شرط رایگان شدن خدمات «بستری» برای مددجویان بهزیستی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
شرط رایگان شدن خدمات «بستری» برای مددجویان بهزیستی

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این مصوبه، مددجویان در زمان مراجعه به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا بستری مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنند.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از ایسنا، افسانه مشتری،‌ با اشاره به اینکه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را مصوب کرد، اظهار کرد: رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در صورتی قابل اجراست که براساس نظام ارجاع باشد یعنی افراد از طریق پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه کنند و از این طریق خدمات بستری رایگان می‌شود.

وی افزود: به دنبال همین مصوبه، سازمان بهزیستی پیگیر شد و اطلاعات مددجویان تحت پوشش را استخراج کرد و اکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار خانوار (جمعیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند) به سازمان بیمه سلامت معرفی شده‌اند تا زمانی که افراد به مراکز تحت نظارت سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند، تحت پوشش سازمان بهزیستی بودن آنها مشخص باشد.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیش از این مصوبه، مددجویان برای مراجعه به پزشک ۱۰ درصد از فرانشیز ویزیت، برای بستری ۱۰ درصد و ۳۰ درصد از فرانشیز سایر خدمات را پرداخت می‌کردند، تصریح کرد: به دنبال اجرای مصوبه هیات وزیران، مددجویان در زمان مراجعه به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا بستری مبالغ کمتری پرداخت می‌کنند.

مشتری ادامه داد: بخشنامه و تعرفه جدید خدمات درمانی برای استان‌ها ارسال شده تا مدیران استانی ضمن هماهنگی با ادارات کل بیمه سلامت و بیمارستان‌ها تحت پوشش نسبت به ارائه خدمت مناسب به مددجویان اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه این مصوبه مشمول چه نوع بیمارستان‌هایی است؟ گفت: این مصوبه تمام بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت را شامل می‌شود.