از این راه می شود جلوی پیر شدن را گرفت - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
از این راه می شود جلوی پیر شدن را گرفت

به گزارش بانک پزشکان به نقل از برترین ها، محصولات زیادی وجود دارند که شعارشان کند کردن روند پیری می باشد، اما جالب است بدانید سبک زندگی بر روی روند پیری تاثیر بیشتری خواهد داشت.

محصولات بی شماری در بازار وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها اقدامات مختلفی انجام دهید و جلوی پیر شدن تان را بگیرید؛ اما جالب است بدانید که سبک زندگی تأثیر بیشتری نسبت به استفاده از این محصولات دارد. خوشبختانه شما می‌ توانید با در پیش گرفتن یک سری راهکارِ مشخص؛ جلوی پیر شدن خود را بگیرید.

مراقب سطح گلوتاتیون باشید

شما می‌ توانید سطح گلوتاتیون را در بدن خود تنظیم کنید که نقش زیادی در سلامت تان دارد. اگر سطح این ماده در بدن به تعادل برسد، از لحاظ پیری و جوانی در سطح متعادل قرار می گیرید، زیرا رادیکال‌ های محیطی، استرس و التهابات را سرکوب کرده و شبیه به یک آنتی اکسیدان عمل می کند که می توانید آن را از طریق غذا یا به عنوان مکمل به بدن تان برسانید؛ البته باید توسط پزشک تجویز شود.

 

با استرس اکسیداتیو مبارزه کنید

آنتی اکسیدانِ گلوتاتیون به بازسازی سلول ها می پردازد. نه تنها از فشار اکسیداتیو جلوگیری می کند، بلکه می تواند تا حد زیادی آن را تحت کنترل بگیرد، زیرا اگر فشار اکسیداتیو در بدن زیاد باشد، مشکلاتی به وجود می آید اما تحت کنترل گرفتن آن از پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد.

 

التهابات را در بدن تان کنترل کنید

استرس اکسیداتیو باعث تحریک و التهاب مزمن در بدن می شود و یک مکانیسم دفاعی از طریق سیستم ایمنی است و یک فرایند طبیعی محسوب می‌ شود. وقتی که التهاب داخل بدن زیاد شود، بافت سالم تخریب شده و مشکلات و بیماری‌ های زیادی به وجود می‌ آید که پیری زودرس را ایجاد می کند؛ پس اگر التهابات را کنترل کنید، از پیری زودرس هم جلوگیری کرده اید.

 

سبک زندگی سالم داشته باشید

سعی کنید که رژیم غذایی بر پایه مواد گیاهی را امتحان کنید که در آن میوه، سبزیجات و غلات کامل با چربی کم و کربوهیدرات کنترل شده وجود داشته باشد. لیستی از میوه ها و سبزیجات هستند که شما می توانید با خوردن شان، حس بهتری داشته باشید. ورزش متعادل و پیاده‌روی به اندازه ۳۰ دقیقه در روز و ۶ روز در هفته بسیار کمک کننده خواهد بود. سعی کنید که یوگا و مدیتیشن ملایمی هم داشته باشید تا سطح استرس تان کاهش پیدا کند و در کنارش تمرینات تنفس هم انجام دهید.

سم زدایی را فراموش نکنید

بسیار مهم است که همیشه مراقب بدن تان باشید. سم زدایی و پاکسازی بدن اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید استرس را از خودتان دور کنید که این کار خود یک نوع سم زدایی است. دور کردن لوازم الکترونیکی مانند موبایل و کامپیوتر و لپ تاپ هم تا حد زیادی پاک سازی محسوب خواهد شد.

 

رژیم غذایی سالم داشته باشید

شبیه به مردم روستایی زندگی کنید. مردم روستا هر چیزی را متناسب با آن فصل می‌ خورند. سعی کنید از میوه های تازه هر فصل، سبزیجات هر فصل و آجیل‌ ها و مواد غذایی سالم استفاده کنید که قطعاً طول عمرتان را بالا می‌ برد و از پیری زود رس جلوگیری خواهد کرد.

 

مدیتیشن را فراموش نکنید

مدیتیشن یک راه عالی برای افزایش آرامش ذهنی است. با مدیتیشن می توانید ذهن و تنفس خود را کنترل کنید و فواید زیادی به بدن تان برسانید که یکی از مهم ترین آن ها جوان ماندن و افزایش طول عمر و همچنین افزایش قدرت سیستم ایمنی است.