مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در کشور - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در کشور

پدرام پاک آیین با اعلام این خبر گفت : این بیمار یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است. وی در اهواز سکونت دارد و بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

به گزارش ّانک پزشکان پدرام پاک آیین سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با تائید ابتلای اولین مورد ابتلا به آبله میمون در کشور گفت : این بیمار یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است. وی در اهواز سکونت دارد و بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

پاک آئین با بیان اینکه بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان ، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، خاطر نشان کرد : افرادی که در گذشته دوز واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

لازم به ذکر است آبله میمون در سال ۲۰۲۲ از ۱۲ کشور به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد و این سازمان (WHO) در نهایت تصمیم گرفت آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام کند و آن را در بالاترین سطح هشدار قرار دهد.

شیوع این بیماری در حدود ۷۰ کشوری که این ویروس از لحاظ تاریخی در آن شیوع نداشته است، تأیید شده و بر اساس داده‌های ارائه شده، تا کنون به حدود ۲۶۰۰۰ نفر در سراسر جهان خارج از آفریقا گسترش یافته است.