چه بیمارانی باید از تخت برقی بیمار خانگی استفاده کنند؟ (اگر کمردرد داری بخون!) - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
چه بیمارانی باید از تخت برقی بیمار خانگی استفاده کنند؟ (اگر کمردرد داری بخون!)

بروز حادثه‌های مختلف و آسیب‌های فیزیکی و گاه ذهنی، سبب می‌شود که افراد نیاز به خرید تخت برقی بیمار خانگی پیدا کنند. در چنین مواردی، عموم مشتریان با یک جستجو در اینترنت، در صدد یافتن قیمت تخت برقی خانگی هستند که در چنین شرایطی، معمولاً فروشندگان بر اساس حاشیه سود، کیفیت محصول و البته نوع امکانات و قابلیت‌های این تخت‌ها کالاها را دسته‌بندی می‌کنند. برخی نیز عامل فروش و تولیدکننده مرجع هستند و به طبع امکان خرید تخت برقی ارزان از آن‌ها وجود دارد.

تخت برقی بیمار خانگی یک ‌تخت برقی است که برای استفاده در منازل و خانه‌ها برای مراقبت از بیماران استفاده می‌شود. این تخت‌ها دارای مکانیزم‌های برقی هستند که امکان تنظیم ارتفاع تخت و نیز قسمت‌های مختلف آن را فراهم می‌کنند.

چه بیمارانی باید از تخت برقی بیمار خانگی استفاده کنند؟ (اگر کمردرد داری بخون!)

تخت برقی مخصوص بیمار چطور کار می‌کند؟

طبق آخرین اضهارات سازمان HSE، تخت برقی بیمار یک دستگاه قابل‌تنظیم است که به بیماران کمک می‌کند در وضعیت‌های مختلف قرار بگیرند، از جمله تغییر موقعیت بدن، ارتفاع و زاویه تخت. این تخت‌ها دارای سیستم برقی هستند که توسط دکمه‌ها و کنترل‌های موجود کنترل می‌شوند.

عملکرد تخت برقی بیمار به‌صورت زیر است:

  1. کنترل ارتفاع: این تخت‌ها قادرند ارتفاع بستر را تنظیم کنند. با استفاده از دکمه‌ها یا کنترل‌های موجود در تخت، می‌توان ارتفاع را افزایش یا کاهش داد تا بیمار بر روی آن قرار بگیرد.
  2. تغییر زاویه بستر: تخت برقی بیمار قابلیت تغییر زاویه بستر را دارد. این به معنای تغییر وضعیت بیمار بر روی تخت است، از جمله برخاستن به وضعیت نیمه ‌نشسته یا نیمه‌خواب.
  3. کنترل بخش‌های مختلف بستر: برخی از تخت‌های برقی بیمار دارای کنترل مستقل بخش‌های مختلف بستر هستند.

چرا استفاده از تخت بیمار خانگی ضروری است؟

پیش از هر چیزی، لازم است به این مسئله اشاره کنیم که در حال حاضر مهیار تجهیز، از معدود تولیدکنندگان عرضه‌کنندگان معتبر انواع تخت‌های بیمار برقی مدل‌های خانگی در بازار است که تمامی تأییدیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کل کشور را با کسب عنوان: بهترین تولیدکننده سال، به جهت رعایت استانداردهای تولید و استاندارد ملی ایران دریافت کرده؛ ازاین‌رو اگر مایل به انتخاب مدل‌های متنوع از تخت‌های برقی با امکانات پایه و ویژه هستید، می‌توانید از وبگاه رسمی این مجموعه بازدید نموده و یا با شماره‌های تماس:

با تیم پشتیبانی برای کسب اطلاعات دقیق‌تر ارتباط برقرار نمایید.

استفاده از تخت برقی بیمار خانگی برای برخی از موارد زیر مفید است:

  1. آسایش و راحتی بیمار: تنظیم ارتفاع تخت برقی به بیمار کمک می‌کند تا به‌راحتی و بدون استفاده از تلاش بسیار، به موقعیت مناسب برسد. بیمارانی که ناتوان هستند یا محدودیت در حرکت دارند، می‌توانند از این تخت برای تنظیم موقعیت جلو، عقب، بالا و پایین تخت استفاده کنند.
  2. مراقبت و مشاهده آسان: با تغییر ارتفاع تخت، فراهم می‌شود که مراقبت از بیمار برای کارکنان بهداشتی و مراقبان آسان‌تر شود. این امر بهبود دسترسی به بیمار و انجام فعالیت‌هایی مانند تغییر پوشش، تغییر وضعیت بدن و انجام مراقبت‌های پزشکی را آسان می‌کند.
  3. پیشگیری از آسیب و زخم فشاری: تخت برقی بیمار خانگی معمولاً دارای میله‌ها و سطوح پشتیبان است که می‌توانند به کنترل فشار و توزیع آن روی بدن بیمار کمک کنند. این امر می‌تواند در پیشگیری از بروز زخم فشاری و آسیب به پوست بیمار مؤثر باشد.
  4. امکانات دیگر: برخی تخت‌های برقی بیمار خانگی امکان حرکت در محورهای مختلف یا همان شکن‌های متعدد را دارند که شما می‌توانید در بحث خرید انواع تخت بیمار خانگی، نیاز خود را با بودجه‌ای که دارید هماهنگ و سپس انتخاب کنید.

چه بیمارانی باید از تخت برقی بیمار خانگی استفاده کنند؟ (اگر کمردرد داری بخون!)

تخت برقی بیمار خانگی مناسب چه افرادی است؟

تخت برقی بیمار خانگی برای افرادی که نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارند، مناسب است. این شامل موارد زیر می‌شود:

  1. افرادی که در حالت ناتوانی یا کاهش قابلیت حرکت هستند: اگر فرد بیمار توانایی حرکت محدودی دارد یا به‌صورت کامل ناتوان است، تخت برقی بیمار خانگی می‌تواند برای او مناسب باشد. با تنظیم ارتفاع تخت، فرد بیمار می‌تواند به‌راحتی و بدون نیاز به تلاش زیاد به وضعیت مناسب برسد.
  2. افرادی که نیاز به مراقبت مداوم دارند: اگر بیمار نیاز به مراقبت و مراقبت مداوم دارد، تخت برقی بیمار خانگی به مراقبین کمک می‌کند تا به‌راحتی و با دسترسی آسان‌تر به بیمار، مراقبت لازم را انجام دهند.
  3. افرادی که در معرض خطر زخم فشاری هستند: اگر بیمار دارای عوامل خطر زخم فشاری؛ مانند بیماری‌های تحت‌فشار، محدودیت حرکت، ضعف عضلانی و غیره است، تخت برقی بیمار خانگی می‌تواند با تنظیم موقعیت مناسب و توزیع فشار بهینه روی بدن، در پیشگیری از زخم فشاری کمک کند.
  4. افراد سالمند: برای افراد سالمند که ممکن است مشکلات در حرکت و موقعیت پیداکردن داشته باشند، تخت برقی بیمار خانگی می‌تواند به‌عنوان یک ابزار کمکی بسیار مفید باشد.

مهم است که قبل از استفاده از تخت برقی بیمار خانگی، با پزشک یا متخصص مراقبت از بیمار صحبت کنید تا بنا به توان او، مدل‌های عرضه شده را انتخاب فرمایید.

دلیل تفاوت قیمت تخت‌های بیمار برقی خانگی چیست؟

تفاوت قیمت تخت برقی بیمار خانگی در بازار می‌تواند به عوامل متعددی برگردد. در زیر، برخی از عواملی که می‌توانند تأثیرگذار بر قیمت تخت بیمار خانگی باشند، آمده است:

  • کیفیت و ویژگی‌های تخت: تخت‌های برقی بیمار خانگی با ویژگی‌ها و کیفیت‌های متفاوتی موجود هستند. تخت‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته‌تر، مواد باکیفیت بالا، مکانیزم‌های دقیق و امکانات اضافی ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  • برند و تولیدکننده: معروفیت و شهرت برند تخت بیمار خانگی می‌تواند تأثیری در قیمت داشته باشد. برندهای مشهور و معتبر در حالت کلی ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند. همچنین، کیفیت ساخت و استانداردهایی که تولیدکننده رعایت می‌کند نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.
  • ویژگی‌ها و امکانات اضافی: وجود ویژگی‌ها و امکانات اضافی مانند کنترل‌های بیشتر، پنل کاربری پیشرفته، سیستم تشدیدکننده و غیره می‌تواند به قیمت تخت بیمار خانگی افزوده شود.
  • جنس و مواد استفاده شده: تخت‌های برقی بیمار خانگی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، از جمله فلز، چوب یا پلاستیک. استفاده از مواد باکیفیت و مقاوم ممکن است به قیمت تخت افزوده شود.
  • منطقه و بازار: تفاوت قیمت تخت بیمار خانگی در مناطق مختلف و در بازارهای مختلف نیز ممکن است به علت تفاوت حاشیه سود یکسان نباشد، در نتیجه حتماً اقدام به خرید از نمایندگی‌های معتبر فرمایید.

چه بیمارانی باید از تخت برقی بیمار خانگی استفاده کنند؟ (اگر کمردرد داری بخون!)

کنترل کیفیت حین خرید تخت بیمار برقی برای خانه

برای بررسی کیفیت تخت برقی بیمار خانگی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. مشاهده و بررسی محصول: بررسی محصول به‌صورت مستقیم می‌تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد. بررسی جزئیات ساختاری تخت، استفاده از مواد مرغوب، عملکرد قطعات برقی و مکانیکی، استحکام و پایداری ساختار و سیستم کنترل و کارکرد صحیح میله‌ها و مکانیزم‌ها از جمله مواردی است که می‌توانید بررسی کنید.
  2. مطالعه نظرات و بررسی‌های مشتریان: خواندن نظرات و بررسی‌های مشتریانی که قبلاً از تخت برقی بیمار خانگی استفاده کرده‌اند، می‌تواند به شما اطلاعات قابل‌توجهی درباره عملکرد و کیفیت محصول ارائه دهد. می‌توانید این نظرات را در وبسایت‌ها، فروم‌ها یا سایت‌های معتبر خرید آنلاین بررسی کنید.
  3. مشاوره از کارشناسان و پزشکان: مشاوره از کارشناسان و پزشکان می‌تواند به شما در انتخاب تخت برقی بیمار خانگی باکیفیت کمک کند.

درصورتی‌که قصد استعلام قیمت و خرید تخت بیمار خانگی برقی را دارید، می‌توانید به وب‌سایت رسمی مهیار تجهیز در این مورد، به‌عنوان تولیدکننده برتر سال و مرجع عرضه لوازم پزشکی مراجعه کنید.