بهبود هوای تهران و کرج از چهارشنبه/ کاهش دما در نیمه شمالی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
بهبود هوای تهران و کرج از چهارشنبه/ کاهش دما در نیمه شمالی

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های کرمان و یزد بارش‌های پراکنده و روز دوشنبه برای برخی نقاط کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه روز سه‌شنبه با تغییر جریانات و شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش برف و باران هستیم، ادامه داد: روز چهارشنبه علاوه بر این در مناطق خراسان شمالی هم بارش باران را با شدت کمتر انتظار داریم.

گودرزی با بیان اینکه روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کشور با کاهش دما مواجه هستیم، اظهار کرد: روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای قابل ملاحظه را شاهد هستیم.

وی افزود: امروز به بعد انباشت آلاینده‌ها در شهرهایی مثل تهران و کرج ادامه دارد که هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شد که از روز چهارشنبه با وزش باد قابل ملاحظه در این شهرها هوا مطلوب‌تر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوا از روزهای آتی در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دارد، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی است و از روز چهارشنبه انتطار وزش باد و بارش‌های پراکنده را برای پایتخت داریم که هوای تهران را مطلوب‌تر خواهد کرد.