لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

یکی از روش های کم تهاجمی برای از بین بردن آثار پیری پوست نواحی مختلف صورت، لیفت صورت با نخ می باشد. این روش  باعث رفع افتادگی و تاثیر افزایش سن روی پوست و تحریک کلاژن سازی خواهد شد. در ادامه با مراحل انجام این روش لیفت صورت بیشتر آشنا خواهیم شد.

یکی از فرآیندهای درمانی کوتاه مدت به منظور درمان علائم پیری و افتادگی پوست در پایین صورت، لیفت صورت با نخ می باشد. در این روش به منظور بالا کشیدن نواحی مورد نظر پوست از  نخ سیلونت استفاده می شود. این روش درمانی در رفع افتادگی ابرو و گونه ها، بخش میانی و انتهایی صورت همچون غبغب و گردن بسیار موثر عمل می کند. در یک جلسه درمانی می توان از این روش برای درمان بخش های مختلف صورت استفاده کرد.

چه افرادی کاندید مناسب برای لیفت صورت با نخ هستند؟

در صورتی که به دنبال لیفت طبیعی صورت خود هستند و در رابطه با بخش های پایین صورت خود دچار نگرانی هستید کاندید مناسبی برای لیفت صورت با نخ محسوب می شوید. همچنین اگر در گذشته روش های درمانی مختلف را امتحان نموده اید و پوست شما دوباره افتاده شده این روش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. به طور کلی می توان گفت اگر علائم پیری قابل مشاهده، سن بین ۳۵ تا ۵۵ سال دارید این روش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

در صورتی که به تازگی متوجه کاهش کلاژن پوست خود شده اید و به دنبال تقویت ساختار آن هستید این روش بهترین گزینه برای شماست. همچنین اگر فکر می کنید پوست شما بخشی از کشش طبیعی خود را از دست داده این روش درمانی برای شما مناسب خواهد بود. اگر پوست شما به کشش عمیق نیاز داشته باشد ممکن است پزشک متخصص روش های درمان دیگر را به شما توصیه کند.

مراحل لیفت صورت با نخ

مدت زمان این روش درمانی برای شما محدود خواهد بود. مراحل لیفت صورت با نخ ابتدا توسط پزشک متخصص به شما توضیح داده خواهد شد. در نخستین جلسه مشاوره قبل از آغاز روش درمانی نوع پوست و نقاطی که به درمان نیاز دارند مشخص خواهند شد. قبل از آغاز لیفت ناحیه مورد نظر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و تمیز خواهد شد. سپس محل قرارگیری نخ ها مشخص خواهد شد. سپس برای کاهش درد ناشی از درمان کرم یا آمپول بی حس کننده موضعی برای شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

نخ ها در مرحله بعد زیر پوست قرار گرفته و پوست کشیده و صاف خواهد شد. پس از قرارگیری نخ ها در مکان صحیح ناحیه تحت درمان به آرامی تمیز خواهد شد. بیمار می تواند در مدت زمان کوتاه پس از انجام این روش درمانی کارهای عادی روزانه خود را انجام دهد. همواره توصیه می شود از انجام فعالیت های شدید خودداری نمایید.

به خاطر داشته باشید از آنجا که محصولات مختلف بالابر با نخ در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است در فرآیندهای اجرایی لیفت صورت با نخ تفاوت های قابل توجهی وجود داشته باشد. هدف این روش درمانی اتصال بافت های آویزان و افتاده به مراجع قوی تر و بدون افتادگی است. برای انجام لیفت صورت با نخ به بی حسی موضعی نیاز خواهیم داشت. پس از انجام این روش درمانی به بستری شدن در بیمارستان نیازی نیست.

آیا این روش درمانی درد دارد؟

از آنجا که در لیفت صورت با نخ بخیه ها پوست را صاف می کنند تصور می شود که این روش درمانی دردناک است. در حالی که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا برای قرارگیری نخ ها زیر پوست از بی حسی موضعی استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت این روش درمانی با درد زیاد همراه نیست. برای تزریق داروهای بی حسی در این روش درمان سوزن های ریز مورد استفاده قرار می گیرند که پوست اطراف را بی حس می کنند. به همین دلیل است که در طول درمان کمترین درد را احساس خواهید کرد.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

هزینه مورد نیاز برای اجرای این روش درمانی

یکی از مهمترین عواملی که قبل از آغاز لیفت صورت باید در نظر گرفته شود هزینه آن می باشد. عوامل مختلف بسیار زیادی همچون گستردگی ناحیه مورد نظر، نوع مواد و برندهای مصرفی در فرآیند درمان، میزان سابقه کاری کلینیک، نرخ مشخص کلینیک ها، میزان تجربه کاری پزشک متخصص، میزان افتادگی و پیری پوست در این هزینه موثر هستند.