انواع روماتیسم چیست؟ خطرناک ترین نوع روماتیسم کدام است؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

روماتیسم یا آرتریت روماتوئید یک عارضه خودایمنی است که منجر به درد شدید در مفاصل و عضلات می‌شود. این بیماری نشانه‌های مختلف دیگری هم دارد که همه آن‌ها توسط دکتر روماتولوژی آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که انجام چه کارهایی، موجب بروز بیماری رماتیسم خواهد شد؟ آیا راهی برای پیشگیری از آن وجود دارد؟ درمان چطور. آیا با مراجعه مکرر به پزشک و مصرف دارو، می‌توان به این عارضه غلبه کرد؟

برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید تا به‌طور مفصل در مورد رماتیسم و انواع آن با شما صحبت کنیم. همچنین با معرفی سیستم نوبت‌دهی آنلاین و بررسی مزیت‌های بهره‌مندی از مشاوره آنلاین پزشکی، یک راه سریع و آسان را برای درمان بیماری‌ها در اختیارتان بگذاریم.

رماتیسم چیست و چه خطراتی برای بدن دارد؟

روماتیسم یک بیماری خودایمنی و التهابی است. این یعنی سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم حمله می‌کند و منجر به التهاب و تورم دردناک در نواحی آسیب‌دیده بدن می‌شود.

آرتریت روماتوئید غالبا در یک زمان، به مفاصل حمله‌ور می‌شود. این بیماری معمولا مفاصل دست، مچ و زانو را درگیر می‌کند. نواحی مبتلا شده به این عارضه، علاوه ‌بر آسیب به مفصل، درد زیادی را به بافت عضله تحمیل می‌کند.

باید گفت که این آسیب بافتی باعث درد طولانی‌مدت یا مزمن می‌شود و عدم ثبات (عدم تعادل) و تغییر شکل (بدشکل) بدن را در پی دارد. همچنین ذکر این نکته لازم است که روماتیسم قادر است سایر بافت‌های بدن را هم تحت تأثیر قرار دهد. از جمله این اندام‌ها، می‌توان به ریه، چشم و قلب اشاره کرد.

گرفتن نوبت از دکتر روماتولوژی آنلاین تا چه اندازه مرسوم است؟

با توجه به خدماتی مثل مشاوره تلفنی با دکتر روماتولوژی و چت با افراد متخصص، ممکن است بپرسید که تا چه اندازه می‌توان به ویژگی‌های مشاوره آنلاین اعتماد کرد؟ دقت داشته باشید که دکترها، با بررسی نشانه‌های رماتیسم، می‌توانند تشخیص دهند که در چه مرحله‌ای از بیماری قرار دارید. به همین علت، در ادامه به بررسی علائم روماتیسم پرداخته‌ایم.

در مشاوره آنلاین متخصص روماتولوژی چه نشانه‌هایی بررسی می‌شود؟

در صورت استفاده از خدمات دکتر روماتولوژی آنلاین، پزشک متخصص، نشانه‌هایی که در ادامه لیست کرده‌ایم را در شما جستجو می‌کند:

  • وجود درد در بیش از یک مفصل
  • احساس سفتی در مفاصل بدن
  • احساس حساسیت و تورم در بیش از یک مفصل
  • دیدن علائم مشابه در هر ۲ دست یا هر ۲ پا
  • کاهش شدید و بی‌دلیل وزن
  • تب
  • احساس خستگی زیاد و بدون دلیل
  • ضعف و ناتوانی

چه عواملی، خطر بیماری روماتیسم را در بدن افزایش می‌دهد؟

یکی از سوالاتی که در جلسه مشاوره با دکتر روماتولوژی آنلاین پرسیده می‌شود، این است که بیماری روماتیسم چه خطراتی دارد و آیا پیامدهای آن، برای سلامتی غیرقابل‌جبران است؟ چه دلایلی موجب تشدید این بیماری خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبق آخرین تحقیقات منتشرشده، عوامل متعددی هستند که روی افزایش ریسک این بیماری تاثیر می‌گذارند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • سن: روماتیسم ممکن است در هر سنی شروع شود. اما احتمال بروز آن با افزایش سن بیشتر خواهد شد. به‌طوری که شروع آرتریت روماتوئید در میان بزرگسالان شصت‌ساله بیشترین میزان را دارد.
  • جنسیت: احتمال ابتلا به این بیماری، در زنان، چند برابر بیشتر از مردان است.
  • ژنتیک: کسانی که با ژن خاص متولد می‌شوند، امکان ابتلا به انواع خطرناک روماتیسم را دارند. این ژن‌ها با نام آنتی ژن لکوسیت انسانی شناخته می‌شوند و اگر کسی آن‌ها را داشته باشد و در معرض چاقی و سیگار قرار بگیرد، به نمونه‌های خطرناکی از روماتیسم مبتلا خواهد شد.

روماتیسم چه انواعی دارد؟

آیا در جلسات دکتر روماتولوژی آنلاین، پزشک می‌تواند نوع روماتیسم را تشخیص دهد؟ پاسخ این سوال ساده است. زیرا هر دکتر به‌واسطه تجربه و سابقه کاری خود، به‌راحتی قادر است نوع روماتیسم مراجعه‌کننده خود را تشخیص دهد و فرایند درمان را آغاز کند. پس باید گفت که این بیماری، در انواعی که در ادامه لیست شده‌اند وجود دارد:

  • عضلانی: این نوع رماتیسم به بافت عضلات حمله می‌کند و تب خفیف، التهاب و درد در شانه‌ها را در پی دارد. معمولا داروهای کورتیکو استروئید برای کنترل آن توسط دکتر تجویز می‌شود.
  • پوستی: روماتیسم پوستی، علاوه ‌بر حمله به پوست، ریه و کلیه‌ها را درگیر می‌کند. این بیماری قند خون را افزایش می‌دهد و برای مقابله با آن، دکتر استفاده از کورتون را پیشنهاد می‌دهد.
  • قلبی: روماتیسم قلبی بیشتر در کودکان شایع است و نشانه‌هایی مثل گلودرد و عفونت ایجاد می‌کند. علت بروز این بیماری، وابسته به یک باکتری تحت عنوان استرپتوکوک است.
  • مفصلی: اگر بخواهیم خطرناک‌ترین نوع روماتیسم را معرفی کنیم، باید به‌سراغ نوع مفصلی برویم که خود شامل نمونه‌های مختلفی است. برای مثال، نقرس یک بیماری خطرناک است که در زیرمجموعه روماتیسم مفصلی جاگذاری می‌شود.

آیا با مزیت‌های دریافت نوبت از دکتر روماتولوژی آنلاین آشنایی دارید؟

با توجه به اینکه بیماری روماتیسم عوارض خطرناکی دارد و ممکن است نشانه‌های آن در همه افراد پدیدار شود، باید بگوییم که استفاده از سرویس مشاوره آنلاین متخصص روماتولوژی، فرصتی است که بتوان با سرعت بیشتری به مقابله با این عارضه رفت.

زیرا از طریق مشاوره تلفنی با دکتر روماتولوژی، پزشک شرایط پرسیدن سوالات مختلف را از شما دارد و به‌این‌ترتیب می‌تواند تشخیص دهد که به کدام یک از انواع روماتیسم مبتلا شده‌اید.

پس اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید که تا سال‌های طولانی، بدنی سالم داشته باشید، پیشنهاد ما این است که از مزیت‌های مشاوره آنلاین متخصص روماتولوژی چشم‌پوشی نکنید.

جمع‌بندی

روماتیسم یک بیماری خود ایمنی است که به‌ دلیل حمله به مفاصل، عضلات و سایر قسمت‌های بدن، سلامتی انسان را با اختلالات زیادی مواجه می‌کند. این بیماری در انواع مختلفی وجود دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به عضله‌ای، پوستی، قلبی و مفصلی اشاره کرد. برای مطالعه بیشتر درباره روماتیسم مطلب https://www.cdc.gov/arthritis/basics/rheumatoid-arthritis.html را نیز مطالعه کنید.

ذکر این نکته لازم است که روماتیسم مفصلی، خطرناک‌ترین مدل این بیماری است و خود از زیرمجموعه‌های دیگری تشکیل می‌شود. به همین علت، توصیه ما این است که برای تشخیص سریع این عارضه و شروع سریع روند درمان، از مزیت‌های دکتر روماتولوژی آنلاین استفاده کنید و طی یک جلسه آنلاین، از سلامتی و عملکرد صحیح بدن خود، مطمئن شوید.