ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا در ایران - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ثبت رکورد جهانی تزریق روزانه واکسن کووید۱۹ نسبت به کل جمعیت در اوایل شهریور ۱۴۰۰ در ایران خبر داد و گفت: از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون دز و از ابتدای برنامه واکسیناسیون ۱۵۵ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از وبدا، حسین فرشیدی در اولین جلسه مشترک معاونان، مشاوران و مدیران حوزه ستادی و روسای سازمان‌های وابسته با موضوع «بررسی عملکرد وزارت متبوع در دولت سیزدهم» که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: دریافت، نگهداری و توزیع ۲۱۳ میلیون دز از ۱۰ نوع واکسن کووید۱۹ به شکل ۲۴ ساعته و فعال سازی ۲۹ هزار و ۲۵۰ واحد بهداشتی برای استمرار واکسیناسیون کرونا از دیگر برنامه‌های واکسیناسیون سراسری کووید۱۹ در کشور بوده است.

وی اظهار داشت: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۹ کانکس مورد نیاز برای تکمیل واحدهای عشایری و فضای مورد نیاز در زمان بحران تامین شده است.

فرشیدی با اشاره به پوشش جمعیتی ۳۴ میلیونی روستایی و عشایری برنامه پزشک خانواده در کشور، ادامه داد: مقدمات لازم برای اجرای این برنامه در کل کشور بر اساس دستورالعمل ۰۳ در حال انجام است.

وی درباره اقدامات درمانی در زمینه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در مراکز بهداشتی کشور گفت: درمان حیوان گزیدگی ۲۶۱ هزار و ۶۷۸ مورد، تشخیص و درمان تب مالت ۲۰ هزار و ۴۹۰ مورد، تشخیص و درمان سالک ۱۶ هزار و ۳۰۷ مورد، شناسایی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ۱۳ مورد، درمان و مراقبت عقرب زدگی ۴۲ هزار و ۳۶۵ مورد و درمان و مراقبت مارگزیدگی ۶ هزار و ۲۴۸ مورد انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت از درمان ۲ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C به صورت رایگان در مراکز بهداشتی خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ واحد مشاوره هپاتیت با رویکرد بیماریابی فعال در کشور راه‌اندازی شده است.