS سبب بروز اثرات ضد درد خود می شود. در سرماخوردگی ها مصرف فلفل قرمز – Red Pepper با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد .
برای تسکین سرفه های شدید بخصوص در مواردی که اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز – Red Pepper در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می کند و در نتیجه سرفه رفع می شود فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایان به اسم اثر مفید دارد . ( البته اگر الرژی نداشته باشند. )
فلفل قرمز – Red Pepper بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد . فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضر عفونی حلق توصیه می شود . به صورت مشمع طبی فلفل قرمز برای رفع احتقان های حاد در موارد بیماری های ذات الریه و ذات الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد.این گیاه بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد . فلفل قرمز – Red Pepper برای رفع گرفتگی عضلات که به دراج شدن معروف است بسیار مفید است. این گیاه بهترین داروی ریه و خلط اور و قوی است وبرای پیش گیری و تسکین برونشیت مزمن و امفیزما مفید است . ضد احتقان می باشد و برای حل شدن لخته های خون کمک می کند ومسکن درد است.

موارد مصرف

فلفل قرمز – Red Pepper سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌ های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند. باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌ خونی هستند توصیه می‌گردد. تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال های درد در بدن میشود.
این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلول های شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد. یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

عوارض دارو

احساس سوزش و گرما در محل تجویز دارو روی پوست، سرفه، عطسه فلفل قرمز می تواند مری را تحریک کرده و منجر به درد سوزش سر دل شود. خوردن فلفل قرمز – Red Pepper می تواند یک مشکل بزرگ را برای افراد مبتلا به سندرم روده و یا کسانی که در حال حاضر از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند فراهم سازد .

هشدار دارویی

مصرف فلفل قرمز – Red Pepper برای کودکان چندان توصیه نمیشود. خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص در مصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد .
اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومور های سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد. همانطور که گفتیم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند. اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

تداخلات دارویی

تداخلی برای این گیاه ذکر نشده است.

اشکال دارویی

متن اشکال دارویی