ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان به 41 کشته رسید - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان / اعزام تیم های عملیاتی به محل حادثه

 (آخرین بروزرسانی ۱۴۰۱/۳/۱۷ ساعت ۱۷)

عملیات جست‌وجو و آواربرداری در متروپل بی‌وقفه ادامه دارد و تیم‌های امدادی با سرعت بیشتری به‌دنبال یافتن پیکر افراد مفقود شده هستند. در همین حال آخرین تلاش‌ها به کشف ۳پیکر دیگر منجر شده است. احسان عباسپور، فرماندار آبادان در این‌باره گفت: با کشف ۳پیکر دیگر زیر آوارهای متروپل تاکنون پیکرهای ۴۱ نفر از جانباختگان از محل حادثه متروپل خارج شده است و امیدواریم آمار جانباختگان افزایش نیابد اما جست‌وجو برای خارج‌سازی دیگر پیکرهای احتمالی از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

 

 

 

اعرام ۲۰ آمبولانس و بالگرد از اهواز به محل حادثه ریزش ساختمان در آبادان

عارف شرهانی اصل مدیر روابط عمومی پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: ظهر امروز (۲ خردادماه) موضوع ریزش ساختمان در شهرستان آبادان، به سامانه ۱۱۵ اطلاع‌رسانی شد که در پی این حادثه اورژانس اهواز نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

وی با اشاره به اعزام تیم ارزیاب به محل حاثه، افزود: ۲۰ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

شرهانی بیان کرد: همچنین کلیه نیروهای ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه از اهواز به آبادان اعزام شده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هنوز آماری از مصدومان و کشته‌شدگان احتمالی در دسترس نیست. علت حادثه نیز هنوز مشخص نیست.

پرونده حادثه آبادان بدون اغماض رسیدگی می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تعدادی از عزیزان ما در حادثه ریزش متروپل آبادان  فوت و تعدادی زخمی شدند. با آبادانی‌های عزیز همدرد هستیم و این قول را به آنها می‌دهیم که هر کسی در این فرآیند مرتکب جرم شده باشد با قاطعیت برخورد می‌شود. باید مسائل پیشگیرانه رعایت شود تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

زمان اتمام آواربرداری ساختمان متروپل مشخص نیست

وحیدی، وزیر کشور گفت: طبق آخرین آمار ریزش ساختمان متروپل آبادان ۱۰ نفر فوتی و ۳۲ نفر زخمی را به جای گذاشته است.

او گفت: مردم آبادان در منطقه حادثه حضور پیدا نکنند زیرا خطرناک است و کار برای مجریان حادثه سخت می‌کند.

به گفته وحیدی حساسیت آواربرداری بالاست و زمان اتمام آن مشخص نیست.

جسد مالک متروپل از زیر آوار بیرون کشیده شد

دادستان خوزستان گفت: بازداشت‌شدگان شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظرین این پروژه هستند.

او گفت: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان نیز که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی صادر شده بود، در جریان ریزش ساختمان در محل بوده و جسد وی از زیر آوار بیرون آورده شده است.

با متخلفان حادثه متروپل آبادان برخورد قاطع می‌شود

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت‌: با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او گفت: با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می زنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت‌: امکانات و تجهیزات بیشتر امدادی به منطقه برای سرعت بیشتر عملیات آواربرداری ارسال شود.

حضور وزیر کشور و معاون رئیس جمهور در محل ریزش ساختمان متروپل

معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر کشور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند.

وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد.احمد وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.

وقوع پدیده گرد و غبار با بیش از ۲۰ برابر حد مجاز عملیات آواربرداری را با مشکل مواجه کرده است.

 

 

ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان / اعزام تیم های عملیاتی به محل حادثه