چه مکمل‌هایی باید مصرف کنید؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
چه مکمل‌هایی باید مصرف کنید؟

یکی از راه‌های فهمیدن اینکه چه ویتامین‌ها و مکمل‌هایی باید مصرف کنید این است که ارزش غذایی همه مواد غذایی موجود در رژیم غذایی خود را با دقت بررسی کنید و ببینید چقدر به RDI توصیه شده توسط FDA برای هر ویتامین و مواد معدنی ضروری نزدیک شده‌اید.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از اسمارت فوداسپاین مردم ما مرتباً از ما در مورد اطلاعات و توصیه هایی برای مکمل های غذایی می پرسند. در حالی که توصیه‌ها می‌توانند بر اساس وضعیت سلامتی و نیازهای فردی فرد بسیار متفاوت باشند، توصیه‌هایی وجود دارد که ما به اکثر بیماران در رابطه با مکمل‌ها برای سلامتی مطلوب ارائه می‌کنیم.

۱. مولتی ویتامین ها

یک مولتی ویتامین با کیفیت خوب یکی از مهم ترین مکمل ها برای سلامتی مطلوب است. طبق گزارش CDC، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها قادر به تامین نیازهای غذایی خود به تنهایی با رژیم غذایی نیستند. یک مطالعه CDC در سال ۲۰۱۳ نشان داد که تنها ۱۳.۱٪ از جمعیت ایالات متحده به میزان کافی میوه و فقط ۸.۹٪ از مصرف سبزیجات کافی برخوردار بودند.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که محصولاتی که امروزه می‌خوریم حاوی سطوح پایین‌تری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نسبت به محصولاتی است که دهه‌ها پیش مصرف می‌کردیم، احتمالاً به دلیل تخلیه خاک. مطالعه روی بزرگسالان بالای ۵۰ سال نشان داد که کمتر از ۵۰ درصد از آنها به اندازه کافی کمبود دارند. سطح ویتامین E، اسید فولیک و منیزیم تنها از رژیم غذایی. حمایت از یک رژیم غذایی مغذی با یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ما آنچه را که بدن خود برای عملکرد بهینه نیاز دارد، می دهیم.

اما زمان مصرف مولتی ویتامین هم بسیار مهم است.باید بدانید بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین کی است تا بدنتان حداکثر جذب را داشته باشد.برای برخی از آنها صبح ها مناسبتر است و برای برخی شبها قبل از خواب.برخی را با معده پر و بعضی را باید با معده خالی مصرف کنید.

۲. روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ را برای بدن فراهم می کند که برای تنظیم التهاب مهم هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ به دلایل بی‌شماری برای سلامتی ما حیاتی هستند و تنها از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها می‌توان آنها را به دست آورد. سطوح کافی امگا ۳ برای سلامت قلب و عروق، تنفس، ایمنی و اسکلتی عضلانی لازم است.

نشان داده شده است که آنها فشار خون را تنظیم می کنند، وزن بدن را سالم نگه می دارند، عملکرد ایمنی را تنظیم می کنند، از خلق و خوی مثبت حمایت می کنند و سلامت عضلات و مفاصل را ارتقا می دهند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ توسط Maroon و Bost نشان داد که مکمل‌های روغن ماهی به اندازه بسیاری از داروهای بدون نسخه در کاهش درد گردن و کمر مؤثر است. به طور معمول افراد برای رسیدن به سطوح مطلوب نیاز به مکمل با ۵۰۰-۹۰۰ میلی گرم اسیدهای چرب امگا ۳ دارند. علاوه بر این، توصیه می شود که افراد ۳ وعده ماهی چرب (مانند سالمون، آنچوی، ساردین و ماهی خال مخالی) در هفته مصرف کنند.

۳. منیزیم

منیزیم یکی دیگر از مکمل های مهم برای سلامتی مطلوب است زیرا برای بیش از ۶۰۰ واکنش آنزیمی در بدن مورد نیاز است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تخمین زده می شود که ۷۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی میزان مصرف روزانه توصیه شده FDA را برآورده نمی کنند.

افرادی که بیشتر در معرض خطر کمبود منیزیم هستند عبارتند از کسانی که رژیم های غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده مصرف می کنند، دارای اختلالات قند خون یا دیابت هستند، مقادیر زیادی الکل مصرف می کنند، دیورتیک ها یا مهارکننده های پمپ پروتون مصرف می کنند، بیماری های گوارشی دارند، آنتی بیوتیک های طولانی مدت مصرف کرده اند. ، یا از کمبود ویتامین D رنج می برند.

سطوح پایین منیزیم می تواند منجر به مشکلات متابولیسم ،کمبود ویتامین D، ضعیف شدن استخوان ها، بی نظمی ضربان قلب و فشار خون نامنظم، مشکلات قند خون، تحریک پذیری و اضطراب، گرفتگی عضلات و پرش و خستگی شود.

۴. ویتامین D

تخمین زده می شود که ۸۸ درصد از جمعیت کمتر از حد مطلوب ویتامین D دریافت می کنند. اگرچه بدن به طور طبیعی ویتامین D را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می کند، اما خورشید اغلب به اندازه کافی قوی نیست که بتواند نیازهای بدن را برآورده کند. عوامل زیادی وجود دارد که توانایی بدن را برای تبدیل نور خورشید به ویتامین D محدود می‌کند، از جمله قرار گرفتن محدود در معرض نور خورشید در ماه‌های زمستان، سن بالاتر، رنگدانه‌های تیره‌تر پوست، و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و لباس‌هایی که پوست را از نور خورشید دور می‌کنند.

ویتامین D برای حفظ یکپارچگی استخوان، عملکرد عصبی عضلانی مناسب، پاسخ التهابی طبیعی، قدرت عضلانی، جذب مناسب کلسیم، پاسخ ایمنی سالم و فشار خون طبیعی ضروری است. مطالعات نشان داده اند که سطوح کافی ویتامین D با کاهش شکستگی های استرسی، کاهش آسیب در ورزشکاران و کاهش میزان عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مرتبط است. همچنین نشان داده شده است که مکمل ویتامین D باعث بهبود علائم سردرد و میگرن می شود.

۵. پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها برای حفظ سلامت روده مهم هستند، که آنها را به مکمل های مهمی برای سلامت مطلوب تبدیل می کند زیرا ما مواد مغذی را از طریق روده هضم و جذب می کنیم. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به عملکرد صحیح روده کمک می کنند.

روده همچنین حاوی باکتری‌های بد و پاتوژن‌هایی است که می‌توانند عملکرد روده را کاهش داده و باعث بیماری و بیماری شوند. حفظ تعادل خوب بین باکتری های “خوب” و “بد” در روده برای سلامت کلی مهم است. عدم تعادل باکتریایی در روده می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشیم و ویتامین ها و سایر مواد مغذی را مصرف کنیم. تحقیقات نشان می دهد که مکمل پروبیوتیک ها از عملکرد سالم ایمنی، تنظیم التهاب، سلامت مغز مناسب و مدیریت وزن حمایت می کند. همچنین به مقابله با برخی از عوارض جانبی مضر مصرف داروهای رایج مانند NSAID ها و آنتی بیوتیک ها کمک می کند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که مکمل ها باید در دوزهای خاص مصرف شوند که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. علاوه بر این، برخی مکمل ها می توانند با داروها تداخل داشته باشند. لطفاً قبل از شروع مکمل جدید برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دیگر صحبت کنید.