مکمل های دیابت ، کنترل قند خون افراد دیابتی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
مکمل های دیابت ، کنترل قند خون افراد دیابتی

​​​​​​​شناخته شده ترین مکمل های دیابت کدامند؟ قبل از پاسخ به این سوال، بهتر است بدانیم دیابت چیست؟ دیابت بیماری مزمنی است که به طور گسترده ای در بین افراد جامعه مشاهده می شود. افراد مبتلا به دیابت نمی توانند از گلوکز استفاده کنند، به همین دلیل گلوکز در خون آن ها افزایش پیدا می کند.

استفاده از مکمل ها و مواد معدنی برای کاهش گلوکز خون در دیابتی ها امری ضروری به شمار می آید. افراد با استفاده صحیح از مکمل های دیابت می توانند مرحله به مرحله قند خون خود را کنترل کنند و از ابتلا به بیماری های شایع دیابت مانند بیماری قلبی و عروقی در امان بمانند. در ادامه، به معرفی برخی مکمل ها برای افراد دیابتی می پردازیم.

علائم بیماری دیابت

علائم رایج در بیماری دیابت شامل تکرر ادرار، احساس تشنگی شدید، تاخیر در بهبودی زخم، احساس گرسنگی شدید (در حین غذا خوردن)، خستگی شدید، تاری دید، کاهش وزن و احساس گزگز در دست ها و پاها است. برخی علائم در افراد مبتلا به دیابت نوع دو خفیف است، به طوری که فرد متوجه آن نمی شود. تشخیص به موقع این بیماری باعث کاهش عوارض ناشی از آن خواهد شد.

ویتامین های مفید برای افراد دیابتی

از میان انواع ویتامین ها و مکمل های مختلفی که وجود دارد، تنها برخی از بهترین مکمل های دیابت بر کاهش قند خون تاثیرگذار هستند. بنابراین، در صورت ابتلا به این بیماری حتما با پزشک دیابت خود برای مصرف مکمل و نداشتن تداخل دارویی با داروهای دیگر، مشورت کنید. در ادامه برخی از مواد موجود در مکمل های دیابت را به شما معرفی خواهیم کرد.

کروم
کمبود کروم در بدن باعث افزایش سطح قند خون می شود. در صورت اطمینان از کمبود کروم و توصیه پزشک، می توانید از آن استفاده کنید.

ویتامین E
ویتامین E یکی دیگر از ترکیبات مکمل های دیابتی که با داروهای رقیق کننده خون برای درمان قلب تداخل دارویی دارند.

ویتامین B12
B12 برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مفید است. این افراد برای کنترل دیابت خود متفورمین مصرف می کنند که باعث کاهش ویتامین B12 در آن ها می شود.

ویتامین D
طبق تحقیقاتی که هنوز در حال بررسی هستند، مشخص شده است که کاهش سطح ویتامین D در خون در دوران کودکی باعث کاهش دیابت نوع اول می شود. افراد مبتلا به دیابت از کمبود ویتامین D رنج می برند که با استفاده از بهترین مکمل های دیابت می توانند کمبود آن را تا حدی کنترل کنند.

دیابت بارداری

در دوران بارداری برای برخی زنان امکان افزایش قند خون وجود دارد که به دیابت بارداری معروف است. دیابت بارداری معمولا در هفته های ۲۴ تا ۲۸ بارداری به وجود می آید. طبق تحقیقات انجام شده، این شرایط در بین ۲ تا ۱۴ درصد از حاملگی ها رخ می دهد.

این نوع بیماری دلیل بر این نیست که فرد قبلا دچار دیابت بوده است یا بعد از آن دچار این بیماری خواهد شد، اما خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آینده را به وجود می آورد. برای جلوگیری از این وضعیت، باید این بیماری به خوبی مدیریت شود که می توان با استفاده از بهترین مکمل های دیابت آن را مدیریت کرد.

بهترین مولتی ویتامین افراد دیابتی

نیازهای تغذیه ای در افراد متفاوت است، لذا استفاده مولتی ویتامین خاصی برای همه افراد مناسب نیست. احتمالا در مورد بیماری دیابت و خطرات آن شنیده اید. دیابت نوعی بیماری متابولیکی است که مکمل تقویتی برای افراد مبتلا باید دارای ویتامین های خاصی باشد. در ادامه، چند نمونه از بهترین محصولات مناسب افراد دیابتی را به شما معرفی خواهیم نمود.

مکمل دیافیت

کپسول دیافیت یوروویتال دارای ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای افراد دیابتی است. این ویتامین باعث کنترل قند خون، جبران ویتامینB12 ، ترمیم زخم‌ ها و تقویت سیستم ایمنی می شود. ترکیبات این محصول شامل مواردی مانند کروم، ویتامین های گروه ب، منگنز، مس، ویتامین A منیزیم، ویتامین C، ویتامین D و آهن است. خواص این مکمل عبارتند از:

-تنظیم سطح قند خون و افزایش تأثیر انسولین
-جلوگیری از بروز ضعف و خستگی
-کمک به متابولیسم چربی ها و کربوهیدارت های بدن
-موثر در تشکیل سلول های خونی
-دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

مصرف این مکمل، به صورت روزانه یک عدد پس از غذا توصیه می شود.

مکمل دیابتون

مکمل دیابتون دارای ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیباتی نظیر ال کارنتین و کروم است. این مکمل به حفظ قند خون و سلامتی افراد دیابتی کمک می کند. این محصول فاقد رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده، شکر، مخمر، لاکتوز و گلوتن است. باید به صورت روزانه یک عدد قرص همراه با وعده غذایی مصرف شود.

ترکیبات این مکمل که شامل مواردی مانند کروم، منگنز، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، روی، سلنیوم، آهن و ویتامین های گروه ب است، به کنترل قند خون و افزایش تأثیر انسولین در بدن کمک می کنند. این مکمل، تکمیل کننده نیاز بدن افراد دیابتی است که منجر به ارتقای سلامتی آنها می شود. خواص این مکمل عبارتند از:

-افزایش تأثیر انسولین
-تنظیم سطح قند خون
-حفظ عملکرد طبیعی سیستم عصبی
-کمک به سوخت و ساز مواد غذایی
-تولید انرژی برای بدن
-موثر در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات های بدن
-کمک به عملکرد طبیعی قلب


قرص دیابگلد شهاب درمان

قرص دیابگلد شهاب درمان، ساخت کشور ایران و حاوی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز افراد دیابتی است. فرمولاسیون این مولتی ویتامین، با بکارگیری دوز مناسب از هر یک از مواد موجود در ترکیبات، متناسب با نیاز بدن بیماران دیابتی است. ترکیبات موجود در این محصول، شامل ویتامین D، ویتامین های گروه ب، ویتامین E، ویتامین C، زینک، منیزیم، کروم و … می باشد.

ویتامین D به تولید انسولین در بدن کمک می کند؛ زینک منجر به تولید و ترشح انسولین و کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود؛ ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است که به کنترل قند خون کمک می کند؛ منیزیم و کروم سطح قند خون را تنظیم می کنند؛ ویتامین C به ترمیم بافت بدن و کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند و ویتامین های گروه ب با افزایش سطح گلبول سفید در خون، سطح قند خون را کنترل می کنند.