مسدودی دودکش، علت ۸۵ درصد مرگ ناشی از گازگرفتگی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
مسدودی دودکش، علت ۸۵ درصد مرگ ناشی از گازگرفتگی

۸۵ درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی فقط به خاطر مسدود بودن دودکش است. راحت ترین راه چک کردن دودکش، گرمای دودکش است و اگر دودکش سرد باشد، مطمئنا مسیر مسدود شده ضمن اینکه باید حتما از کلاهک H استفاده شود.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: ۸۵ درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی فقط به خاطر مسدود بودن دودکش است. راحت ترین راه چک کردن دودکش، گرمای دودکش است و اگر دودکش سرد باشد، مطمئنا مسیر مسدود شده است.

منوچهر فلاح اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، مصرف بهینه گاز موضوع مهمی است و لازم است مردم در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی درباره رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز بیان کرد: ۸۵ درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی فقط به خاطر مسدود بودن دودکش است. راحت ترین راه چک کردن دودکش، گرمای دودکش است و اگر دودکش سرد باشد، مطمئنا مسیر مسدود شده ضمن اینکه باید حتما از کلاهک H استفاده شود.

وی اظهار کرد: شیلنگ وسائل گازسوز حتما باید کنترل شود و نباید طول آن بیش از یک متر و ۲۰ سانت باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه نباید از لوله های آکاردئونی استفاده کرد، گفت: لوله های آکاردئونی خیلی راحت سوراخ می شود و ممکن است متوجه آن نشویم و خطرناک است و اگر لوله بیش از ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر افقی بشود، دود منتقل نمی شود.