پرستاران ۸۹ روزه، شرکتی می‌شوند - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
پرستاران ۸۹ روزه، شرکتی می‌شوند

به گزارش بانک پزشکان به نقل از ایلنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به درخواست این وزارتخانه برای تبدیل وضعیت پرستاران، از شرکتی شدن پرستاران ۸۹ روزه خبر داد.

«عباس عبادی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین وضعیت استخدام پرستار در کشور اظهار کرد: از سال ۹۸ تا پایان ۹۹ وزارت بهداشت تعداد ۵۵ هزار نفر را در تمام رده‌ها استخدام کرد. در سال ۱۴۰۰ نیز ۶۷ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و در مجموع بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در این سه‌سال به جمع نیروهای وزارت بهداشت اضافه شدند که چهل درصد آن‌ها پرستار هستند و این عدد قابل توجهی است.
۲۴ هزار پرستار طرحی در حال خدمت هستند

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار نفر از پرستاران نیز دوره طرح را می‌گذرانند و ۸ هزار نفر نیز در دوره تمدید طرح هستند که در مجموع ۲۴ هزار نفر پرستار طرحی و تمدید طرحی داریم که در نظام سلامت خدمت می‌کنند.

عبادی یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته وزارت بهداشت درخواست کرد تا ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای همکار در تمامی رده‌ها با انواع قراردادها، مانند شرکتی، ۸۹ روزه و… تبدیل وضعیت شوند که این منوط به تصویب نهادهای فراتر از وزارت بهداشت مانند سازمان امور استخدامی و تأیید ستاد ملی کرونا است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در سه سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر نیرو از وزارت بهداشت بازنشست شده‌اند و درخواست مجوز برای جذب ۳۳ هزار نفر در مراکز بهداشتی و درمانی تازه تأسیس را داشته‌ایم. در مجموع اگر سازمان‌های فراوزارتی با ما همکاری کنند من فکر می‌کنم که به زودی اخبار خوبی در حوزه پرستاری داشته باشیم.
فوق‌العاده خاص پرستاران تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود

وی همچنین با اشاره مشکلات پرستاران تأمین اجتماعی نیز اظهار کرد: خوشبختانه در یک ماه گذشته با افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده ویژه پرستاران تأمین اجتماعی نیز موافقت شده است که احتمالا تا پایان خرداد این فوق‌العاده خاص پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اشکال مختلف قراردادهای پرستاری نیز اظهار کرد: در معاون توسعه وزارت بهداشت برنامه‌ای وجود دارد که مبنی بر تجمیع اشکال این قراردادها و کاهش آن‌هاست.
قرارداد پرستاران ۸۹ روزه تغییر می‌کند

وی افزود: ما کمتر از ۵۰۰ پرستار با قرارداد ۸۹ روزه داریم که حجم محدودی هستند. با این حال حتی یک نفر هم نباید قراردادی به این صورت داشته باشد. پرستاران ۸۹ روزه ابتدا شرکتی و در ادامه در فرایند تبدیل وضعیت قرار می‌گیرند.