تاثیر ادویه ها بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
تاثیر ادویه ها بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی

برای بسیاری از ما ایمنی بدن بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. خوشبختانه راه رسیدن به یک سیستم ایمنی قوی نه گران است و نه پیچیده. به‌گفته متخصصان، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، همان غذایی است که می خورید.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از روزنامه خراسان، گیاهان و ادویه‌ها برای قرن‌ها به‌عنوان دارو استفاده شده اند و یکی از قوی‌ترین مواد غذایی برای بهبود سیستم ایمنی بدن هستند.

زردچوبه |

این ادویه با سابقه طولانی استفاده در طب هند باستان به‌عنوان درمانی برای شرایط التهابی، بسیار مفید است. کورکومین، ترکیب فعال اولیه در زردچوبه، خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی دارد و نشانگرهای استرس را بهبود می‌بخشد.

زنجبیل |
قرن‌هاست که مردم برای درمان سردرد، سرماخوردگی، حالت تهوع و استفراغ به این ادویه گرم روی آورده‌اند. زنجبیل تازه به مبارزه با ویروس سنسیشیال تنفسی انسانی، یک ویروس تنفسی رایج که علایم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند، کمک می‌کند. ترکیبات موجود در زنجبیل یعنی جینجرول و شوگاول، خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد درد از خود نشان داده‌انداین ترکیب‌ها به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.

دارچین |
مطالعات نشان داده‌اند که دارچین خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار زیادی دارد. این ادویه همچنین فواید ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهابی دارد. سینام آلدهید یکی از ترکیبات فعال اولیه در دارچین است که اثرات ضدالتهابی قوی دارد.

نعناع |
حاوی طیف وسیعی از فلاونوئیدهاست. این ترکیبات گیاهی تاثیر مفیدی بر سلامت سیستم ایمنی دارند. نعناع همچنین حاوی منتول است، ترکیبی با اثرات بی‌حس‌کننده و ضد درد. به‌این‌ترتیب، منتول معمولاً به داروهای بدون‌نسخه سرماخوردگی و آنفلوآنزا اضافه می‌شود.

فلفل قرمز |
ممکن است پاپریکا (فلفل قرمز) را با سلامت سیستم ایمنی مرتبط ندانید، اما این ادویه سرشار از ترکیبات مفیدی مانند ویتامین C و A است. ویتامین C (اسید اسکوربیک) یک آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، کمک می‌کند. این ویتامین همچنین به حفظ سلامت سلول‌های ایمنی شما کمک می‌کند.