آنتی بادی ضد دیگوکسین - Digoxin Anti body - لیست دارو ها بانک پزشکان
  • داروها
  • آنتی بادی ضد دیگوکسین – Digoxin Anti body

نام دارو: آنتی بادی ضد دیگوکسین – Digoxin Anti body

گروه دارویی

آنتی دوت ها ،شلات کننده ها و آنتاگونیست ها

پیشینه دارو

آنتی بادی ضد دیگوکسین – Digoxin Anti body از آنتی بادی های حاصل از گوسفند ایمن شده نسبت به دیگوکسین مشتق می شوند. میل ترکیبی دیگوکسین نسبت به آنتی بادی ها از محل های اتصال بافتی بیشتر می باشد و سپس کمپلکس دیگوکسین-آنتی بادی به سرعت در ادرار دفع می گردد.

موارد مصرف

از این آنتی بادی ها به صورت محدود در درمان مسمومیت خطرناک با دیگوکسین یا digitoxin استفاده می گردد. تخمین زده می شود که ۳۸ میلی گرم از این آنتی بادی ها می تواند به ۵۰۰ میکروگرم دیگوکسین یا digitoxin متصل می شود و محاسبه دوز تجویزی بر اساس این تخمین و میزان بار دیگوکسین در بدن می باشد که این مقدار خود بر پایه میزان دیگوکسین خورده شده و یا به طور ایده آل غلظت پلاسمایی حالت پایدار می باشد. تجویز آن از طریق انفوزیون داخل وریدی طی ۳۰ دقیقه می باشد. در صورت احتمال بروز سکته قلبی می توان آن را به صورت بولوس تجویز نمود. در بیمارانی که به نظر می رسد در معرض خطر واکنش های آلرژیک هستند ممکن است تست پوستی اسکراچ و یا داخل پوستی صورت پذیرد.

عوارض دارو

ندرتاً واکنش های آلرژیک گزارش شده اند که این عارضه در بیمارانی که قبلاً تحت این درمان قرار گرفته اند و یا به پروتئین گوسفندی حساسیت دارند بیشتر رخ می دهد. در حین و بعد از درمان، فشار خون، ECG و غلظت پتاسیم باید به صورت دقیق مانیتور گردند.

هشدار دارویی

هشداری برای این دارو ذکر نشده است.

تداخلات دارویی

تداخلی برای این دارو ذکر نشده است.

اشکال دارویی

Inj : 40 mg/vial