درمان های خانگی برای برخی عفونت ها - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
درمان های خانگی برای برخی عفونت ها

بیشتر خانم‌ها دست‌کم یک بار در طول زندگی خود دچار عفونت می‌شوند. شایع‌ترین علت این عفونت‌ها، مخمری به نام کاندیدا آلبیکنس است. هرچند انواع دیگر قارچ‌ها هم می‌تواند علت عفونت باشد.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از روزنامه خراسان، گزارش های عینی نشان می‌دهد که عفونت قارچی بسیاری از خانم‌ها با درمان‌های خانگی بهبود می‌یابد. در ادامه به معرفی چند نوع درمان خانگی می‌پردازیم.

ماست‌ طبیعی | ماست‌شیرین‌نشده و غیر طعم‌دار، حاوی باکتری‌های مفیدی به نام پروبیوتیک‌هاست. پروبیوتیک‌ها به سلامت و تنظیم مجدد تعادل بین باکتری‌ها و مخمرها کمک می‌کند.محققان ادعا کردند که بسیاری از افراد با مصرف پروبیوتیک تسکین یافته‌اند.

سیر | در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۰۵ نشان داده شد که سیر در از بین بردن کاندیدا موثر است.اگر می‌خواهید از سیر برای درمان عفونت مخمری استفاده کنید، مقدار آن را در رژیم غذایی‌تان افزایش دهید. همچنین نشان داده شده که کرم‌های واژینال حاوی سیر و آویشن در درمان عفونت واژن، تاثیری مشابه کرم واژینال کلوتریمازول دارد.

سرکه سیب| یکی از درمان‌های رایج عفونت قارچی حمام سرکه سیب است. سرکه سیب خواص دارویی زیادی دارد که برخی از آن‌ها توسط تحقیقات علمی تایید شده‌اند. نصف فنجان سرکه سیب را در وان حمام با آب ولرم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بمانید. ترکیبات اسیدی سرکه می‌تواند تمام انواع میکروارگانیسم‌های مضر، نظیر مخمر را از بین ببرد.باید قبل از استفاده از سرکه روی پوست، آن را با آب رقیق کنید. همچنین برای نتیجه بهتر، حتما سرکه سیب را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

ویتامین C| ویتامین C، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است. داشتن سیستم ایمنی قوی می‌تواند به بدن کمک کند و آن را به حالت تعادل برگرداند.ویتامین C(آسکوربیک اسید) خواص ضد میکروبی دارد به همین دلیل برخی خانم‌ها برای متوقف کردن رشد بیش از حد کاندیدا آن را به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند.سعی کنید برای تقویت توانایی بدن‌ برای مبارزه با عفونت مخمری، مصرف ویتامین C را افزایش دهید. ویتامین C اسیدی است؛ بنابراین آن را به بافت حساس واژن نزنید.