گیاه شاه تره مناسب برای خروج سموم از بدن - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
گیاه شاه تره مناسب برای خروج سموم از بدن

به گزارش بانک پزشکان به نقل از ایسنا، یک کارشناس ارشد گیاه‌شناسی گفت: به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های عالی، پاک کننده‌ای فوق‌العاده برای پاکسازی کبد و خون است و همچنین باعث می‌شود و کمک می‌کند تا آب اضافی و سموم از بدن خارج شوند.

تارا صالحی، اظهار کرد: شاه تره برای درمان التهابات پوستی بسیار مؤثر است و علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد.

وی ادامه داد: این گیاه در آب و هوای معتدل رشد می‌کند و دارای گل‌های رنگارنگ بوده که برای باغ‌ها مناسب هستند و از قرن بیستم تا به حال در پزشکی سنتی استفاده می‌شده است.

صالحی با اشاره به این‌که شاه تره در دوران باستان به عنوان یک قدرت جادویی در نظر گرفته می‌شده است، عنوان کرد: این گیاه را در آتش سوزاندند، زیرا معتقد بودند که دود آن می‌تواند از جادو محافظت و ارواح شیطانی را دور کند و طبق یک افسانه باستانی، این گیاه حاصل از بذر نمیباشد بلکه از یک دود ناگهانی از زمین پدیدار شده است.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی بیان کرد: این گیاه در آغاز زمان گلدهی چیده شده و در چای‌ها، قرص، کپسول، لوسیون‌های چشم و عصاره‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله خواص این گیاه، می‌توان به خواص ضد التهابی آن اشاره کرد، چراکه شاه تره می‌تواند به خوبی برای بهبود زخم ها، تورم و قرمزی و درد پوست و سایر اندام‌ها مؤثر باشد.

صالحی تصریح کرد: همچنین این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و اگزما مفید است.

این کارشناس ارشد گیاه شناسی تأکید کرد: این گیاه یک کرم یا پماد عالی برای رفع خارش است، آکنه را درمان، و پوست را پاکسازی می‌کند و در نتیجه باعث زیبایی و درخشندگی پوست می‌شود.

وی افزود: این گیاه به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های عالی، پاک کننده‌ای فوق‌العاده برای پاکسازی کبد و خون است و همچنین باعث می‌شود و کمک می‌کند تا آب اضافی و سموم از بدن خارج شوند.

صالحی ادامه داد: شاه تره یک گیاه آرام بخش است که فشار خون را کاهش داده و باعث منظم شدن ضربان قلب می‌شود و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای آرتریت و سایر بیماری‌های مفصلی مناسب است.

این کارشناس ارشد گیاه شناسی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد که شاه تره می‌تواند بیماری‌های مربوط به کیسه صفرا و التهابات کبد را درمان و عملکرد کبد را تا ۸۰ درصد بهبود ببخشد و از ایجاد سنگ های کیسه صفرا نیز جلوگیری می‌کند و به عنوان یک ترکیب ضد اسپاسم مفصل کیسه صفرا استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که به کاهش روند پیری کمک می‌کند همچنین دارای اسیدهای چرب بوده که خود این ماده نیز از روند پیری جلوگیری می‌کند، همچنین حاوی مقدار زیادی آلکالوئید، از قبیل پروتوپین و فوماریتین است که برای بسیاری از قسمت‌های بدن نیز مفید هستند.

صالحی تأکید کرد: این گیاه در دوزهای زیاد می‌تواند سمی بوده و باعث اسهال شدید، گرفتگی عظلات و تنگی نفس شود.