برای افزایش وزن چه زمانی ورزش کنیم - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
برای افزایش وزن چه زمانی ورزش کنیم

افزایش وزن موضوعی است که معمولا افراد زیادی با آن درگیر هستند؛ زیرا تناسب اندام همیشه مربوط به لاغری نیست و گاهی نیاز به افزایش پیدا کردن وزن دارد.

زمان ورزش­کردن برای رسیدن به وزن ایده­آل خود اهمیتی ندارد، بلکه تغذیه هنگام فعالیت­های بدنی بوده که از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مکمل ‌های افزاینده وزن آشنا کنیم.

به کمک چه روش‌هایی افزایش وزن ممکن است؟

افزایش وزن معمولا به­ کمک مکمل ‌های افزاینده وزن، پادکست‌های آموزشی، همچنین انجام تمارین ورزشی ممکن می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

تغذیه مناسب

برای افزایش میزان وزن باید مصرف کالری را بیشتر از آنچه که بدنتان مصرف می‌کند، داشته باشید. برای این منظور، بهتر است از مواد غذایی با کالری بالا، پروتئین و مواد مغذی مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات و میوه‌های خشک استفاده کنید.

افزایش وزن به­ کمک مکمل

افزایش وزن با مکمل ‌های افزاینده وزن یکی از روش‌هایی است که معمولا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ‌دهی مناسبی خواهد داد؛ زیرا مواد شیمیایی به­کار برده­شده در این مکمل‌ها فرایند افزایش حجم بدن به‌صورت سالم را در بدن شما سرعت می‌بخشد. این مکمل‌ها برای گروه‌های مختلف از جمله بزرگسالان، کودکان و افراد دارای بیماری خاص تولید می‌شود.

اگر بخواهیم در میان انواع مکمل‌های افزایش وزن یکی از آن­ها را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که گین آپ بزرگسالان مکملی است که می‌تواند در زمانی کوتاه موجب افزایش پیدا کردن وزن شما و در نهایت تناسب اندامتان شود.

کالری میل شرکت داروسازی و مکمل های غذایی حیاتی کارن دومین مکملی است که به­عنوان یکی از راه‌های بالا بردن وزن شناخته می‌شود و مصرف مداوم آن نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

انجام تمرین‌های ورزشی موجب افزایش وزن می‌شود

بدنسازی ورزشی است که انجام برخی از تمرین‌های آن موجب عضله‌سازی و افزایش حجم بدن می‌شود. به همین دلیل اگر به­دنبال چاق شدن و حجیم شدن بدن هستید از این ورزش کمک بگیرید. البته این تمرینات باید با توجه به سطح ورزشی شما با هدف اضافه­کردن وزن و ساختار بدنی شما برنامه­ریزی شود.

گوش­دادن به پادکست

از آنجایی که اضافه یا کاهش وزن مربوط به سبک زندگی و تغذیه می‌شود، پادکست‌ هایی که به شما کمک می ‌کنند داخل انواع نرم‌افزار‌های پادکست وجود دارند که گوش­دادن به آن‌ها موجب تغییرات طرز فکر و سبک زندگی شما و در نهایت افزایش وزنتان خواهد شد.

خواب و استراحت

هنگامی که خواب کافی داشته باشید بدن شما به‌خوبی استراحت می‌کند و بازیابی‌های لازم را برای ساختار بدنی شما انجام می‌دهد. همچنین خواب کافی می‌تواند به شما کمک کند تا استرس و اضطراب­تان کاهش پیدا کند.

جمع بندی

افزایش وزن همانند کاهش وزن دغدغه بسیاری از کسانی است که از کمبود وزن خود ناراضی هستند.

یکی از راه‌های خلاص­شدن از کمبود وزن، مصرف مکمل‌ است که با تامین ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌هایی که در مواد غذایی کم­یاب هستند، سبب افزایش ماهیچه‌ها وعضلات بدن می‌شوند.

این مکمل‌ها برای گروه‌های سنی مختلفی تولید می‌شوند. همچنین انجام تمرینات ورزشی، گوش‌دادن به پادکست، تغذیه مناسب، خواب و استراحت باعث افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل خواهند شد.