آیا درمان قطعی برای سرطان وجود دارد؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
درمان سرطان

یک راه جدید برای درمان سرطان ابداع شده است که در این نوع درمان، از دفع مواد زائد سلولی بدن برای نشان دادن پروتئین های مضر استفاده می شود.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از سیناپرس از گاردین دانشمندان در حال تکمیل یک درمان ضد سرطانی جدید هستند که از سیستم دفع زباله سلولی خود استفاده می کنند. برخی از داروها در حال حاضر نتایج امیدوارکننده‌ای دارند و انتظار می‌رود تعداد داروهای جدید در آینده نزدیک با افتتاح یک مرکز بریتانیایی که به استفاده از این تکنیک اختصاص دارد، افزایش یابد.

پانزده محقق در مرکز تخریب پروتئین کار خواهند کرد. پروفسور یان کالینز، در این باره گفت: بسیاری از داروهای سرطان مدرن با مسدود کردن عملکرد پروتئین های مضر عمل می کنند. وی افزود، این تکنیک متفاوت است، به طوری که آنها را کاملاً از بین می برد. این سلول ها تکنیک بسیار کارآمدی را برای حذف پروتئین های مضر تکامل داده اند.

نمونه اولیه این رویکرد توسط داروی تخریب پروتئین لنالیدومید ارائه شده است که برای درمان سرطان خون استفاده می شود .نوع مشابهی از دارو نیز برای هدف قرار دادن سرطان پستان یافت شده است. این ماده که به عنوان یک تجزیه کننده انتخابی گیرنده استروژن شناخته می شود، پروتئینی را که محرک مهم سرطان پستان است، تجزیه می کند. در حال حاضر، تلاش زیادی بر روی استفاده از تجزیه پروتئین برای تولید داروهای جدید سرطان متمرکز شده است.

جمع بندی:
برخی از روش های درمانی تاثیر بسزایی در از بین بردن سلول های سرطانی دارند، اما ممکن است با اشکالاتی نیز رو به رو باشند. به عنوان مثال جراحی و پرتودرمانی مؤثر است، اما آنها فقط یک منطقه سرطان را درمان می کنند. شیمی درمانی می تواند سلولهای سرطانی را که در سراسر بدن پخش می شود، درمان کند اما دارای عوارض جانبی بسیار سمی است. همه این درمان ها امروزه هنوز در حال استفاده هستند و احتمالاً برای مدتی مورد استفاده قرار می گیرند، گرچه آنها تنها نوع درمان نخواهند بود. با پیشرفت علم، تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان برای جامعه پزشکی آسان تر شده است. هر روز با کشف روش های درمان جدید و داروهای متناسب با آن مرگ و میر مبتلایان به انواع سرطان در سراسر دنیا کم تر می شود. یکی از عوامل مهم که به نجات دادن زندگی شما کمک می کند، تشخیص زود هنگام و به موقع سرطان می باشد. شما با مطالعه و آگاهی بیشتر نسبت به انواع سرطان و روش های پیشگیری، خطر ابتلا به آن را کاهش می دهید. با این حال، ما امیدواریم که در آینده از این تکنیک (سیستم دفع زباله سلولی) برای توسعه داروهایی برای مقابله با انواع دیگر بیماری ها از جمله سرطان استفاده شود.