ماساژ در منزل چیست؟ دانستنی‌های ماساژ در منزل - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
تصویر یک مرد در حال دریافت ماساژ بر روی تخت ماساژ

ماساژ در منزل یا ماساژ سیار، روند استفاده و لذت بردن مردم از خدمات ماساژ را تغییر داده است. در حال حاضر در تمامی نواحی تهران می‌توانید از خدمات ماساژ در منزل استفاده کنید. امروزه ماساژ در منزل بسیار محبوب شده است و به دلیل مزیت‌هایی که به همراه دارد، اکثر مردم سعی می‌کنند تا ماساژ مورد نیازشان را به جای رفتن به مرکز ماساژ، در منزل خود دریافت کنند.

ما در این مقاله می‌خواهیم هر آنچه در مورد ماساژ در منزل باید بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا با خدمات ماساژ درمنزل، مزیت‌های استفاده از ماساژ در منزل و انواع ماساژ قابل دریافت در خانه آشنا شوید.

خدمات ماساژ در منزل نوعی از خدمات حرفه‌ای ماساژ است که در آن ماسور به خانه یا محل مورد نظرتان می‌آید و ماساژ مورد نیازتان را به شما ارائه می‌کند. خدمات ماساژ در منزل با دستکاری بافت‌های نرم شامل عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و بافت‌های همبند، سعی در افزایش سلامتی جسمی و ذهنی شخص در فضای منزل خودش دارد.

استفاده از خدمات ماساژ درمنزل در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است و روزانه افراد بیشتری ماساژ مورد نیازشان را در خانه دریافت می‌کنند.

 

خدمات ماساژ در منزل چیست؟

 

نحوه استفاده از ماساژ در منزل

امروزه رزرو یک وقت ماساژ به آسانی خرید آنلاین غذا می‌باشد. کافیست وارد یکی از وب‌سایت‌های ارائه دهنده خدمات ماساژ در منزل شوید و ماساژ مورد نیازتان را در زمان مدنظر خود، به صورت آنلاین یا تلفنی سفارش دهید. در هر کجای شهر که باشید می‌توانید ماساژ مورد نیاز خودتان را سفارش دهید و ماساژ درمانگر در زمان تعیین شده به محل مورد نظرتان می‌آید.

اغلب ماساژ درمانگرها به مشتریان خود در منزل، هتل یا محل کارشان مراجعه می‌کنند. برای انجام ماساژ، ماسور تمامی لوازم مورد نیاز از جمله تخت ماساژ، حوله تمیز و بهداشتی، روغن ماساژ و سنگ ماساژ را به همراه خواهد داشت.

 

قیمت ماساژ در منزل

قیمت ماساژ در منزل، بسته به نوع ماساژ و مرکز ماساژی که از آن خدمات دریافت می‌کنید، متفاوت می‌باشد. در کل می‌توان گفت که با توجه به اطلاعات موجود، در زمستان سال ۱۴۰۱ قیمت انواع ماساژ در تهران چیزی بین ۳۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان در تغییر بوده است.

در صورت استفاده از ماساژهای لوکس، ماساژ فورهند (۲ ماساژور) و ماساژهای درمانی، قیمت ماساژ افزایش پیدا می‌کند.

 

مزیت استفاده از خدمات ماساژ در منزل

ماساژ تراپی می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای سلامتی جسمانی و روانی شما به همراه داشته باشد. ماساژ می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد، علائم افسردگی را از بین ببرد، تنش‌های عضلانی را کاهش دهد، باعث تسکین دردهای جسمی شود، باعث بهبود کیفیت خواب شود و انعطاف‌پذیری بدن را افزایش دهد. فواید و مزیت‌های ماساژ در منزل بسیار بیشتر از دریافت ماساژ در مرکز ماساژ است. این مزیت‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • مزیت اصلی ماساژ در خانه، لذت بردن از ماساژتان در منزل، هتل، محل کار یا هر محل دیگری می‌باشد. این کار حریم خصوصی کاملی را برای شما مهیا می‌کند و حتی در زمان شما صرفه جویی می‌کند. با استفاده از خدمات ماساژ در منزل دیگر نیاز نیست زمان زیادی را صرف رفت و آمد به مرکز ماساژ کنید. فرقی هم ندارد که در کدام منطقه تهران زندگی می‌کنید، شما می‌توانید از خدمات ماساژ در منزل شمال تهران یا سایر مناطق استفاده کنید.
  • یکی از مزیت‌های این خدمات، رزرو راحت ماساژ در منزل می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین یا تلفنی ماساژ مورد نیازتان را رزرو کنید. تمام این فرآیند بیش از ۵ دقیقه نیز به طول نمی‌انجامد.
  • شما می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین ماسورهای تهران استفاده کنید. ماساژدرمانگرهایی که به منزل شما می‌آیند، دارای تحصیلات مرتبط هستند و دوره‌های تخصصی ماساژ تراپی را سپری کرده‌اند. همچنین با داشتن تجربه کافی، ماساژ با کیفیتی را در اختیار شما می‌گذارند.
  • شما می‌توانید انواع مختلف ماساژ را بسته به سلیقه و نیازتان سفارش دهید. برای مثال اگر می‌خواهید یک ماساژ ریلکسی آرامش بخش را امتحان کنید، ماساژ سوئدی و شیاتسو مناسب شما می‌باشند. اگر می‌خواهید تنش‌های عضلانی را برطرف کنید و ماهیچه‌های خود را ریکاوری نمایید، ماساژ ورزشی یا ماساژ بافت عمیق برای شما بهترین گزینه هستند.
  • هنگام استفاده از خدمات ماساژ در منزل، نیاز به هیچ گونه تجهیزات ماساژ نخواهید داشت. ماساژ درمانگر تمامی تجهیزات ماساژ از جمله تخت ماساژ، حوله، روغن ضروری، سنگ ماساژ و … را با خود به همراه می‌آورد.

 

انواع ماساژهای قابل دریافت در منزل

انواع مختلفی از روش‌های ماساژ در منزل وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آن‌ها را سفارش دهید. در زیر محبوب‌ترین ماساژهایی که در منزل ارائه می‌شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از محبوب‌ترین ماساژها است و به عنوان یک ماساژ ملایم شناخته می‌شود. استفاده از خدمات ماساژ سوئدی در منزل به افرادی توصیه می‌شود که برای اولین بار می‌خواهند ماساژ را تجربه کنند یا به دنبال یک ماساژ ریلکسی می‌باشند. ماساژ سوئدی از ورز دادن، ضربات طولانی، حرکات دایره‌ای شکل، حرکات لرزشی و ضربات ملایم جهت دستکاری بافت نرم بدن استفاده می‌کند.

 

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یا تای ماساژ، یکی از قدیمی‌ترین ماساژهای موجود است. در ماساژ تایلندی ماسور با دست‌ها، شست، آرنج، ساعد و پاها برای ایجاد فشار عمیق و ماساژ دادن استفاده می‌کند. علاوه بر این حرکات کششی مانند حرکات یوگا بر روی بدن اعمال می‌شود که باعث افزایش انعطاف‌پذیری و رفع تنش‌های موجود در ماهیچه‌ها و مفاصل می‌شود.

 

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ یک روش ماساژ تراپی است که در آن از تکنیک‌های رایج ماساژ به همراه قرار دادن سنگ‌های داغ بر روی نقاط مشخصی از بدن استفاده می‌شود. ماسور سنگ‌های آذرین گرم شده را بر روی نقاط مشخصی شامل امتداد ستون فقرات، شکم، صورت، سینه، دست‌ها و پاها قرار می‌دهد.

با دریافت ماساژ سنگ داغ در فضای منزل خود آرامش و ریلکسیشن لذت‌بخشی را تجربه کنید، درد و تنش‌های عضلانی خود را تسکین بخشید و سطح استرس و اضطراب‌تان را کاهش دهید.

 

ماساژ ورزشی

استفاده از خدمات ماساژ ورزشی در منزل برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی شدیدی در طول روز دارند، توصیه می‌شود. این ماساژ برای بهبود انعطاف‌پذیری بدن، جلوگیری از آسیب دیدگی و بهبود آسیب دیدگی‌ها طراحی شده است. این ماساژ می‌تواند شامل حرکات کششی شدید، ضربات عمیق و فشار زیادی باشد.

 

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی یکی از روش‌های ماساژ تراپی است که ترکیبی از تکنیک‌های رایج ماساژ و رایحه درمانی می‌باشد. این ماساژ شباهت زیادی به ماساژ سوئدی دارد، با این تفاوت که در هنگام انجام ماساژ از روغن‌های ضروری استفاده می‌شود. روغن‌های ضروری یا در هوا اسپری می‌شوند یا پس از رقیق کردن بر روی پوست ریخته و مالش داده می‌شود.

 

نتیجهگیری

ماساژ به عنوان یک روش مکمل از مزیت‌های اثبات شده زیادی برخوردار است. امروزه شرایطی مهیا شده است که شما می‌توانید انواع ماساژ مورد نیاز خودتان را در فضای آرامش بخش منزل و با داشتن حریم خصوصی کامل دریافت کنید. در این مقاله سعی کردیم تا مزیت‌های استفاده از ماساژ در منزل را به شما معرفی کنیم. همچنین ۵ مورد از محبوب‌ترین ماساژهایی که در منزل قابل دریافت هستند را برای شما شرح دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.