اگر فرزندتان از محبت کردن متنفر است چه باید کرد؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
اگر فرزندتان از محبت کردن متنفر است چه باید کرد؟

اکثر والدین می‌دانند که اگر بچه‌ها نمی‌خواهند محبت کنند و فرقی نمی‌کند که این محبت به پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر یا حتی والدین باشد. اگر بچه‌ها می‌گویند نمی‌خواهند کسی را در آغوش بگیرند یا ببوسند این حق آنهاست که بر بدن خود کنترل داشته باشند و کاری را انجام ندهند که ممکن است از انجام آن ناراحت باشند. زمانی که به نظر می‌رسد بچه‌ها از محبت متنفرند این می‌تواند سخت باشد زیرا والدین ممکن است در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهند تا بتوانند به بچه‌ها نشان دهند که به آن‌ها اهمیت می‌دهند سردرگم می‌شوند. اما با کمی کار و کمی صبر والدین می‌توانند بفهمند که اگر فرزندشان از محبت متنفر است چه کاری انجام دهند. بچه‌ها می‌توانند احساس خود را نسبت به همه چیز از لحظه‌ای به لحظه دیگر تغییر دهند. این شامل احساس آن‌ها نسبت به محبت با مردم است. در حالی که وقتی صحبت از اینکه بچه‌ها نمی‌خواهند با آن‌ها محبت کنند احساس می‌شود والدین طرد می‌شوند زیرا احساس ناراحتی می‌کنند.

والدین می‌توانند با نیاز‌های فرزندان خود هماهنگ شوند:

همه بچه‌ها می‌خواهند احساس امنیت، دوست داشتن و قدردانی کنند. با این حال همیشه لمس فیزیکی نیست که این کار را برای آن‌ها انجام می‌دهد. به این ترتیب اگر والدین بتوانند آنچه را که بچه‌ها به آن نیاز دارند تنظیم کنند می‌توانند عشقی را که به آن نیاز دارند به آن‌ها بدهند که برای بچه‌هایی که محبت را دوست ندارند کارساز باشد. قرار نیست همه بچه‌ها بغل کردن یا بوسیدن را دوست داشته باشند اما آن‌ها ممکن است نگاهی اجمالی به آنچه برای راحتی می‌خواهند نشان دهند.

راه‌های دیگری که والدین می‌توانند عشق خود را نشان دهند:

برخی از کودکان ممکن است از احساس در آغوش گرفتن لذت نبرند. ممکن است دیگران از بوسه روی گونه خوششان نیاید. با این حال ممکن است راه‌های دیگری برای والدین وجود داشته باشد تا محبتی را نشان دهند که بچه‌ها از آن لذت می‌برند. نکته این است که بدانید فرزندتان چگونه محبت را دوست دارد.

فرزندتان ممکن است محبت کردن را دوست نداشته باشد:

اگر آن‌ها از نوع در آغوش گرفتن نیستند پس نباید آن‌ها را مجبور کرد که این گونه باشند. برای این بچه‌ها ممکن است هنوز هم زمان‌هایی وجود داشته باشد که به کمی محبت نیاز داشته باشند. والدین باید با آغوش باز آماده باشند تا محبت مورد نیاز را فراهم کنند مهم نیست که چقدر طول بکشد.