روش هایی برای دختر دار شدن - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
روش هایی برای دختر دار شدن

برخی شواهد براهمیت و نقش رژیم غذایی بر تعیین جنسیت جنین تاکید دارند؛ برخی دیگر زمان بندی لقاح را مهم تر می دانند.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از هلث لاین، اکثر مردم اهمیت خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل را درک می کنند، به خصوص زمانی که شما در تلاش برای باردار شدن هستید. تغذیه سالم می تواند به شما در حفظ وزن سالم، بهبود سطح انرژی و کاهش خطر برخی بیماری ها و عوارض کمک کند.اما علاوه بر این، ممکن است مصرف برخی مواد غذایی قبل از بارداری بر جنسیت کودک شما تأثیر بگذارد.

چه غذاهایی شانس دختر شدن را افزایش می دهد؟

غذاهایی که تصور می شود شانس شما را برای دختردار شدن افزایش می دهند عبارتند از:

  • غذاهای دریایی، به ویژه ساردین و ماهی آزاد کنسرو شده
  • لوبیا
  • بادام ها
  • سبزی های تیره و برگ دار
  • کلم بروکلی
  • محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست
  • ریواس
  • آمارانت
  • انجیر
  • توفو
  • انواع توت ها
  • بامیه
  • میوه های خانواده مرکبات
  • جو و سبوس جو دوسر
  • تخم مرغ
  • سیب
  • دانه هایی مانند کدو تنبل، کتان و چیا
  • اسفناج
  • کره بادام زمینی
  • غلات صبحانه غنی شده

تعیین جنسیت در علم ژنتیک

قبل از اینکه به تحقیق در مورد این که چرا این غذاها ممکن است شانس دختردار شدن شما را افزایش دهند، چند چیز را روشن کنیم.

ما می دانیم که ساختارهای جنسیت همیشه در حال تکامل هستند.کروموزوم ها جنسیت بیولوژیکی فرد را تعیین می کنند. زنان دارای دو کروموزوم X و مردان دارای یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y هستند. در طول لقاح، اسپرم یک کروموزوم X یا Y را تشکیل می دهد.

هنگامی که اسپرم از کروموزوم X (اسپرم دختر) عبور می کند، زن و شوهر دختردار می شوند و هنگامی که اسپرم از کروموزوم Y (اسپرم پسر) عبور می کند، زوج پسر دار می شوند.

انتخاب های غذایی که ممکن است بر رابطه جنسی تأثیر بگذارد

برای نسل‌ها، دانشمندان سعی کرده‌اند تعیین کنند که آیا رابطه‌ای بین رژیم غذایی مادر و جنسیت جنین وجود دارد یا خیر.

در حالی که تعداد کمی از مطالعات وجود دارد که به نظر می رسد به نتایج مشابهی رسیده اند، بسیاری از این مطالعات بر روی سایر پستانداران مانند گاو یا موش صحرایی انجام شده است.

قبل از اینکه بتوانیم به طور قطع بگوییم که آیا ارتباطی بین رژیم غذایی مادر و جنسیت جنین وجود دارد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

این چیزی است که ما می دانیم:

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ ، زنانی که از رژیم غذایی سخت سرشار از منیزیم و کلسیم (قبل از بارداری) استفاده می کردند، شانس بیشتری برای دختردار شدن داشتند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ رژیم غذایی ۷۴۰ زن را مورد بررسی قرار داد و دریافت که مادرانی که کالری بیشتری مصرف می کنند، بیشتر پسردار می شوند. محققان معتقد بودند که به طور بالقوه ارتباطی بین سطوح بالاتر گلوکز در خون وجود دارد که برای اسپرم مردان مفید است.

اگرچه این یافته‌ها به دور از قطعیت هستند و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اگر می‌خواهید دختری باردار شوید، افزایش مصرف غذاهای غنی از کلسیم و منیزیم ضرری ندارد.

تنظیم سطح قند خون برای سلامت همه مهم است، نه فقط والدینی که خواهان فرزند دختر هستند. برای اطمینان از سطح قند خون سالم، از غذاهای حاوی قند افزوده پرهیز کنید و مطمئن شوید که مقدار زیادی فیبر، پروتئین و چربی های سالم مصرف کنید.

آیا رژیم غذایی پدر تاثیری بر جنسیت جنین دارد؟

در حال حاضر، به نظر نمی رسد این علم ارتباطی بین رژیم غذایی پدر و نسبت بالاتر اسپرم و تعیین جنسیت را نشان دهد. اگر بین رژیم غذایی و جنسیت کودک آینده شما همبستگی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد این رژیم غذایی مادر است که بیشترین تأثیر را دارد.

اما ما می دانیم که اسپرم سالم به افزایش احتمال لقاح کمک می کند و رژیم غذایی می تواند به افزایش تعداد اسپرم سالم کمک کند.

افزایش شانس دختردار شدن

به یاد داشته باشید: هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که تغییر رژیم غذایی یا زمان آمیزش جنسی دختر دار یا پسر دار شدن شما را تضمین کند

تنها یک راه تضمین شده برای دختردار شدن وجود دارد، که روشی به نام انتخاب جنسیت است. این روش لقاح آزمایشگاهی (IVF) شامل کاشت جنین دختر یا پسر در رحم مادر است. با این حال، این گزینه گران است و حتی در برخی کشورها غیرقانونی است .

با این حال، روش های دیگری نیز وجود دارد که خانواده ها برای انتخاب جنسیت از آنها استفاده کرده اند. اکثر آنها برای افزایش شانس داشتن پسر یا دختر به زمان رابطه جنسی متکی هستند.

روش Shettles

روش Shettles توسط دکتر Landrum Shettles در دهه ۱۹۵۰ توسعه یافت. طبق این روش برای افزایش شانس دختردار شدن باید حدود ۲ تا ۴ روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.

این روش مبتنی بر این تصور است که اسپرم دختر قوی‌تر است و در شرایط اسیدی بیشتر از اسپرم پسر زنده می‌ماند. تا زمان تخمک گذاری، در حالت ایده آل فقط اسپرم زنانه باقی می ماند.

Shettles همچنین نفوذ کم عمق را برای مزیت دادن به اسپرم دختر توصیه می کند. به این ترتیب، اسپرم می تواند وارد بدن زن در نزدیکی دهانه واژن شود که محیط اسیدی تر است. این کار همچنین به اسپرم دختر کمک می کند تا مدت بیشتری زنده بماند.

به گفته Shettles، میزان موفقیت دختردار شدن با این روش ۷۵ درصد است. با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیق علمی وجود ندارد که آیا روش Shettles موثر است یا خیر.

روش ویلان

روش دیگر روش Whelan است که توسط الیزابت ویلان توسعه یافته است. این روش مشابه روش های Shettles است، زیرا هر دو معتقدند زمان بندی عامل مهمی در تعیین جنسیت است.

با روش Whelan، شما را تشویق به داشتن رابطه جنسی ۲ یا ۳ روز قبل از تخمک گذاری یا در روز تخمک گذاری برای بچه دار شدن می کند. ایده پشت زمان بندی این است که عملکرد اسپرم های مرد و زن در نقاط مختلف چرخه قاعدگی زنان متفاوت است .

اسپرم با کروموزوم X (اسپرم دختر) احتمال بیشتری دارد که تخمک را در این مرحله از چرخه بارور کند. بنابراین وقتی نزدیک به تخمک گذاری یا در روز تخمک گذاری رابطه جنسی دارید، اسپرم دختر شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد.

به گفته ویلان، میزان موفقیت دختر با این روش ۵۷ درصد است.

روش Babydust

روش Babydust توسط نویسنده Kathryn Taylor ابداع شد. او در مورد زمان و تعداد دفعات رابطه جنسی می نویسد تا احتمال دختردار شدن را نیز افزایش دهد.

با این روش، شما دو بار در روز (یک بار در صبح و یک بار در عصر) به مدت ۳ ماه قبل از اقدام به بارداری، هورمون لوتئین کننده (LH) خود را بررسی خواهید کرد.

از آنجایی که افزایش این هورمون نشان می دهد که تخمک گذاری در ۱۲ تا ۴۸ ساعت آینده اتفاق می افتد، شما می توانید الگوهای چرخه قاعدگی خود را درک کنید. به این ترتیب تخمک گذاری را بهتر می توانید پیش بینی کنید.

طبق کتاب تیلور، «آزمایش حداقل دو بار در روز حیاتی است، زیرا اگر فقط یک بار در روز آزمایش کنید، ممکن است افزایش LH خود را خیلی دیرتر از آنچه که در واقع رخ داده است، تشخیص داده و ثبت کنید، یا حتی بدتر از آن، می‌توانید افزایش خود را به طور کامل از دست بدهید.»

هنگامی که هورمون را به مدت ۳ ماه ردیابی کردید، روش Babydust یک بار ۲ یا ۳ روز قبل از تخمک گذاری بر رابطه جنسی تاکید می کند. باز هم، ایده این است که به اسپرم زن فرصت داده شود. چرا که تا زمان رسیدن تخمک، اسپرم پسر دیگر زنده نخواهد بود.