بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد برای از بین رفتن کامل موهای بدن - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد برای از بین رفتن کامل موهای بدن

آیا از موهای زائد خود خسته شده اید؟! آیا به دنبال آن هستید که پوستی صاف و درخشان و بدون مو داشته باشید؟ آیا می خواهید از شیو کردن هر روزه خلاص شوید؟ بهترین راه استفاده از لیزر موهای زائد است. در واقع استفاده کردن از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد، در سال‌های اخیر با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد سایر روش‌های حذف موهای زائد را کنار گذاشته و از انواع دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنند.

شارژ لیزر موهای زائد، رشد فولیکول‌هایی که از لیزر جان سالم به در برده‌اند را متوقف می‌کند؛ بنابراین لازم است بعد از پایان درمان، به‌صورت منظم جلسات شارژ لیزر را پشت سر بگذارید. در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی بهترین زمان شارژ لیزر کل بدن برای از بین رفتن کامل موهای بدن بپردازیم بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

این سوالی است که برای بسیاری از شما عزیزان به وجود می آید. برای پاسخ به این سوال می توان اشاره داشت که در از بین بردن موهای زائد بدن به کمک انواع دستگاه لیزر، مواردی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • نور یا اشعه لیزر با پالس بالا به سمت منطقه موردنظر برای حذف موها تابیده می‌شود.
  • سپس فولیکول‌های مو که مسئول رشد موها هستند، این اشعه‌ها را به خود جذب می‌کنند.
  • بر اثر حرارت ایجاد شده به واسطه جذب اشعه لیزر، فولیکول‌های مو تخریب شده و از بین می‌روند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که که فقط با یک جلسه، همه فولیکول‌ها از بین نمی‌روند؛ برخی از فولیکول‌ها از اشعه لیزر جان سالم به در می‌برند و برخی نیز پس از تخریب، ترمیم می‌شوند. به همین دلیل به جلسات شارژ لیزر نیاز خواهید داشت. به صورت کلی جلسات لیزر از ۸ تا ۱۰ الی ۱۲ جلسه می باشد. پس از آن که این دوره را به اتمام رساندید، باید وارد مرحله شارژ لیزر شوید.

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد برای از بین رفتن کامل موهای بدن

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای از بین رفتن فولیکول‌های مو:

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای از بین رفتن فولیکول‌های مو به میزان مو و ریشه آن ها و هم چنین فاصله بین جلسات لیزر فول بادی بستگی دارد. در واقع پیش از شروع درمان، پزشک درباره این موضوع به شما مشاوره می‌دهد. به‌طورکلی، فاصله بین جلسات لیزر به شکل زیر در نظر گرفته می‌شود

  • حدود ۵ تا ۶ هفته فاصله بین جلسه اول و دوم
  • حدود ۶ هفته فاصله بین جلسه دوم و سوم
  • حدود ۲ ماه فاصله بین سایر جلسات

البته باید بدانید که این فواصل کاملا تقریبی است و به پوست بدن هر فرد و نوع دستگاه بستگی دارد. بهترین فواصل لیزر معمولا یک ماه است اما این موضوع با توجه به موارد مختلفی تغییر می کند. تعداد جلسات لیزر لازم برای هر فرد متفاوت است و عوامل مختلفی بر تعداد جلسات تأثیر می‌گذارند، مانند مواردی که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • سن
  • رنگ پوست و مو
  • ناحیه تحت درمان
  • رعایت نکات ضروری بعد از لیزر

زمان شارژ لیزر موهای زائد از چه موقع شروع می‌شود؟

درمان با لیزر یک درمان دوره ای است! بعد از پایان دوره اول درمان زمان شارژ لیزر موهای زائد شروع می‌شود. همان گونه که می دانید، تعداد جلسات لیزر برای هر فرد متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین هر فرد بعد از اتمام جلسه‌های ضروری لیزر، برای اطلاع از زمان شارژ لیزر موهای زائد باید با پزشک مورد نظر خود در این خصوص مشورت نماید. به‌طورکلی، تعداد جلسات درمانی لیزر برای افراد مختلف برای نواحی مختلف بدن ببین ۸ الی ۱۰ جلسه برای خانم‌ها و بین۱۰ الی ۱۲ جلسه برای آقایان به طول می‌انجامد.

بعد از اتمام جلسات لیزر به منظور از بین بردن موهای زائد و از بین رفتن بخش عظیمی از موهای بدن، با مشورت پزشک خود می‌توانید برای زمان دوره شارژ لیزر تصمیم بگیرید. معمولاً به‌صورت میانگین، افراد هر ۳ تا ۱۲ ماه بسته به چرخه رشد موهای زائد و نتیجه درمان لیزر، باید جلسات تمدید لیزر موهای زائد را انجام دهند.

اهمیت شارژ لیزر موهای زائد؛ چرخه رشد موهای بدن:

تکمیل دوره های درمانی لیزر از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر شما دوره های خود را کامل کنید، می توانید نتایج اثر بخش لیزر را ببینید در غیر این صورت نتیجه ان بر روی شما کمتر خواهد شد. برای درک بهتر اهمیت پشت سر گذاشتن جلسات تمدید لیزر موهای زائد، باید با چرخه رویش موهای بدن آشنا شوید. به‌طورکلی، رشد موهای بدن در ۳ فاز اتفاق می‌افتد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

۱) فاز رشد

  • در فاز رشد، فولیکول‌های مو در حال فعالیت و رشد هستند.
  • حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از موهای بدن چند روز در هر ماه در این حالت قرار دارند.
  • موهایی که در فاز آناژن قرار دارند، همان موهایی هستند که تحت تاثیر اشعه لیزر قرار گرفته و از بین می‌روند.

۲) فاز انتقال

  • در فاز کاتاژن رشد موها متوقف می‌شود، موها از حالت فعال به حالت منفعل تغییر شرایط می‌دهند.
  • این حالت فقط ۲ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد.
  • حدود ۵ درصد از موهای بدن همیشه در این حالت قرار دارند.
  • در این وضعیت، فولیکول‌های مو کوچک‎تر می‌شوند و موهای نازک‌تری رشد می‌کنند.

فاز استراحت:

  • فاز نهایی رشد موهای بدن فاز تلوژن است.
  • در این زمان موهای زائد بدن شروع به ریختن کرده و فولیکول‌‌های مو برای شروع یک چرخه جدید تحریک می‌شوند.
  • طول مرحله استراحت برای موهای سر حدود ۱۰۰ روز و برای سایر قسمت‌های بدن کاملاً متفاوت است.
  • حدود ۱۰ درصد از فولیکول‌های مو در هر زمان در فاز تلوژن قرار دارند.

بنابراین در هر حالتی بهتر است که دوره درمانی لیزر خود شارژی های آن را به موقع انجام دهید تا با رشد و رویش مجدد موها مواجه نشوید.

چند بار باید لیزر موهای زائد را تمدید کرد؟

این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شما زیباجویان عزیز به وجود بیاید. می توان اذعان داشت که تعداد دقیق جلسات شارژ لیزر، به موارد زیر بستگی دارد:

  • نتیجه ‌ای که از دوره درمان اولیه گرفته‎اید
  • ناحیه تحت درمان
  • رنگ پوست و مو

به‌طورکلی، برای گرفتن بهترین نتیجه، پس از تکمیل دوره اولیه درمان، هر ۳ تا ۱۲ ماه یکبار، باید جلسات شارژ لیزر را تکرار کنید. فاصله زمانی بین جلسات شارژ لیزر، بر اساس نظر پزشک معالج شما انجام خواهد شد. یک نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که برای این که تجربه ناخوشایندی از لیزر موهای زائد خود نداشته باشید، باید کم دردترین دستگاه لیزر را انتخاب فرمایید. از انواع دستگاه‌های لیزر که کمترین میزان درد را هنگام درمان ایجاد می‌کنند، به لیزر دایود، الکساندرایت و اندیگ می‌توان اشاره کرد.

سخن پایانی:

در این مقاله درباره جلسات شارژ لیزر موهای زائد و اهمیت آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. با توجه‌ به این که رشد موها در دوره‌های متفاوتی رخ می‌دهد، لازم است که جلسات لیزر را به‌صورت منظم انجام دهید. با این کار، موهایی که در فاز انتقال یا استراحت هستند و پس از مدتی به فاز رشد می‌رسند نیز با انجام جلسات لیزر در فواصل زمانی متفاوت، از بین خواهند رفت.