آلومینیوم ام جی اس - Aluminium MGS - لیست دارو ها بانک پزشکان
  • داروها
  • آلومینیوم ام جی اس – Aluminium MGS

گروه دارویی

دارو های گوارشی

پیشینه دارو

آلومینیوم ام جی اس – Aluminium MGS روی اسید معده اثر خنثی کنندگی دارد و با فسفات مواد غذایی در روده باند شده و باعث دفع آن می شود.
عمدتا از طریق مدفوع دفع می شود و اثر آن حدود ۲ ساعت پس از خوردن باقی میماند. سایمتیکون‌ موجود در این‌ فرآورده‌ نیز اثر ضد نفخ‌ دارد.

موارد مصرف

آلومینیوم ام جی اس – Aluminium MGS دارویی تشکیل شده از آلومینیوم هیدروکسید، منیزیم هیدروکسید و سایمتیکون می‌باشد. قرص آلومینیوم ام جی اس یک داروی آنتی اسید و ضد نفخ و گاز می‌باشد و در موارد سوء هاضمه، سوزش سردل، ترش کردن و رفلاکس معده مصرف می‌شود. همچنین در موارد تخریب مخاطی گوارش ناشی از استرس و درمان اولسردئودنال نیز مصرف می‌شود.
آلومینیوم هیدروکسید باعث خنثی کردن اسید معده و افزایش PH معده می‌شود، منیزیم هیدروکسید که با اثر اسمزی و جذب مایع باعث حرکت روده می‌شود و سایمتیکون با کاهش کشش سطحی موجب از بین رفتن حباب‌ های گاز می‌شود.

عوارض دارو

همه دارو ها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یک سری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف قرص آلومینیوم ام جی اس، از بین می‌روند.

عوارض جانبی قرص آلومینیوم ام جی اس – Aluminium MGS عبارتند از:
یبوست
اسهال
کاهش حرکات گوارشی
سفت شدگی مدفوع
بواسیر
کرامپ معده
طعم ناخوشایند در دهان (گچ)
تغییر رنگ مدفوع (نقاط سفید رنگ)
تهوع
استفراغ
کاهش اشتها
در صورت مشاهده علائم واکنش‌ های آلرژیک، مانند کهیر، تنفس دشوار، تورم صورت یا گلو و واکنش‌ های شدید پوستی سریعاً به اورژانس مراجعه کنید.
توجه: اگر در طول مصرف این دارو دچار علائمی مانند درد استخوان، ضعف ماهیچه‌ ای، گیجی، تنگی نفس، کاهش ضربان قلب و رنگ پریدگی شدید مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

هشدار دارویی

-در کودکان و بیمارانی که ناراحتی شدید کلیه دارند، با احتیاط مصرف گردد.
-برای درمان زخم های گوارشی، بهترین اثر زمانی خواهد بود که ۳-۱ ساعت بعد از غذا یا هنگام خواب مصرف شود.
-احتمال بروز یبوست با مصرف این فرآورده وجود دارد، ولی می توان با استفاده از فیبرهای غذایی میزان آن را کاهش داد.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر دارو ها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آن شود. بنابراین برای مصرف قرص آلومینیوم ام جی اس، لیست تمام دارو هایی که مصرف می‌کنید اعم از دارو های تجویزی و غیر تجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

برخی از دارو هایی که با قرص آلومینیوم ام جی اس تداخل دارند، عبارتند از:
آنتی‌بیوتیک‌ ها (مانند تتراسایکلین)
فنوتیازین‌ ها
نمک‌ های آهن و ایزونیازید
سالیسیلات
کینیدین
آمفتامین
توجه: به طور کلی به بیمار توصیه می‌شود از مصرف سایر دارو ها طی ۲-۱ ساعت پس از مصرف آنتی اسیدها خودداری کند.

اشکال دارویی

Susp: Aluminium (OH) 225mg+ Magnesium (OH) 200mg+ Simethicone 25mg /5ml Chewable Tab: Aluminium (OH) 200mg+ Magnesium (OH) 200mg+ Simethicone 25mg