فیلم های پورن برای مغز سمی هستند - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
فیلم های پورن برای مغز سمی هستند

یک فوق تخصص آندرولوژی با هشدار نسبت به تاثیرات سوئی که تماشای فیلم های پورن برای رابطه زناشویی دارد ، تاکید کرد:« تماشای این فیلم ها برای مغز سمی هستند. قسمتی از مغز که با رفتارها و عملکرد جنسی سر و کار دارد با تداوم استفاده و تماشای فیلم های پورنوگرافی یا عکس ها و مجلات پورن به تدریج کارایی خود را از دست می دهد.»

به گزارش بانک پزشکان به نقل از سلامت نیوز: دکتر محمدرضا صفری نژاد، استاد دانشگاه گفت: « حدود نیم قرن از رواج فیلم های پورن می گذرد. پورنوگرافی ابتدا با چاپ مجلات در این زمینه شروع شد، بعد از آن شرکت ها و کارتل ها وارد بازار سود چند میلیاردی صنعت پورن شدند و پس از اختراع شبکه های ماهواره ای و اینترنت کارشان به شدت رونق پیدا کرد.»

وی گفت: « از نظر علم پزشکی، تماشای فیلم های پورنوگرافی ضررهای بدی برای افراد دارد اول اینکه تماشای این فیلم ها برای مغز سمی هستند. قسمتی از مغز که با رفتارها و عملکرد جنسی سر و کار دارد با تداوم استفاده و تماشای فیلم های پورنوگرافی یا عکس ها و مجلات پورن به تدریج کارایی خود را از دست می دهد.»

وی افزود: « دومین مسئله ای که تماشای فیلم های پورن در جامعه ایجاد کرده است این است که نُرم ها را برهم زده اند. در زندگی روزمره رفتارهایی وجود دارد که می گوییم طبیعی یا غیر طبیعی است. در فیلم های پورن رفتارهایی را به مردم ارائه داده اند که به هیچ وجه طبیعی تلقی نمی شود. چون فوق تخصص آندرولوژی هستم حدود ده، پانزده سال قبل حتی یک بیمار مراجعه کننده مرد که شاکی از اندازه اندام تناسلی اش باشد نداشتم که بیاید و درخواست کند برای من دارو یا عمل جراحی انجام دهید چون من مشکل دارم و اندام تناسلی ام غیرطبیعی و کوچک است در صورتی که چنین چیزی القائات فیلم های پورن است که می آیند به مردم اینطور القا می کنند که بیمار هستید و مشکل دارید و طبیعی نیستید و اگر می خواهید خوب شوید باید از داروها و دستگاه هایی که تبلیغ می شود استفاده کنید. »

وی تاکید کرد: « ۹۰ درصد رفتارهایی که در فیلم ها و عکس های پورن به مردم ارائه می شود را رفتار جنسی طبیعی تلقی نمی کنیم. اگر ما کتاب های معتبر را مطالعه کنیم در آنها توضیح داده شده است که رفتار جنسی طبیعی به چه می گویند. حتی سابق بر این ما اینها را می خواندیم و می گفتیم افرادی که رابطه زناشویی غیرطبیعی دارند باید توسط روانشناسان بالینی روانکاوی و درمان شوند، در صورتی که الان فیلم های پورن روش هایی را که برای برقراری ارتباط جنسی به نمایش می گذارند نتایج دهشتناکی دارد و عوارضی که اینها دارند غیرقابل توصیف است.»

جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار، در ادامه گفت:« یکی از روش های برقراری رابطه زناشویی که غیرطبیعی تلقی می شود و عوارض بسیاری دارد رابطه زناشویی مقعدی است که این نوع رابطه در فیلم های پورن به شدت تبلیغ می شود. ما یک عضوی در بدن داریم به نام اسفنکتر که توسط این عضو می توانیم جلوی خروج ادرار را بگیریم. برقرار کردن رابطه جنسی غیرطبیعی مقعدی باعث پاره شدن اسفنکتر روده ای در زنان می شود همچنین باعث پاره شدن عضلات ناحیه کف لگن در زنان می شود و عفونت و باکتری های مدفوع را به داخل لگن زنان و داخل مجرای ادرار مرد می برد و سبب ایجاد عفونت های بسیار خطرناک و غیرقابل درمان می شود، علاوه بر آن چون روده ماننده پوست بدن پوششی ندارد انتقال ویروس هایی مثل ویروس های HIV و ویروس HPV و هپاتیت از این طریق بسیار سریع است و درصد بالایی دارد .»

وی افزود:«در حال حاضر شایع ترین عفونت آمیزشی در تمام جوامع ویروس HPV یا همان ویروسی است که سبب ویروس زگیل تناسلی می شود. ۴۰ سال قبل شایع ترین بیماری آمیزشی سوزاک بود که با یک پنی سیلین پنج ریالی درمان میشد. ۲۰ سال بعد شایع ترین بیماری آمیزشی درجوامع یک باکتری به نام کلامیدیا شد که این باکتری هم با مصرف یک تا دو هفته ای دارو به طور کامل درمان میشد ولی اکنون بشر با یک ویروسی مواجه شده است که غیرقابل درمان است به اسم ویروس HPV که شایع ترین بیماری آمیزشی است.»

وی هشدار داد: « ابتلا به این ویروس می تواند سبب ایجاد سرطان های مختلفی در ناحیه دهان، حلق، حنجره، ناحیه تناسلی، دهانه رحم و روده شود. بسیاری از زنان زمانی که تست پاپ اسمیر می دهند متوجه ابتلا به سرطان دهانه رحم می شوند. علت بروز سرطان دهانه رحم در بیش از ۹۰ درصد موارد ابتلا به ویروس HPV است بنابراین اگر فردی رابطه خارج از ازدواج نداشته باشد تقریبا ابتلای وی به سرطان دهانه رحم صفر است مگر اینکه همسرش این ویروس را داشته و به وی انتقال دهد.»

وی در پایان گفت:« یکی دیگر از موارد بسیار خطرناک پورنوگرافی و افرادی که با تماشای فیلم های پورن ارضای جنسی می شوند این است که زمانی که این افراد ازدواج می کنند نمی توانند از طریق رابطه زناشویی طبیعی به ارضای جنسی برسند اینجاست که مشکلات شروع می شود و یکی از طرفین رابطه به دلیل اینکه قسمت اعظم ارضای جنسی اش توسط پورنوگرافی بوده بدن او به ارضای جنسی توسط پورنوگرافی عادت کرده است و اصلا نمی تواند رابطه زناشویی با همسر خود برقرار کند.»