دستگاه لیزر الکساندرایت: یه بررسی خیلی خودمونی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

این روزها همه به حذف موهای زائد خودشون از طریق متدهای جدید اهمیت زیادی می دهند. یکی از این روش ها که مورد اقبال عمومی قرار گرفته استفاده از لیزرهاست. لیزرها یا به طور کلی تر منابع نوری متعددی برای این منظور ابداع شدند. از اون جمله می تونیم به آی پی ال ها، دایودها و لیزرهای حالت جامدی مانند ان دی یاگ و الکساندرایت اشاره کنیم.

در میان این روش ها لیزر الکساندرایت به دلیل تطابق بالای طول موجی اون با طول موج جذب فولیکول ها توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرده. این نوع لیزر یکی از گران ترین و با کلاس ترین نوع لیزرهای حالت جامد هست که در حال حاضر کار خانه های زیادی در حال ساخت اون هستند. کارخانه های مهمی مثل کندلا، دکا و لایت ایج این روزها به ساخت این نوع دستگاه مشغول هستند و هر سال آپشن جدیدتری برای بهبود دستگاههاشون به این دستگاه اضافه می کنند.

برندهای مختلف دستگاههای الکساندرایت

در بازار کشور ما برندهای مختلفی برای دستگاه لیزر الکساندرایت وجود داره. از اون میان می تونم به دستگاه دستگاه لیزر دکا، دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا و … اشاره کنیم. این برندها تونستند جایگاه مناسبی در بین پزشکان و همچنین مراجعین کلینیک ها کسب کنند.

مشخصات کلی یک لیزر الکساندرایت

لیزرهای الکساندرایت در قلب تپنده خودشون یک کاواک دارند. این کاواک معمولا از قطعات اصلی مربوط به فرایند لیزینگ تشکیل شده است. این قطعات در کنار هم باعث بوجود اومدن باریکه لیزری می شوند که این باریکه لیزری از طریق یک سیستم انتقال نوری که معمولا به یک فیبر نوری منتهی می شود از دستگاه خارج شده و به روی پوست تابانده می شود.

یکی از ویژگی های لیزرهای الکساندرایت این هست که می تونیم فاکتورهای نور خروجی رو به خوبی تنظیم کنیم. این فاکتورها عبارتند از:

  • اسپات سایز پرتو بر روی ناحیه هدف
  • انرژی یا فلوئنس
  • پهنای پالس

امکان داشتن کنترل بر روی اینگونه تنظیمات باعث میشه که اپراتورهای لیزر بتونند با توجه به جلسات درمان، تایپ پوستی افراد و میزان نازکی یا کلفتی موها در هر جلسه بهترین تنظیمات رو اعمال کنند و از این طریق بهترین جوابدهی رو در کوتاهترین مدت زمان داشت.

بنابراین دلیل است که می گویند بهترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد از نوع دستگاه لیزر الکساندرایت هست همین هست. این بر خلاف لیزرهای دایود هست که اپراتور نمی تونه تنظیمات مناسبی رو برای بیمار خودش در وضعیت های مختلف رشد مو ایجاد کنه. دایود ها در این مورد کاستی های زیادی دارند. ولی خب خیلی ارزونترند و خیلی راحت تر می تونید باهاشون کار کنید و همینطور هزینه های نگهداری اونها بسیار کم هست.

 

برتری های لیزر الکساندرایت

تو بخش قبلی بخشی از برتری های لیزر الکساندرایت رو بهتون گفتیم. این ها برتری های فنی این دستگاه هستند که بسیار هم مهم هستند ولی یه سری برتری های دیگر هم وجود داره. مثلا لیزر الکساندرایت نوع لیزر غیر تماسی هست و همین باعث میشه نیازی به ژل نداشته باشیم. به عبارت دیگه یه مقدار کار باهاش تمیزتره و مشتری بیشتر می پسنده این نوع لیزر رو.

برای هر مشتری از سری های یکبار مرف استفاده می کنید و این باعث میشه که مشتری از تمیز بودن و بهداشتی بودن فرایند خذف موهای زائد در مطب شما مطمئن تر باشند و جلسات بیشتری رو سر موقع بیایند.

فکر می کنم همین دلایل برای برتری لیزر الکساندرایت کافی باشه. برویم سراغ خرید دستگاه لیزر الکساندرایت و قیمت اون.

قیمت لیزر الکساندرایت

در اینجا می رسیم به بخش پرطرفدار قیمت دادن دستگاهها. رنج قیمت لیزر الکساندرایت از ۶۰ هزار دلار شروع میشه و ممکنه تا ۱۲۰ هزار دلار هم برسه. قیمت لیزر الکساندرایت به موارد مختلفی مثل برند، اینکه ساخت کجاست، توان و اینکه طول موج ان دیاگ رو هم پوشش می ده یا نه بستگی داره. البته نوع کولینگ و اسپات سایزهای مختلف هم در قیمت تاثیر دارند.

در حال حاضر در کشور ایران هم دو برند لیزر الکساندرایت تولید میشه. یکی از اون ها دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی هست. برند معروف دیگه دستگاه لیزر دکا هست که ساخت ایتالیاست و همینطور برندهای متعدد کره ای هم در بازار هستند.

انتخاب یک دستگاه لیزر الکساندرایت خوب

انتخاب یک لیزر الکساندرایت خوب معمولا تا حد زیادی به بودجه ی خرید شما و گرایش و اقبال مردم منطقه ای داره که میخواهید در اونجا کار کنید. تو برخی مناطق از کشور یک برند هست که بین مردم جا افتاده و مردم اقبال زیادی به اون نشون دادند. این مساله هم از نظر جوابدهی و هم از نظر میزان درد با توجه به تایپ پوستی مردم اون منطقه قابل بررسی هست.