دولت بایدن آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام می کند؟ - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
دولت بایدن آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام می کند؟

از آنجایی که آبله میمون در حال گسترش است و اکنون نزدیک به ۳۵۰۰ مورد در ایالات متحده گزارش شده است، دولت بایدن در حال بررسی است که آیا شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کند یا خیر.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از هلث دی دولت بایدن ممکن است آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کند

دولت همچنین ممکن است یک هماهنگ کننده کاخ سفید را برای نظارت بر واکنش معرفی کند تا همه اینها تلاش کند تا ویروس در ایالات متحده بومی شود. روز شنبه سازمان جهانی بهداشت آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام کرد.

منابع ناشناس به واشنگتن پست گفتند، تصمیم بایدن ممکن است این هفته همراه با اعلامیه ای مبنی بر توزیع حدود ۸۰۰ هزار واکسن اضافی پس از بررسی سازمان غذا و داروی ایالات متحده باشد. اعلام وضعیت اضطراری می تواند منابعی را برای سازمان های دولتی برای جمع آوری داده ها و مبارزه با شیوع آبله میمون فراهم کند. با این حال، کمبود واکسن یا موانع درمانی که واکنش ایالات متحده به ویروس را کند کرده است، برطرف نخواهد کرد.

اعلامیه «ابزاری است که می‌تواند هم برای همسویی با سازمان جهانی بهداشت و افزایش آگاهی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، و هم توجیه قابل‌توجهی برای HHS [وزارت بهداشت و خدمات انسانی] برای استفاده از ابزارهایی (هر چند محدود) که به پاسخگویی کمک می‌کند. بر اساس یادداشتی که روز یکشنبه به رئیس جمهور جو بایدن فرستاده شد و نسخه ای از آن در اختیار روزنامه پست قرار گرفت.

برخی ادعا کرده اند که واکنش رسمی ایالات متحده بسیار کند بوده است. مقامات کاخ سفید در میان آنها بوده اند و گفته اند که این تصمیم در دستان خاویر بسرا، وزیر HHS است. بیماران در دریافت نتایج آزمایش با تاخیر مواجه بوده اند. پزشکان به موانع بوروکراتیک در دسترسی به نسخه ها اشاره کرده اند. اریک آدامز، شهردار نیویورک، خواستار افزایش سریع کاهش دوز واکسن شده است.