5 دلیل منطقی برای اینکه تماشای فیلم های پورن زندگی جنسی شما را خراب می کند - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
5 دلیل منطقی برای اینکه تماشای فیلم های پورن زندگی جنسی شما را خراب می کند

تماشای پورن و لذت بردن از آن برای مردان و زنان امری طبیعی و رایج است. اما آیا تماشای فیلم های مستهجن می تواند زندگی جنسی شما را خراب یا کند؟ در این مقاله جواب خود را پیدا کنید.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از هلث شات، تماشای پورن در واقع می تواند زندگی جنسی شما را خراب کند. در اینجا ۵ دلیل منطقی وجود دارد.

ممکن است آن را صرفاً از بین برنده استرس بدانیم، مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که چگونه اکثریت زنان در سراسر جهان مانند مردان عاشق تماشای پورن هستند.

در حالی که مطالعات همچنین ثابت کرده اند که تماشای فیلم های مستهجن چگونه می تواند منجر به اختلال نعوظ و اضطراب عملکرد در مردان شود، تماشای فیلم های مستهجن در زنان نیز عواقبی دارد!

در اینجا پنج دلیل منطقی ارائه شده است که چگونه تماشای پورن می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد.

۱. می تواند انتظارات شما را از شریک زندگیتان افزایش دهد

مطالعه ای که در مجله Canadian Journal of Human Sexuality منتشر شد، نشان داد که زنانی که فیلم های پورن تماشا می کنند تمایل دارند شریک زندگی خود را با ستاره های پورن مقایسه کنند و در نتیجه از آنها انتظار بیشتری دارند.

این در واقع می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، با توجه به اینکه فیلم های پورنو فقط فانتزی هستند و در دنیای واقعی، مردی که یک زن را وادار می کند به هر کاری کند یا به مثلا ده بار به ارگاسم برساند، حتی در واقعیت امری ممکن نیست!

۲. پورن باعث می شود که شریک زندگیتان جذابیت کمتری پیدا کند

مطمئناً رابطه جنسی نیمی جسمی و نیمی روانی است. به همین دلیل است که جذابیت نقش مهمی در زندگی جنسی شما دارد.

چه ظاهر و چه شخصیت او، باید چیزی در مورد شریک زندگی شما وجود داشته باشد که شما را وادار می کند که با او رابطه زناشویی داشته باشید. با این حال، طبق مطالعه ای که در مجله روانشناسی اجتماعی و بالینی منتشر شده است، پورن می تواند این جذابیت کشنده را از بین ببرد.

۳. ممکن است شما را بیش از حد برانگیخته کند

بر اساس گزارش Live Science، محققان آلمانی دریافتند که زنانی که بیشتر پورن تماشا می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که بیش از حد برانگیخته و وابسته ی رابطه جنسی شوند.

این بدان معنی است که آنها ممکن است خیلی اوقات تمایل داشته باشند که رابطه جنسی داشته باشند، آنقدر که می تواند در روابط آنها مشکل ایجاد کند؛ این کار می تواند عواقبی هم به دنبال داشته باشد، مانند وابسته شدن بیش از حد به دنیای پورن، خودارضایی بیش از حد و حتی بی بند و باری!

اگر زندگی جنسی شما به سرعت در حال از بین رفتن است، تماشای پورن می تواند دلیل آن باشد.

۴. می تواند شانس شما را برای رسیدن به ارگاسم کاهش دهد

مطالعه ای که در دانشگاه لاوال کانادا انجام شد نشان داد که تماشای صحنه های پورن منجر به ترشح دوپامین در بدن می شود. اکنون این دوپامین سیگنال هایی را به مغز شما ارسال می کند و سیستم پاداش آن را فعال می کند.

از این رو، اگر با یک فیلم پورنو که روز قبل در حین داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود تماشا کرده اید مشابه باشید، دوپامین اضافی آزاد شده در این مدت می تواند به سیستم پاداش آسیب برساند و مغز نسبت به منبع لذت واقعی واکنش نشان ندهد. نتیجه آن چه می شود؟ ممکن است نتوانید ارگاسم را تجربه کنید!

۵. اگر از آن برای یادگیری مسائل جنسی استفاده می کنید، واقعاً خودتان را گول می زنید!

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ که در مجله تحقیقات جنسی منتشر شده است، استفاده از پورن به عنوان یک کتابچه راهنما می تواند منجر به رابطه جنسی با کیفیت پایین شود، زیرا اغلب ارگاسم ها در فیلم ها به اشتباه نشان داده می شوند.

با این حال، تماشای پورن با شریک زندگی خود گاهی می تواند به نفع شما باشد؛ نظرسنجی اخیری که انجام شد، نشان داد زوج‌هایی که هر از گاهی با هم فیلم‌های پورن تماشا می‌کنند، رابطه جنسی رضایت‌بخش‌تری نسبت به آن‌هایی که تماشا نمی‌کنند، دارند. تعجب می کنید؟ خب این امر، ظاهراً به زنان «شجاعت» داده است تا «در رختخواب آنچه را که می‌خواهند، از شریک خود درخواست کنند.»