5 ویژگی سالن زیبایی خوب - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

حتماً شنیده‌ اید یا برای شما هم پیش آمده که خانمی با مراجعه به یک سالن زیبایی خیلی معروف، اصلاً از نتیجه کار راضی نبوده است. هزینه بسیار بالایی برای خدمات زیبایی پرداخت شده، اما نتیجه کار اصلاً متناسب با سلیقه و نظر مشتری نبوده است! یا برای خدمات مهمی مانند رنگ مو عروسی به یک سالن مراجعه می کنید تا ظاهر زیبایی داشته باشید، اما نتیجه برعکس را در این زمان حساس دریافت می کنید! این اتفاق‌ها باعث می ‌شود که کار برای انتخاب یک سالن زیبایی خوب و حرفه‌ ای کمی سخت شود و نتوان به تبلیغات گسترده‌ ای که صورت می ‌گیرد، اعتماد کرد. شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که بهترین سالن‌ های زیبایی چه مشخصاتی دارند؟ اگر بخواهیم بین بهترین آرایشگاه‌ های زنانه در هر شهری یک گزینه را انتخاب کنیم، باید به چه مواردی توجه کرد؟ متاسفانه به دلیل تبلیغات گسترده و تجملات بیش از اندازه که در بعضی سالن‌ها و آرایشگاه ها وجود دارد، شاید انتخاب یک گزینه مناسب کار سختی باشد. حتی بعضی از سالن‌های زیبایی علی رغم قیمت ‌های بالایی که برای خدمات خود در نظر می ‌گیرند، کیفیت آنچنان خوبی ندارد. در این مطلب ۵ مورد کلیدی را به شمار یادآوری می ‌کنیم که با کمک آنها بتوانید بهترین سالن زیبایی در محدوده خود را انتخاب کنید.

به کیفیت مواد و تجهیزات توجه کنید.

مهم‌ ترین فاکتوری که باید در بررسی یک سالن زیبایی خوب به آن توجه کرد، کیفیت متریال و تجهیزات مورد استفاده  است. به عنوان مثال باید بررسی کنید که در حوزه میکاپ از چه کرم‌ ها و لوازم آرایشی استفاده می ‌شود و آیا این محصولات اصل و درجه یک هستند یا خیر؟ یا اگر به بهترین ناخن کار تهران مراجعه می‌کنید، باید مواد مورد استفاده برای کاشت، لمینت یا ژلیش ناخن عالی ‌ترین کیفیت را داشته باشد تا صدمه ‌ای به ناخن‌های شما وارد نشود. بخش عمده ای از هزینه خدماتی که  پرداخت می‌ کنید، به همین کیفیت مواد و تجهیزات بستگی دارد و یک سالن زیبایی باید شفاف و واضح متریال و مواد مورد استفاده خود را مشخص کند. به سالن هایی که اطلاعی در مورد برندهای مورد استفاده خود به شما نمی دهند، اصلا اعتماد نکنید.

نظرات مشتریان را بررسی کنید.

برای اطمینان از کیفیت خدمات زیبایی بهتر است، نظرات مشتریان دیگری که از خدمات آن سالن استفاده کرده‌اند را بررسی کنید. برای این کار می ‌توانید به پیج اینستاگرام سالن زیبایی و یا دیگر صفحات مجازی و سایت‌ها مراجعه کنید. هم چنین دیدن نمونه کارهای یک سالن زیبایی می ‌تواند مشخص کند که آیا کیفیت خدمات در سطح مطلوبی قرار دارد یا خیر. به عنوان مثال اگر برای خدمات میکروبلیدینگ ابرو به یک سالن زیبایی مراجعه می ‌کنید، حتماً نمونه کارهای ابروی آن سالن را با دقت بررسی کرده و از طبیعی، زیبا و حرفه‌ ای بودن کار اطمینان حاصل کنید.

قیمت خدمات را بررسی کنید.

یک فاکتور اصلی در انتخاب بهترین سالن زیبایی در محدوده شما بررسی قیمت خدمات زیبایی است. مورد مهم دیگری که حتماً باید به آن توجه شود، این است که سعی کنید از مراجعه به سالن ‌های زیبایی که قیمت‌ های بیش از اندازه بالا یا بیش از اندازه پایین دارند، پرهیز کنید. چرا که هیچ گرانی و هیچ ارزانی بی‌ دلیل نیست و آنچه اهمیت دارد این است که بین کیفیت خدمات و قیمت ارائه شده تناسب خوبی وجود داشته باشد. مثلاً اگر یک سالن زیبایی از متریال درجه یک برای میکاپ استفاده می ‌کند، قطعاً قیمت آن به نسبت سالنی که چنین متریالی ندارد، بالاتر است و این موضوع طبیعی است.

مهارت آرایشگران را بررسی کنید.

تعداد سالن‌های زیبایی هر روز رو به افزایش است، اما همه آنها دارای نیروی کار ماهر و حرفه ‌ای نیستند. چیزی که اهمیت دارد، مراجعه به سالن زیبایی است که متخصصین و آرایشگران آن در کار خود حرفه ‌ای و با تجربه باشند. هیچ خانمی دوست ندارد بعد از مراجعه برای اصلاح ابرو با ابروهای غیر قرینه و به هم ریخته مواجه شود و یا بعد از مراجعه برای ترمیم ناخن از نتیجه کار رضایت نداشته باشد. مهارت و تجربه آرایشگر است که تعیین می‌ کند چه اندازه کیفیت کارعالی و یا ناخوشایند باشد. پس سلامتی و زیبایی خود را با مراجعه به سالن‌ هایی که آرایشگران ماهری ندارند، به خطر نیندازید. ابتدا از مهارت و تجربه آرایشگر اطمینان حاصل کنید، نمونه کارهای او را بررسی کنید و حتی اگر لازم است با مراجعه به سالن و بررسی روند انجام کار توسط آرایشگر، مهارت او را بسنجید. سپس زیبایی پوست، مو یا ناخن خود را به آن فرد بسپارید.

چک کردن موارد بهداشتی

اگر به دنبال یک سالن زیبایی حرفه‌ ای و خوب هستید که همه خدمات زیبایی خود را به آن بسپارید، باید از رعایت شدن بهداشت توسط پرسنل و بهداشتی بودن کلیه تجهیزات اطمینان حاصل کنید. باید موارد بهداشتی در همه جنبه‌ های آن در سالن رعایت شود. تجهیزات یکبار مصرف باید بعد از هر بار استفاده دور ریخته شود و وسایلی که برای همه مشتریان استفاده می‌شوند، باید بعد از هر بار استفاده ضدعفونی شود. استفاده از دستکش و لباس‌ های بهداشتی توسط پرسنل الزامی است و همه قسمت‌ های سالن از راهروها، صندلی، سرویس بهداشتی، صندوق و … باید به طور کامل تمیز و بهداشتی باشد. در غیر این صورت مشکلات جدی مانند انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها سلامتی شما را تهدید می ‌کند. این مسئله در لاین ناخن و اکستنشن از هر لاین دیگری خود را بیش تر نشان می‌ دهد.

قطعاً موارد دیگری هم هستند که در انتخاب بهترین سالن زیبایی تاثیر دارند. مثلاً ارتباط موثر آرایشگر با مشتری، نظر و سلیقه شخصی شما، دکوراسیون و چیدمان سالن زیبایی، احساسی که از حضور در سالن به شما درس می ‌دهد و … همگی مواردی هستند که می‌ تواند به انتخاب یک سالن زیبایی مناسب شما منجر شود. اما توصیه می کنیم که این پنج مورد اصلی را قبل از انتخاب یک سالن زیبایی در نظر داشته باشید. به خصوص اگر برای خدمات مهمی مانند میکاپ، خدماتی که موارد بهداشتی در آنها اهمیت زیادی دارند، مانند خدمات ناخن و … به یک سالن زیبایی مراجعه می‌ کنید.

نتیجه آنکه

در نتیجه باید گفت که در انتخاب یک سالن زیبایی خوب در هر شهری که هستید، در کنار فاکتورهایی مثل سلیقه و نظر شخصی یا نزدیکی موقعیت مکانی، موارد مهم و اصلی دیگری مانند کیفیت خدمات، قیمت بهداشت سالن، مهارت بالا و بررسی نمونه کارهای سالن تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که خدمات زیبایی سالن مستقیماً با سلامت جسم شما در تماس است، اهمیت زیادی دارد که در این انتخاب دقت به خرج دهید. ما در این مطلب تلاش کردیم تا اصلی‌ ترین مواردی که در انتخاب یک سالن زیبایی خوب، باید به آن توجه کنید را معرفی کنیم. قطعاً موارد زیاد دیگری هم در این انتخاب دخیل هستند، اما این پنج مورد را جز موارد اصلی در نظر بگیرید.