ما به شما می‌گوییم این آلرژی است یا کووید - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
ما به شما می‌گوییم این آلرژی است یا کووید

از آنجایی که موارد ابتلا به کووید همزمان با آلرژی های بهاری افزایش می یابد، پزشکان می گویند که دانستن تفاوت بین این دو مهم است زیرا علائم آن‌ها تا حدودی مشابه هستند.

به گزارش بانک پزشکان، آلفونسو زامارا، دانشجوی دانشگاه سنت جوزف، می‌گوید:« می‌کنم موضوع به تغییر آب و هوا ربط دارد. بسیاری از دوستان من آلرژی دارند. امسال به نظرم تعداد بیماران از هر سال بیشتر است. فکر می‌کنم می‌توانم بگویم که آیا این آلرژی است یا کووید. منظورم این است که من علائمی مانند گرفتگی بینی، آبریزش بینی و مواردی از این دست دارم که بیشتر به نفع داشتن آلرژی و حساسیت بهاری است.»

در حالی که درختان جوانه زده اند و گل شکوفا می شوند، طبیعی است که میزان حساسیت بهاری افزایش یابد. پزشکان هشدار می‌دهند که ممکن است به راحتی علائم کووید را به عنوان آلرژی حساب کرد و برای تشخیص و درمان مراجعه نکرد و این چیزی است که این روزها زیاد می‌بینند.

دکتر پل سوانسون استاد گوش و حلق و بینی و آلرژی در مرکز براین ماور، گفت«ما بیمارانی داشته ایم که به ما مراجعه می کنند و می گویند من علائم آلرژی دارم. اما بر اساس توصیف آنها از علائم، خیلی از اوقات احتمال ابتلا به کووید ۱۹ مطرح بود و ما آنها را آزمایش کردیم و کووید را در بیمارانی که فکر می کردند آلرژی دارند، یافتیم.»

مرکز کنترل بیماری های آمریکا (CDC ) یک راهنمای تشخیصی برای این موارد دارد. در این راهنما آمده که علائم کووید ۱۹  که در موارد آلرژی‌های فصلی نادر است عبارتند از تب و لرز، دردهای عضلانی و درد بدن، از دست دادن اخیر حس چشایی و بویایی، تهوع یا استفراغ و اسهال.

اما در نقطه برعکس هم، دکتر سوانسون گفت: «اگر خارش، خارش در بینی، خارش در دهان دارید، احتمال آلرژی بسیار بیشتر از کووید است.»

بهتر است توجه داشته باشید که ممکن است فصل آلرژی امسال طولانی خواهد بود و حتی ممکن است در فصل تابستان هم آلرژن‌ها در هوا باشند. دکتر سوانسون گفت: «وزش بادهای بهاری و گرده ریزی درختان بهاری و نیز علف‌های تابستانی و سپس علف‌های هرز پاییزی همه ممکن است در افراد مستعد باعث آلرژی شوند. در مناطق خشک هم گرد و غبار می‌تواند باعث سرفه و برخی علائم آلرژی شود.»

اگر سابقه آلرژی شدید دارید یا در حال حاضر آلرژی بدی را تجربه می کنید، پزشکان می گویند ابزاری از کووید وجود دارد که می توانید برای پیشگیری از علائم آلرژی از آن استفاده کنید: ماسک‌ها و بخصوص ماسک N-95 به صورت بزنید، این ماسک‌ها بسیاری از گرده ها را فیلتر می کنند.»