انجیر خشک برای کم خونی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

انجیر خشک برای کمخونی

امروزه بسیاری از افراد از انجیر خشک برای کمخونی استفاده می‌ کنند. عوامل گوناگونی مانند بارداری، کمبود مواد مغذی و … منجر به کم خونی خواهند شد. به طور میانگین افراد زیادی هستند که امروزه دچار کم خونی می ‌باشند. خانم ‌ها از جمله افرادی هستند که در معرض کم خونی قرار می ‌گیرند. از آنجایی که خانم‌ ها دوران پریودی را تجربه می‌ کنند بیشتر از آقایان دچار این عارضه خواهند شد. بسیاری از مواد غذایی کمک می‌ کنند تا کم خونی در بدن درمان شود. خرید انجیر خشک یکی از بهترین اقداماتی است که برای درمان کم خونی انجام می شود.

کم خونی چیست و چه علائمی دارد ؟

جهت استفاده از انجیر خشک برای کمخونی باید ابتدا بدانید که کم خونی چیست و چه علائمی دارد. کم خونی به عنوان یکی از بیماری ‌هایی شناخته می ‌شود که در این بیماری گلوبول‌ های قرمز جهت ارسال اکسیژن به دیگر بافت ‌های بدن به اندازه کافی تولید نمی‌ شوند. کم خونی شامل شکل‌ ها و شاخه‌ های متفاوتی است که هر یک از آنها دلایل گوناگونی دارند.

اگر شما احساس می ‌کنید که به این بیماری مبتلا می ‌باشید ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید. امکان دارد کم خونی شما بسیار جدی باشد. کم خونی موجب کاهش اکسیژن در سلول‌ ها می‌ گردد. مهمترین علائم کم خونی خستگی و ضعف، کاهش استقامت، سرگیجه، بی‌ حالی و … است. افرادی که از این بیماری رنج می ‌برند به طور معمول بی ‌حال هستند و احساس خستگی دارند.

ویتامین های انجیر خشک برای کمخونی

استفاده از انجیر خشک برای کمخونی باید به صورت اصولی انجام شود. انجیرها را به صورت خشک شده می ‌توانید در طول روز استفاده کنید و مزیت ‌های زیادی از آنها دریافت نمایید. بیشتر افراد انجیر تازه را به انجیر خشک شده ترجیح خواهند داد. در واقع باید بدانید انجیر خشک مزیت ‌های بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد. در انجیر خشک ویتامین ‌ها، پروتئین‌ ها و مواد معدنی بیشتری جای گرفته ‌اند. ویتامین ‌های مهم مانند ب ۱۲ در انجیر خشک نقش مهمی برای درمان کم خونی خواهند داشت.

منگنز، آهن، پتاسیم و … به عنوان مهم ‌ترین مواد معدنی هستند که در انجیر خشک قرار گرفته ‌اند. انجیر منبع بی ‌نظیری از بتاکاروتن می ‌باشد. به طور کلی باید به خوبی بدانید بتاکاروتن منبع عالی برای چربی ‌ها، کربوهیدرات ‌ها و انواع فیبر غذایی است. شما می‌ توانید روزانه ۳ الی ۴ عدد انجیر را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید تا ۲۵ درصد هموگلوبین خون خود را افزایش دهید. مواد معدنی که در انجیر خشک وجود دارند سموم بدن را دفع می‌ کنند و موجب انتقال اکسیژن به اندام‌ های گوناگون خواهند شد.

نتیجه استفاده از انجیر خشک برای درمان کم خونی

طبق آزمایشاتی که جهت استفاده از انجیر خشک برای کمخونی صورت پذیرفته است نتیجه درمانی آن دائمی است. افرادی که فقر آهن دارند با استفاده از ۵۰ گرم انجیر خشک توانسته ‌اند کمبود آهن بدن خود را جبران کنند. هر یک از افرادی که با مشکل کم خونی مواجه هستند می‌ توانند به مدت ۸ هفته از این میوه خوشمزه استفاده نمایند تا کم خونی شان جبران گردد. میزان هموگلوبین این افراد بعد از مدتی تا ۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

فواید انجیر خشک برای کم خونی

انجیر خشک برای کمخونی از نظر طب سنتی

جهت استفاده از انجیر خشک برای کمخونی بهتر است که جایگاه انجیر خشک در طب سنتی را بررسی کنید. انجیر از نظر طب سنتی به عنوان یکی از میوه‌ های گرم و تر شناخته می‌ شود. شما با خوردن انجیر میزان ادرار و تعرق بدنتان افزایش پیدا می‌ کند. حرارت بدن با استفاده از انجیر کاهش پیدا خواهد کرد. به طور کلی باید بدانید که انجیر یکی از میوه‌ های چاق کننده به شمار می ‌رود و برای درمان کم خونی مزایای بی ‌نظیری را در خود جای داده است.

شما با استفاده از جوشانده انجیر خشک می ‌توانید میزان آهن بیشتری را به بدن خود برسانید. جوشانده غلیظ این میوه برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها توصیه می ‌گردد. انجیر از جمله میوه‌ هایی است که در طب سنتی برای درمان سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین باید بدانید که انجیر برای بهبود مشکلات گوناگون مانند ورم‌ های چرکی، تب، درمان کبد چرب و … بسیار عالی است.

اندازه استفاده از انجیر خشک برای درمان کمخونی

بسیاری از افرادی که می ‌خواهند از انجیر خشک برای کمخونی استفاده کنند مایل هستند میزان استفاده از انجیر خشک را بدانند. اگر شما می‌ خواهید بیماری کم خونی تان را با استفاده از انجیر خشک درمان کنید به روزانه ۴ الی ۶ عدد انجیر خشک نیاز دارید. توجه داشته باشید که جهت استفاده بیش از اندازه انجیر خشک برای درمان کم خونی، مضرات متفاوتی از آن دریافت خواهد شد.

انجیر خشک منبع بی ‌نظیری از فیبر غذایی است و اگر شما حجم زیادی از آن را به صورت روزانه استفاده کنید امکان دارد دچار مشکلات گوارشی شوید. بر همین اساس جهت درمان کم خونی بهتر است که انجیر خشک را در حجم مناسب استفاده نمایید تا مزیت‌ های بیشتری از آن دریافت کنید.

فواید انجیر خشک برای کمخونی

فواید انجیر خشک برای کم خونی بسیار زیاد است. اگر در طول روز احساس خستگی و ضعف دارید بهتر است که میزان آهن بدن خود را بیشتر کنید. با استفاده از انجیر خشک میزان آهن بدن شما چندین برابر می‌ گردد. شما قادر خواهید بود با رژیم غذایی که در آن انجیر خشک قرار گرفته است کمبود آهن بدنتان را جبران نمایید. انجیر خشک سرشار از مواد مغذی و آهن می ‌باشد.

جهت انتقال اکسیژن در خون، شما به آهن نیاز دارید. زمانی که در میان وعده ‌های غذایی آهن وجود نداشته باشد بدن انرژی کافی نخواهد داشت. بدن شما باید بیشتر کار نماید تا بتواند اکسیژن را به سلول‌ های دیگر برساند. انجیر خشک جهت بهبود سطح هموگلوبین خون تاثیر زیادی دارد.

طبع انجیر چیست ؟

از نظر طب سنتی انجیر به عنوان یکی از میوه‌ های طبع گرم و مرطوب شناخته می‌ شود. به همین دلیل انجیر خشک برای افرادی که دارای طبیعت سرد و خشک هستند پیشنهاد می ‌گردد. افرادی که دارای طبیعت سرد و مرطوب می ‌باشند می‌ توانند از انجیر خشک با خیال راحت استفاده کنند. به طور کلی مصرف نمودن انجیر خشک برای افرادی که دارای طبع گرم هستند مزیت زیادی دارد.

طبع انجیر خشک

البته افراد دارای طبع گرم باید تعداد کمتری از انجیر خشک را برای درمان بیماری کم خونی استفاده کنند. در صورتی که نمی‌ دانید باید چه تعداد از انجیر خشک را در رژیم غذایی ‌تان قرار دهید بهتر است که با پزشک مشورت کنید. پزشک نحوه استفاده از انواع خوراکی ها برای درمان بیماری کم خونی را توضیح می دهد. با خرید انجیر پرک می توانید خواص انجیر خشک را برای درمان کم خونی دریافت کنید.

برای انواع انجیر خشک می توانید با شماره ی شماره ۰۹۹۲۶۶۴۷۹۰۳ تماس بگیرید. آدرس اینستاگرام آجیل منوچهری، Manouchehri.nuts است. تمامی محصولات آجیل منوچهری دارای گواهی ۲۲۰۰۰، سیب سلامت، مجوز بهداشتی داخلی و بین المللی هستند. آجیل منوچهری بزرگترین تولید کننده ی آجیل و خشکبار شمال ایران است و حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد. دستگاه های فروشگاه، کاملا اتوماتیک هستند بسته بندی بدون دخالت دست انجام می گردد.