چرا انتخاب پارکت در دکوراسیون منزل مهم است؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

انتخاب کفپوش پارکت در دکوراسیون منزل بسیار حائز اهمیت است زیرا به طور مستقیم بر ظاهر و فضای کلی خانه شما تاثیر می گذارد. اولین جایی که تغییر در طراحی خانه آغاز می شود، طبقات است. پارکت یکی از بزرگترین و متمایزترین سطوح خانه است. بخش بزرگی از محیط در فضای زندگی شما نفوذ می کند. سبک پارکت و رنگ هایی که انتخاب می کنید نشان دهنده سبک و شخصیت خانه شما است. علاوه بر این، انتخاب پارکت باید با سایر عناصر دکوراسیون مورد استفاده برای تکمیل طراحی کلی خانه شما سازگار باشد.

علاوه بر این انتخاب پارکت باید با توجه به کاربری منزلتان به دقت مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، در مناطق پرتردد، مهم است که چوب سختی را انتخاب کنید که بادوام باشد و به راحتی تمیز شود. علاوه بر این، انتخاب پارکت به موقعیت و آب و هوای خانه شما بستگی دارد. اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، انتخاب پارکت با مقاومت در برابر رطوبت بسیار مهم است.

در نتیجه انتخاب پارکت در دکوراسیون منزل بسیار مهم است. زیرا؛ این نشان دهنده سبک کلی خانه شما است و باید با توجه به کاربرد آن انتخاب شود. به عنوان مرکز دکوراسیون HOM اسکای لند، این هفته از ما می پرسیم که “چرا انتخاب پارکت در دکوراسیون خانه مهم است؟” در مقاله وبلاگ ما در مورد رنگ کفپوش، مدل، نور خورشید و انتخاب کفپوش با توجه به طراحی صحبت خواهیم کرد. ما برند پارکت آرتا را معرفی خواهیم کرد که کیفیت بالایی دارد، گزینه های زیادی دارد و مد پیشرو است . یادداشت بردارید، این اطلاعات مرجع شما در دکوراسیون منزل خواهد بود.

در انتخاب رنگ و مدل پارکت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب رنگ و مدل پارکت باید به چند فاکتور مهم توجه کنید:

مناسب بودن سبک های مبلمان و دکوراسیون در خانه: چه جلوه ای می خواهید در فضا ایجاد کنید؟ کدام سبک دکوراسیون را می خواهید منعکس کنید؟ رنگ و مدل پارکت باید با سبک مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال، در حالی که رنگ های ساده و خنثی برای سبک دکوراسیون مدرن ترجیح داده می شوند، ممکن است رنگ ها و بافت های طبیعی تر در سبک روستیک ترجیح داده شوند. اگر می خواهید ظاهری کلاسیک داشته باشید و وسایل دکوراسیون شما شامل قطعات آنتیک باشد، می توانید پارکت را با رنگ های تیره انتخاب کنید. می‌توانید از رنگ‌های روشن برای ظاهری مینیمال و از پارکت‌های قدیمی برای طرح‌های نوستالژیک و رترو استفاده کنید.

میزان نور در خانه: رنگ پارکت را باید بسته به میزان نور طبیعی و مصنوعی خانه انتخاب کرد. پارکت با رنگ تیره می تواند اتاق را در مناطق کم نور تیره تر نشان دهد، در حالی که پارکت با رنگ روشن می تواند ظاهر روشن تری ایجاد کند.

اندازه اتاق : مدل و رنگ پارکت را می توان طوری انتخاب کرد که به اتاق حس بزرگ یا کوچکی بدهد. به عنوان مثال، برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچکتر، ممکن است یک پارکت با رنگ روشن تر و طرح های کوچک ترجیح داده شود. علاوه بر این، کفپوش های پارکت با رنگ روشن، فضا را روشن تر نشان می دهند. اگر فضای بزرگ، روشن و آفتابی دارید، می توانید کفپوش پارکت تیره رنگ را انتخاب کنید.

دوام و سهولت در نگهداری: انتخاب پارکت باید از نظر دوام و سهولت نگهداری بسته به کاربری اتاق با دقت انتخاب شود. انتخاب یک کفپوش بادوام در صورتی که در مناطق پر رفت و آمد مورد استفاده قرار گیرد، مهم است.

ترجیحات شخصی: در نهایت، رنگ و مدل پارکت نیز به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. مهم این است که تصمیم بگیرید کدام رنگ و مدل شما را بیشتر خوشحال می کند. در کنار همه اینها، رنگ های غالب در فضای زندگی شما کدامند؟ در دکوراسیون منزل روی کدام سبک بیشتر تمرکز می کنید؟ با در نظر گرفتن تمامی این فاکتورها در انتخاب پارکت می توانید مناسب ترین رنگ و مدل پارکت را برای منزل خود انتخاب کنید.

رنگ ها و مدل های پارکت چیست؟

طراحی کفبا خطوط و طرح های نوآورانه، می توانید پارکت ها و کفپوش هایی داشته باشید که هویت و سبک شما را منعکس می کند. با ARTA می‌توانید ظاهر جذاب بافت چوب، درخشش بازتابیده شده توسط پارکت‌ها با رنگ‌های روشن و متوسط، ظرافت رنگ‌های روشن و رویکرد طراحی جاودانه ایجاد شده توسط رنگ‌های تیره را به تصویر بکشید . شما می توانید به کفپوش پارکت زیبا، کاربردی، بادوام و بادوام در بالاترین کیفیت خود دسترسی داشته باشید و در طیف وسیع دیزاین فلور، کفپوشی مناسب برای هر سبک و هویتی بیابید.

اینها فقط چند نمونه هستند، رنگ ها و مدل های پارکت کاملاً متنوع هستند. هنگام انتخاب، باید دقت کرد که متناسب با سبک خانه، اهداف استفاده، اندازه اتاق و ترجیحات شخصی باشد.

کدام پارکت ها را در کدام اتاق ها باید استفاده کرد؟

اینکه چه نوع پارکت در چه اتاق هایی استفاده شود بستگی به کاربری اتاق، اندازه آن و سبک خانه دارد. به طور کلی، توصیه های زیر را می توان اعمال کرد:

اتاق نشیمن : اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین قسمت های خانه است. بنابراین در این اتاق باید یک پارکت بادوام تر و باکیفیت تر ترجیح داده شود. مدل های پارکت با رنگ های روستیک، طبیعی یا طرح های مدرن ساده تر ممکن است برای اتاق نشیمن مناسب باشند.

اتاق خواب: اتاق خواب ها اغلب با استفاده از رنگ ها و بافت های ملایم تر تزئین می شوند تا فضایی دنج ایجاد کنند. به همین دلیل می توان مدل های پارکت با رنگ روشن، بافت نرم و گرم را در اتاق خواب ترجیح داد.

آشپزخانه: آشپزخانه فضایی است که می تواند در معرض رطوبت و آب زیاد باشد. بنابراین، یک پارکت بادوام و با قابلیت تمیز کردن آسان باید ترجیح داده شود. علاوه بر این، مدل های پارکت با سطح غیر لغزنده ممکن است برای آشپزخانه مناسب باشند.

حمام: حمام یکی از مناطقی است که بیشتر در معرض رطوبت و آب است. به همین دلیل باید یک پارکت ضد آب، ضد لغزش و تمیز کردن آسان ترجیح داده شود. علاوه بر این، مدل‌های پارکت کوچک‌تر و تیره‌تر نیز ممکن است برای حمام مناسب باشند.

اتاق مطالعه : اتاق های مطالعه معمولاً به سبک مدرن تری تزئین می شوند. به همین دلیل می توان مدل های پارکت رنگی ساده و ساده را در این اتاق ها ترجیح داد.

همه این پیشنهادات ممکن است بسته به سبک خانه و ترجیحات شخصی متفاوت باشد. نکته مهم این است که یک پارکت بادوام و زیبا و مناسب برای استفاده اتاق انتخاب کنید. انتخاب رنگ پارکت با توجه به سبک دکوراسیون برای تکمیل فضای اتاق و اطمینان از اینکه دکوراسیون در کل هماهنگ به نظر می رسد بسیار مهم است.

اینها تنها چند نمونه هستند، انتخاب رنگ پارکت بسته به سبک دکوراسیون متفاوت است. نکته مهم این است که به یاد داشته باشید رنگ پارکت جزئی از دکوراسیون است و باید با همه عناصر سازگار باشد.