از بین بردن چربی‌های سینه در مردان - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
از بین بردن چربی‌های سینه در مردان

در بدن برخی از مردان، مشکلاتی به وجود می‌آید که به مرور باعث می‌شود که در عضلات سینه آن‌ها مقداری چربی به وجود بیاید و باعث بزرگ شدن آن‌ها بشود. به وجودن آمدن این چربی‌ها می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. برخی از آن‌ها نسبت به این مسئله حس خوبی ندارند و کم کم برایشان آزاردهنده می‌شود. در نتیجه به فکر راه حلی برای از بین بردن چربی‌های سینه در مردان می‌افتند. در ادامه به شرح این مشکل و تمامی راه‌حل‌های قابل‌اجرا برای آن خواهیم پرداخت. ( کوچک کردن سینه مردان )

از بین بردن چربی‌های سینه در مردان

مهم‌ترین دلایل بزرگ شدن سینه‌های مردان

معمولا در پزشکی این مشکل را ژنیکوماستی می‌نامند. در حقیقت برای تمامی مشکل‌های رایج یک اصطلاح پزشکی در نظر می‌گیرند تا بتوانند آن‌ها را بهتر تشخیص دهند. برخی از مردان از این که این مشکل را با پزشک درمیان بگذارند، خجالت می‌کشند؛ اما باید بدانید که تنها درمان بزرگی سینه در آقایان، در میان گذاشتن آن با دیگران یا پزشک متخصص است. در ضمن مردان زیادی این مشکل را تجربه می‌کنند پس جای هیچ نگرانی برای درمیان گذاشتن آن نیست. اما بزرگ شدن سینه در مردان چرا و به چه علت اتفاق می‌افتد؟ در حقیقت چند علت برای این اتفاق وجود دارد که عبارتند از:

 

به هم ریختن تعادل هورمون‌ها

هورمون‌ها در بدن مردان کاملا با بانوان متفاوت هستند. بانوان در بدن خود تستوسترون ندارند، به همین دلیل با رسیدن به سن بلوغ، سینه آن‌ها رشد می‌کند. اما مردان وقتی که در بدن خود هورمون تستوسترون دارند، سینه‌های آن‌ها رشد نمی‌کند. برخی از مردان در میان تعادل این هورمون دچار مشکل می‌شوند، بنابراین نوسانات هورمونی ایجاد شده و سینه‌های آنان بیش از حد رشد خواهد کرد.

 

درگیر شدن با برخی از بیماری‌ها

علاوه بر مشکلات هورمونی، برخی از بیماری‌ها نیز می‌توانند در بزرگ شدن سینه مردان تأثیرگذار باشند. چاقی اولین بیماری و مشکل جدی است که می‌تواند باعث بزرگ شدن سینه‌ها در مردان شود. ایجاد تومور و غده‌های بدخیم در بدن، می‌تواند تعادل هورمون‌ها را به هم بریزد و سطح آنان را بالا یا پایین ببرد. در نتیجه این مشکل اثرات خود را بر بافت سینه‌ها خواهد گذاشت. علاوه بر آن، بیماری‌های دیگری مانند سرطان سینه، پرکاری تیروئید، بیماری کبد و مشکلات کلیوی وجود دارند که می‌توانند باعث بزرگ شدن سینه در مردان شوند.

از بین بردن چربی‌های سینه در مردان

نقش تغذیه و تحرک

داشتن تحرک به خودی خود می‌تواند از بروز بیشتر مشکلات و اصلاح بزرگی سینه مردان جلوگیری کند. اگر علت بزرگی سینه تجمع چربی در بدن باشد، می‌توان آن را در اثر نداشتن تحرک دانست. اما گاهی اوقات ژنتیک می‌تواند علت این امر باشد که برای از بین آن راه سخت‌تری را در پیش دارید. نوع برنامه غذایی شما مشخص می‌کند که بدن شما در چه وضعیتی قرار بگیرد. اگر به علت مشغله کاری و کمبود وقت به خوردن فست‌فود و غذاهای پرکالری روی بیاورید، به مرور زمان میزان چربی در بدن شما بالا خواهد رفت و در بافت‌های عضلانی شما انباشته خواهند شد.

 

مشکلات روحی و استرس

علاوه بر مشکلات جسمی، افسردگی و استرس نیز می‌تواند عاملی برای ایجاد این مشکل باشد. خوردن غذاهای مضر در زمان افسردگی افزایش می‌یابد و فرد برای فرار از حال بد، گوشه‌گیر می‌شود و تحرک او کاهش خواهد یافت.

چه تمرین‌هایی را می‌توان برای از بین بردن چربی سینه انجام داد؟

از مهم‌ترین راهکارها برای از بین بردن چربی‌های سینه در مردان، فعالیت بدنی و ورزش است. تمرین‌های متفاوتی وجود دارند که هر کدام به نوبه خود می‌توانند اصلاح بزرگی سینه مردان را انجام دهند. اگر به باشگاه رفتن علاقه دارید، تمرین‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

از بین بردن چربی‌های سینه در مردان

آیا رژیم غذایی و تغذیه مناسب روی این مسئله تأثیرگذار است؟

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند وضعیت بدن را به کلی تغییر دهد. برای از بین بردن چربی‌های سینه در مردان، بهترین راه در پیش گرفتن رژیمی است که بتواند دریافت کالری را در طول شبانه‌روز کاهش دهد. برخی از این رژیم‌ها عبارتند از:

رژیم غذاهای گیاهی: اگر بتوانید مصرف محصولات لبنی و حیوانی را به حداقل برسانید و به جای خوردن روغن‌های تصفیه شده، از روغن‌های گیاهی استفاده کنید، در کاهش چربی‌های شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رژیم کتو: این رژیم مصرف کربوهیدرات را به حداقل می‌رساند در عوض باید از چربی‌ها و پروتئین‌های مفید در طول روز استفاده کنید.

علاوه بر آن، برای سوزاندن سریع چربی‌های اضافی می‌توانید، به طور متعادل خوردن چای سبز را در برنامه خود قرار دهید. همچنین باید مصرف غذاهای چرب و شیرین‌کننده‌های مصنوعی را بسیار محدود کنید.

معمولا افرادی که دچار ژنیکوماستی هستند نمیتوانند سینه خود را با این روش های کوچک کنند بنابراین برای راهکار نهایی، می‌توانید جراحی را امتحان کنید

اگر به مدت طولانی تمامی روش‌های طبیعی ممکن برای اصلاح بزرگی سینه مردان را امتحان کردید ولی نتیجه نگرفتید، می‌توانید به گزینه جراحی نیز فکر کنید. جالب است بدانید که اکثر مردان ترجیح می‌دهند که در مدت زمان کوتاه از چربی‌های سینه خود خلاص شوند، بنابراین جراحی را انتخاب می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که برای درمان بزرگی سینه در آقایان با استفاده از جراحی، باید از نظر جسمی کاملا سالم باشید.