ساخت تتوی الکترونیکی برای ردیابی سلامت قلب - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
ساخت تتوی الکترونیکی برای ردیابی سلامت قلب

به گزارش بانک پزشکان به نقل از هلث دی خالکوبی الکترونیکی اندازه وصله شفاف مورد بحث کاملاً ۴ در ۵ اینچ نیست، وزن آن کمتر از یک اونس است و با باتری تغذیه می‌شود.

درست مانند یک برچسب خالکوبی موقت، برای کشیده شدن روی قفسه سینه بیمار قلبی طراحی شده است. هنگامی که در جای خود قرار گرفت، می تواند نظارت شبانه روزی دو عملکرد کلیدی قلب را فراهم کند: فعالیت الکتریکی و ظرفیت مکانیکی.

بیشتر بخوانید: فردابانک، نئوبانک هوشمند

نانشو لو، نویسنده این مطالعه توضیح داد که خالکوبی الکترونیکی مانند پانسمان طبی روی پوست می‌نشیند و می‌تواند تا ۴۰ ساعت قبل از تعویض باتری مستقیماً کار کند.

لو، استاد مهندسی هوافضا و مکانیک مهندسی در دانشگاه تگزاس ، افزود: در حالی که تکه‌های پوشیدنی فعلی فقط به عنوان نوار قلب (ECG) عمل می‌کنند، خالکوبی جدید هم به عنوان نوار قلب و هم به عنوان لرزه‌کاردیوگرام (SCG) عمل می‌کند.

ECG امکان ردیابی وضعیت الکتریکی قلب را فراهم می کند. یک SCG با ردیابی ارتعاشات ظریف بدن، ارزیابی دویدنی از عملکرد مکانیکی قلب را ارائه می دهد.

نتایج هر دو ECG و SCG به صورت بی سیم در زمان واقعی از طریق بلوتوث به یک دستگاه میزبان خارجی پخش می شوند که امکان نظارت شخص ثالث را برای علائم مشکل فراهم می کند.

لو گفت که ارائه همزمان ارزیابی های الکتریکی و مکانیکی به پزشکان “درکی جامع تری از عملکرد قلب نسبت به نوار قلب به تنهایی” می دهد و به آنها اجازه می دهد تا بیماری های مختلف قلبی را به طور موثرتری شناسایی و مدیریت کنند.

او گفت که این خالکوبی برای “جمعیت های پرخطر” طراحی شده است، از جمله بیمارانی که از جراحی قلب بیرون می آیند، یا کسانی که مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند که با کاهش جریان خون به قلب دست و پنجه نرم می کنند.

تیم لو هنوز این خالکوبی را روی بیماران قلبی آزمایش نکرده است. در عوض، محققان یک کارآزمایی تحقیقاتی اثبات مفهوم را با پنج مرد سالم بین سنین ۲۰ تا ۲۸ سال انجام دادند. هیچ کدام سابقه قبلی بیماری قلبی نداشتند.

سپس قرائت‌های خالکوبی با اندازه‌گیری‌های به‌دست‌آمده با استفاده از روش‌های استاندارد طلایی فعلی برای ارزیابی هر دو ECG و SCG مقایسه شد.

محققان گفتند که نتایج تأیید می کند که داده های تولید شده توسط دستگاه خالکوبی بسیار “دقیق” است. کسانی که به این خالکوبی مجهز شده بودند، گفتند که پوشیدن دستگاه فوق العاده آسان است.

لو و همکارانش قصد دارند با کلینیک کلیولند همکاری کنند تا این خالکوبی را در مجموعه ای از بیماران مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی هستند آزمایش کنند.

دکتر گرگ فونارو، مدیر مرکز کاردیومیوپاتی Ahmanson-UCLA در لس آنجلس، یافته ها را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: «علاقه زیادی به توسعه فناوری نظارت بر قلب غیرتهاجمی، بی‌سیم، باتری‌دار، قابل اعتماد، راحت و راحت برای جایگزینی دستگاه‌های مانیتورینگ و تصویربرداری مشروط بسیار بزرگ‌تر وجود دارد.