پادکست: ارتباط چاقی شکمی با بیماری‌ها - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی

در این پادکست خانم ناهید زندی مشاور تغذیه و رژیم درمانی، در مورد ارتباط چاقی شکمی با بیماری‌ها نکاتی را برای شما صحبت کنیم.

یادمان باشد بواسطه افزایش چاقی شکمی یعنی همان چیزی که در نظر عموم جا می افتد افزایش توده در ناحیه شکم افراد ایجاد می شود وقتیکه چربی در داخل شکم بالا می رود.

ناهید زندی – متخصص تغذیه

متاسفانه بیماریهای التهابی هم در افراد مختلف ممکن است ایجاد می شود. اگر فردی دارای ژن دیابت باشد می تواند عامل تحریک کننده برای روشن شدن این ژن در این فرد باشد.

اگر افرادی که زمینه بیماریهای قلبی عروقی، گرفتگیها و سکته ها در خانواده هایشان وجود داشته باشد در این افراد می تواند این ژن روشن شود و کشف جدیدی که اخیرا انجام شده دیده شده چاقی های شکمی می تواند نسبت مستقیمی با خطر آلزایمر در افراد داشته باشد. در مطالعات اخیر دیده شده افزایش چربیهای شکمی مستقل از اینکه فرد چاق هست یا در مرحله اضافه وزن قرار دارد می تواند باعث افزایش هورمونهای التهاب زا باشد و دراین افراد متاسفانه خطر ابتلا به زوال عقل و یا آلزایمر حدود شش و سه دهم برابر افزایش پیدا می کند جدا از اینکه می تواند بیماریهای سرطان و بیماریهایی که می تواند باعث ایجاد التهاب در بافت ها می شود را نیز به همراه داشته باشد و این بیماریها را هم تشدید می کند پس یادمان باشد همیشه نسبت چاقی های شکمی را کاملا به صورت مستقیم در نظر بگیریم و ورزش هایی که انجام می دهیم بتوانیم با این وسیله چاقی های شکمی را هم کمتر کنیم.

پادکست: نوجوانان خود را آماده کنیم!

پادکست: نوجوانان خود را آماده کنیم!

پادکست: افزایش اندازه آلت تناسلی

پادکست: افزایش اندازه آلت تناسلی