از بایدها و نباید های بوتاکس چقدر میدانید؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
از بایدها و نباید های بوتاکس چقدر میدانید؟

تزریق بوتاکس یکی از اعمال زیبایی است که امروزه تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی شده است، به طوری که روزانه تعداد زیادی از افراد اقدام به تزریق بوتاکس می نمایند و همچنین یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین روش های جوانسازی صورت تزریق بوتاکس توسط بهترین دکتر بوتاکس می باشد. با تزریق بوتاکس میتوان آثار پیری و افتادگی پوست و چین و چروک را بهبود بخشید، چین چروک سبب از بین رفتن شادابی، طراوت و در نهایت جوانی پوست می شود و یکی از روش های رایج و قطعی برای حذف چروک های پوست، انجام بوتاکس است. ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین دکتر بوتاکس در اسلامشهر آشنا کنیم و شما را از فواید و عوارض بوتاکس آگاه کنیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینیوم است. وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد اما اصلا جای نگرانی نیست! اگر در مقدار های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است. تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و نتیجه آن داشتن ظاهری زیبا تر و جوان تر است.

آیا بوتاکس چین و چروک های صورت را به طور کامل از بین می برد؟

خیر بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک نمی شود بلکه مانع از ایجان آن ها شده و چروک های ایجاد شده قبلی را نیز بدون تحرک خواهد کرد، وعدم تحرک چروک ها باعث جلوگیری از عمیق شدن آن ها می شود و این یک مزیت است. و در نتیجه پوستی صاف و زیبا و براق خواهید داشت، بنابراین برای یافتن بهترین دکتر بوتاکس در اسلامشهر باید به نکات زیر توجه کنید. هم چنین اگر قصد تزریق فیلر دارید می توانید به بهترین دکتر فیلر در اسلامشهر مراجعه کنید.

 

از بایدها و نباید های بوتاکس چقدر میدانید؟

انواع بوتاکس

بوتاکس دیسپورت Dyspor

دیسپورت از مشهور ترین انواع برندهای موجود بوتاکس است و یکی از محبوب ترین برندها در ایران می باشد. کشور سازنده این نوع بوتاکس انگستان می باشد. باتزریق این نوع بوتاکس خطوط بین ابرو برطرف خواهد شد.

 

بوتاکس زئومین Xeomin

زئومین یکی از انواع بوتاکس موجود در ایران است که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است. این نوع بوتاکس محصول کشور آلمان است و در سراسر جهان از آن استفاده می شود. یقینا این نوع بوتاکس یکی از بهترین انواع بوتاکس در تمام دنیا است.

 

بوتاکس مسپورت Masport

امروزه با پیشرفت علم محصولات ایرانی توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند. برند مسپورت ساخت ایران است. به دلیل اینکه این دارو در کشور ایران تولید می شود نسبت به سایر برند ها مقرون به صرفه تر است.

 

بوتاکس نورنوکنس Neuronox

یکی از بهترین انواع بوتاکس نوروکنس می باشد که محصول کشور کره است.

 

بوتاکس کنیتوکس Conitox

این نوع بوتاکس موجب مسدود شدن پیام های عصبی مغز شده و چین و چروک های صورت را برطرف می کند. کشور سازنده این نوع بوتاکس چین می باشد.

خیر بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک نمی شود بلکه مانع از ایجاد آن ها شده و چروک های ایجاد شده ی قبلی را نیز بدون تحرک خواهد کرد ، عدم تحرک چروک ها باعث می شود تا از عمیق شدن آن ها جلوگیری شود و البته این یک مزیت است. آنچه شما در نهایت می بینید یک پوست صاف و زیبا و براق خواهد بود.

 

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

بیشترین کاربرد بوتاکس برای قسمت فوقانی صورت، ناحیه پیشانی، ناحیه اخم و کنار چشم است. اگر بوتاکس در این مناطق به درستی تزریق شود، معمولا عوارضی نخواهد داشت. گاهی اوقات در مناطقی که ممنوع هستند بوتاکس تزریق می شود که این باعث عوارض زیادی خواهد شد، اگر بوتاکس در این مناطق تزریق شود، شاهد عوارض شدید، چشم گیر و مشکل سازی برای افراد خواهیم بود.

 

گاهی اوقات در نواحی استاندارد، اگر به طور غلط بوتاکس تزریق شود باعث ایجاد عوارض زیادی برای فرد می شود و فقط در موارد خاص می توان در ناحیه تحتانی صورت برای جوانسازی گردن از تزریق بوتاکس استفاده کرد. اگر بوتاکس در نواحی پر خطر و ممنوع تزریق شود ممکن است فرد دچار افتادگی پلک و ابرو شود.

 

و همچنین ممکن است پلک تهتانی چشم برگردد و یا اگر در ناحیه گوشه لب تزریق شود ممکن است فرد اختلال در جویدن پیدا کند، و افتادگی یک طرفه در دهان ایجاد می شود و گاهی اوقات اختلال در خوردن، تکلم و در موارد شدید باعث اختلال تنفسی نیز می شود. به همین دلیل تاکید میکنیم بوتاکس باید توسط فرد متخصص تزریق شود تا از بروز ایجاد عوارض های آن جلوگیری شود.

انواع بوتاکس بوتاکس دیسپورت Dyspor دیسپورت از مشهور ترین انواع برندهای موجود بوتاکس است و یکی از محبوب ترین برندها در ایران می باشد. کشور سازنده این نوع بوتاکس انگستان می باشد. باتزریق این نوع بوتاکس خطوط بین ابرو برطرف خواهد شد. بوتاکس زئومین Xeomin زئومین یکی از انواع بوتاکس موجود در ایران است که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است. این نوع بوتاکس محصول کشور آلمان است و در سراسر جهان از آن استفاده می شود. یقینا این نوع بوتاکس یکی از بهترین انواع بوتاکس در تمام دنیا است. بوتاکس مسپورت Masport امروزه با پیشرفت علم محصولات ایرانی توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند. برند مسپورت ساخت ایران است. به دلیل اینکه این دارو در کشور ایران تولید می شود نسبت به سایر برند ها مقرون به صرفه تر است. بوتاکس نورنوکنس Neuronox یکی از بهترین انواع بوتاکس نوروکنس می باشد که محصول کشور کره است. بوتاکس کنیتوکس Conitox این نوع بوتاکس موجب مسدود شدن پیام های عصبی مغز شده و چین و چروک های صورت را برطرف می کند. کشور سازنده این نوع بوتاکس چین می باشد. خیر بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک نمی شود بلکه مانع از ایجاد آن ها شده و چروک های ایجاد شده ی قبلی را نیز بدون تحرک خواهد کرد ، عدم تحرک چروک ها باعث می شود تا از عمیق شدن آن ها جلوگیری شود و البته این یک مزیت است. آنچه شما در نهایت می بینید یک پوست صاف و زیبا و براق خواهد بود. مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس بیشترین کاربرد بوتاکس برای قسمت فوقانی صورت، ناحیه پیشانی، ناحیه اخم و کنار چشم است. اگر بوتاکس در این مناطق به درستی تزریق شود، معمولا عوارضی نخواهد داشت. گاهی اوقات در مناطقی که ممنوع هستند بوتاکس تزریق می شود که این باعث عوارض زیادی خواهد شد، اگر بوتاکس در این مناطق تزریق شود، شاهد عوارض شدید، چشم گیر و مشکل سازی برای افراد خواهیم بود. گاهی اوقات در نواحی استاندارد، اگر به طور غلط بوتاکس تزریق شود باعث ایجاد عوارض زیادی برای فرد می شود و فقط در موارد خاص می توان در ناحیه تحتانی صورت برای جوانسازی گردن از تزریق بوتاکس استفاده کرد. اگر بوتاکس در نواحی پر خطر و ممنوع تزریق شود ممکن است فرد دچار افتادگی پلک و ابرو شود. و همچنین ممکن است پلک تهتانی چشم برگردد و یا اگر در ناحیه گوشه لب تزریق شود ممکن است فرد اختلال در جویدن پیدا کند، و افتادگی یک طرفه در دهان ایجاد می شود و گاهی اوقات اختلال در خوردن، تکلم و در موارد شدید باعث اختلال تنفسی نیز می شود. به همین دلیل تاکید میکنیم بوتاکس باید توسط فرد متخصص تزریق شود تا از بروز ایجاد عوارض های آن جلوگیری شود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

  • استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق بوتاکس توصیه می شود.
  • ۵ ساعت بعد از تزریق از خوابیدن پرهیز کنید.
  • از استحمام در روز تزریق بوتاکس بپرهیزید. (تا ۴۸ ساعت دوش آب گرم ممنوع )
  • تا ۴۸ ساعت از فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  • اثر بوتاکس از روز سوم یا چهارم شروع خواهد شد.
  • شب اول تزریق، روی پیشانی نخوابید.
  • به هیچ وجه محل تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید.
  • از مصرف داروی آسپرین و ویتامین E خودداری کنید و لطفا در صورت شروع هر دارویی در دوهفته آینده به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت ایجاد کبودی تا ۴۸ ساعت آینده از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • اگر سردرد داشتیداز قرص پانادول استفاده کنید (از ماساژ صورت خودداری کنید)

 

کلام آخر

تزریق بوتاکس یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای بازگرداندن جوانی به صورت و از بین بردن چین و چروک و خطوط های روی پوست می باشد و همچنین بوتاکس از روش هایی است هم خانم ها و هم آقایان میتوانند از آن آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس باید توسط بهترین دکتر تزریق بوتاکس انجام شود و همچنین شاید بوتاکس به تنهایی شما را به هدفی که می خواهید نرساند و باید به صورت ترکیبی از روشهایی دیگر مانند تزریق فیلر استفاده کنید، که با مراجع به سایت اسلامشهرینو ، eslamshahrino.com میتوانید بهترین انتخاب را برای یافتن دکتر تزریق بوتاکس و فیلر داشته باشید. سپاس گزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید و امیدوار هستیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرارداده باشیم.