روش های مختلف حذف غبغب - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

غبغب به برجستگی یا آویزان بودن پوست و چربی زیر چانه گفته می‌شود. غبغب در برخی افراد، بزرگی بیش از حد غبغب ظاهر نازیبایی ایجاد کرده و باعث ناراحتی شخص می‌شود. این عارضه به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن یا اضافه وزن اتفاق میفتد. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید غبغب خود را کوچک کرده یا به طور کلی از بین ببرید. اگر شما هم به دنبال چنین راهکارهایی هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

دلایل ایجاد غبغب چیست؟

همانطور که گفتیم، بزرگی غبغب دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش سن: با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و عضلات ضعیف می‌شوند. این امر منجر به افتادگی پوست زیر چانه و ایجاد غبغب می‌شود
  • اضافه وزن: تجمع چربی در زیر چانه می‌تواند باعث ایجاد غبغب شود
  • ژنتیک: برخی افراد به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به غبغب هستند
  • ضعف عضلات گردن: ضعف عضلات گردن ممکن است به افتادگی پوست زیر چانه و ایجاد غبغب شود

در ضمن برخی بیماری‌ها مانند کم‌کاری تیروئید ممکن است منجر به ایجاد غبغب شوند.

در کلینیک اورامان قزوین می‌توانید با بهره‌گیری از مشورت کارشناسان و متخصصان باتجربه، یکی از روش‌های مختلف حذف غبغب را انتخاب کرده و ظاهری زیباتر برای خود بسازید.

روش‌های از بین بردن غبغب

روش‌های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که برخی از آن‌ها روش‌های خانگی بوده و برخی دیگر نیز صرفا در کلینیک قابل‌انجام هستند. پس حتما قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص خود مشورت کنید. این درمان‌ها عبارتند از:

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن می‌تواند به کاهش حجم غبغب شما کمک کند؛ به این دلیل که چربی اضافی در زیر چانه جمع شده و باعث ایجاد غبغب می‌شود.

تزریق

چندین نوع تزریق وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن غبغب استفاده کرد. اسید دئوکسی کولیک، اسیدی است که برای از بین بردن چربی تزریق می‌شود. نام تجاری اسید دئوکسی کولیک، Kybella است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است. از اسید هیالورونیک نیز برای پر کردن خطوط و چین‌وچروک‌های زیر چانه استفاده می‌شود. مزوتراپی غبغب یکی از بهترین روش‌های از بین بردن آن است.

لیزر درمانی

روش‌های لیزر مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن غبغب استفاده کرد. از عمل لیزر برای سفت‌شدن پوست، از بین بردن چربی و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود.

جراحی

اگر سایر روش‌ها با شکست مواجه شوند، ممکن است انجام جراحی برای از بین بردن غبغب لازم باشد. انواع مختلفی جراحی غبغب وجود دارد؛ از جمله لیفت صورت، لیپوساکشن و برداشتن مستقیم چربی.

در ضمن برخی از تمرینات خاص صورت نیز وجود دارد که به تقویت عضلات زیر چانه و سفت‌شدن پوست کمک می‌کنند. این تمرینات شامل کشش چانه و غبغب هستند.

بهترین روش برای از بین بردن غبغب به عوامل فردی بستگی دارد؛ مانند مقدار غبغب، سلامت کلی و ترجیحات شخصی شما. برای نتیجه‌گیری در مورد روش مناسب حذف غبغب خود با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مشورت کنید.

 

در ادامه، نکاتی را ارائه کرده‌ایم که از بزرگ شدن غبغب جلوگیری می‌کند:

  • وضعیت بدنی خود را رعایت کنید. صاف نگه داشتن سر و گردن می‌تواند به کشش عضلات زیر چانه و حفظ ظاهر غبغب کمک کند
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود و خطوط و چین‌وچروک‌های زیر چانه را بیشتر کند
  • وزن خود را مدیریت کنید. حفظ وزن سالم به جلوگیری از تجمع چربی در زیر چانه کمک می‌کند
  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به سلامت پوست شما کمک کرده و حجم غبغب را کاهش می‌دهد
  • به اندازه کافی آب بنوشید. هیدراته ماندن می‌تواند به حفظ سلامت و انعطاف‌پذیری پوست شما کمک کند
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار کشیدن، پیری زودرس پوست را تسریع کرده و حجم غبغب را افزایش می‌دهد

حذف غبغب در کلینیک اورامان قزوین

کلینیک اورامان قزوین یکی از مراکز معتبر در زمینه ارائه خدمات زیبایی پوست و مو در استان قزوین است. این کلینیک با بهره‌گیری از متخصصان مجرب و تجهیزات پیشرفته، طیف وسیعی از خدمات را برای رفع مشکلات پوستی و مو ارائه می‌دهد، از جمله: تزریق ژل و بوتاکس، لیزر موهای زائد، میکرودرم ابریژن، پاکسازی پوست، جوانسازی پوست، درمان لک و تیرگی و غیره.

در کلینیک اورامان، برای حذف غبغب از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که انتخاب روش مناسب به عوامل مختلفی نظیر میزان غبغب، سن، سلامتی عمومی و ترجیح بیمار بستگی دارد. شما می‌توانید قبل از هرگونه اقدامی به طور رایگان از مشورت‌های کارشناسان کلینیک بهره‌مند شوید. بنابراین به وب‌سایت کلینیک اورامان مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۶۴۵۷۴۳ تماس بگیرید.