راز سفید کردن دندان افراد سیگاری【سال1402】❤️ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
راز سفید کردن دندان افراد سیگاری

در این مطلب ما تلاش داریم تا به شما اطلاعات کاملی درباره راز سفید کردن دندان افراد سیگاری دهیم. بلیچینگ دندان یکی از روش‌های پرکاربرد در زیبایی‌سازی دندان است که با استفاده از مواد مخصوص لکه‌ های دندان را از بین می‌برد و دندان‌ها را به رنگ سفید و درخشان تبدیل می‌کند. این روش به عنوان یکی از ساده‌ ترین و ارزان‌ترین روش‌ های زیبایی‌سازی دندان شناخته شده است که باید توسط بهترین دکتر بلیچینگ در تهران انجام شود که بهترین دندانپزشکان در سایت دندانپزشکا ،پزشکا، جراحتو،nobat.irو …. معرفی شده است تا شما بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

بلیچینگ دندان چیست؟

رنگ دندان یکی از مهمترین جنبه های زیبایی لبخند است، بنابراین اگر تمام عوامل مربوط به زیبایی لبخند وجود داشته باشد اما تعدادی از دندان ها از بین رفته باشد و زرد شده باشد، این لبخند اثر خود را از دست می دهد. بهترین و موثرترین راه در دندانپزشکی برای بهبود رنگ دندان، سفید کردن دندان است. درمانی که امروزه در سرتاسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است و روزانه افراد زیادی برای سفید کردن دندان های خود به مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند بلیچیگ است. توصیه می شود برای بلیچینگ دندان به بهترین جراح دندانپزشک در تهران مراجعه کنید که در زمینه تخصص خود سابقه و تجربه خوبی داشته باشند.

انواع بلیچینگ

بلیچینگ در مطب: سفید کردن دندان در مطب دندانپزشک این روزها طرفداران زیادی دارد. چیزی که باعث محبوبیت بلیچینگ دندان در مطب می شود این است که دندان های را در کوتاه ترین زمان ممکن سفید می کنند. در افیس بلیچینگ برای اینکه دندان ها سفید شوند از مواد مخصوصی مانند پراکسید هیدروژن با غلظت بالا استفاده می شود. هم چنین باید گفت که زمان لازم برای سفید کردن دندان در مطب ۲ تا ۳ جلسه است و هر جلسه تقریبا یک ساعت است.

پاور بلیچینگ: یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان انجام سریع و فوری آن است که به آن پاور بلیچینگ می گویند و باید گفت که این روشی جدید می باشد. در این روش از پراکسید هیدروژن با غلظت بالا استفاده می شود و در یک جلسه دندان ها سفید می شوند.

بلیچینگ خانگی: بلیچینگ خانگی یکی دیگر از روش های سفید کننده دندان است که در منزل می توانند از این روش استفاده کنید. شما ابتدا در جلسه اول که به پزشک متخصص مراجعه می کنید از دندان شما قالب می گیرند و بر اساس این قالب ها، از تری های پلاستیکی شفاف نازک برای سفید کردن دندان ها در خانه ساخته می شود.

راز سفید کردن دندان افراد سیگاری

دلایل تغییر رنگ بلیچینگ

غذا و نوشیدنی: برخی غذاها و نوشیدنی ها به طور طبیعی باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. مصرف قهوه و شراب می‌توانند لکه‌های عمیقی روی دندان‌های شما ایجاد کنند که باید آنها را سفید کنید و دوباره بلیچینگ دندان انجام دهید.

استفاده از سیگار: تنباکو و تمام مشتقات آن حاوی دو ماده قطران و نیکوتین است که مستقیما رنگ دندان ها را تغییر می دهد و این لکه ها تنها با سفید کردن دندان ها از بین می روند.

زخم دهان: بعد از ظاهر شدن صدمات ناشی از آبسه، کیست و افت دهان ممکن است به مینای دندان آسیب برساند.

مصرف دارو: برخی از آنتی بیوتیک ها می توانند رنگ دندان ها را تغییر دهند. اگر متوجه تغییر رنگ شدید می توانید از روش های بلیچینگ خانگی و سفید کردن دندان استفاده کنید.

معایب بلیچینگ دندان ها

  • در صورت عدم استفاده از محافظ، ژل سفید کننده می تواند باعث ایجاد حساسیت در دهان و دندان ها شود.
  • طول عمر و ماندگاری این روش چندان بالا نیست و اگر بخواهید ماندگاری بیشتری داشته باشد نیاز به مراقبت بسیار خاصی دارید.
  • برای استفاده از این روش، عواملی مانند ژنتیک و نوع مشکل شما می تواند تاثیر زیادی در نتیجه درمان داشته باشد.
  • دندان شما ممکن است به طور موقت به مواد بسیار سرد و بسیار گرم حساس باشد که جای نگرانی نیست و پس از مدتی به حالت اولیه خود باز می گردد.

مراقبت های بعد از بلیچینگ

استفاده مداوم و منظم از مسواک: این اولین قدم و بهترین اقدام برای مراقبت طولانی مدت بعد از بلیچینگ دندان است. حداقل دو بار در روز از مسواک استفاده کنید و پس از مصرف نوشیدنی ها و غذاهایی که باعث ایجاد لکه روی دندان می شوند، دندان های خود را با مسواک تمیز کرده و بشویید.

استفاده از خمیردندان های سفید کننده: مواد سفید کننده موجود در این خمیردندان ها از اکسید شدن مواد روی دندان ها جلوگیری می کند و دندان ها را کاملا تمیز می کند. شاید غلظت مواد سفید کننده آنها کم باشد، اما این می تواند به ماندگاری مواد سفید کننده کمک زیادی کند.

کاهش مصرف مشروبات و تنباکو: مصرف مداوم سیگار و مشروبات الکلی باعث کاهش اثر مواد سفید کننده و کاهش طول عمر بلیچینگ می شود. بیشتر نوشیدنی های الکلی حاوی ماده ای به نام تانن هستند که باعث ایجاد لکه های دندانی می شود. بنابراین، استفاده مداوم از آن، درمان سفید کننده را کاملاً بی اثر می کند.

استفاده از نی: بهتر است از نی برای نوشیدن نوشیدنی های تیره استفاده کنید تا تماس نوشیدنی با دندان ها به حداقل برسد. استفاده از نی برای نوشیدن چای سرد و نوشیدنی های گازدار اجتناب ناپذیر است.

راز سفید کردن دندان افراد سیگاری

کلام آخر

در این مطلب ما تلاش داشتیم تا درباره راز سفید کردن دندان افراد سیگاری به شما توضیحاتی دهیم و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. به صورت کلی بلیچینگ دندان یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی است که برای سفید کردن و روشن‌تر کردن دندان‌ ها استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از مواد مخصوص، لایه‌های رنگی و لکه‌های سطحی را از دندان‌ها حذف می‌کنند و باعث سفیدی دندان ها می شود.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما ممنونیم. برای مشاهده اطلاعات بهترین دندانپزشکان به سایت دندانپزشکا، mdental.ir مراجعه کنید.