۶ ترفند ساده صبحگاهی برای افزایش انرژی بدن - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
۶ ترفند ساده صبحگاهی برای افزایش انرژی بدن

نوشیدن یک لیوان آب گریپ‌فروت طبیعی در روز نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. همچنین، این میوه منبع غنی از فیبرها، اسیدفولیک و تیامین است. تیامین نقش مهمی در متابولیسم گلوکز دارد و به‌ همین دلیل مصرف این میوه در رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود.

به گزارش بانک پرشکان به نقل از سلامت، متابولیسم به مجموعه فرایندهایی در بدن اطلاق می‌شود که انرژی دریافتی از مواد غذایی را به نیروی لازم برای عملکردهای مختلف تبدیل می‌کند. ممکن است این فرایند طبیعی تحت تاثیر عوامل مختلفی روند کندی داشته‌ باشد که منجر به بروز خستگی، افزایش وزن، حساسیت، مشکلات پوستی، بی‌خوابی و… ‌شود. رعایت برخی توصیه‌ها می‌تواند متابولیسم بدن را تسریع کند و زمینه افزایش سطح سلامت بدن شود که در ادامه همین مطلب به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم.

نوشیدن آب ولرم و آبلیمو

پس از بیدار شدن از خواب، بدن به ماده غذایی نیاز دارد که روند پاکسازی را تسهیل کند، سرشار از ویتامین‌ها و از طرفی سالم باشد. نوشیدن یک لیوان آب ولرم با کمی آبلیمو انتخاب عالی برای این منظور است که عملکرد گوارش را بهبود می‌بخشد و با پاکسازی بدن روند جذب بهتر ریزمغذی‌ها را افزایش می‌ دهد. به‌طور کلی، دریافت کافی آب عملکرد کلیه‌ها را تقویت می‌کند و در تجزیه چربی‌ها و کربوهیدرات ها نقش دارد البته می‌توان کمی عسل نیز به این نوشیدنی اضافه کرد.

۱۰ دقیقه دمبل زدن

به‌طور کلی، انجام تمرینات ورزشی برای بهبود متابولیسم بدن مفید است. تمرینات تقویت عضلات تاثیر خوبی دارد و توصیه می‌شود طی ساعات ابتدایی روز چند دقیقه‌ای به این تمرینات اختصاص پیدا کند. دمبل‌زدن علاوه بر تسریع متابولیسم به تقویت عضلات بازو و ساعد نیز کمک می‌کند.

تخم مرغ خوردن

تخم‌مرغ جزو خوراکی‌های مفید برای تسریع متابولیسم است و اگر به‌اندازه کافی و همراه دیگر خوراکی‌های سالم مصرف شود، سیرکننده‌ است، بخش مهمی از ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و در کاهش وزن نیز تاثیر دارد. چربی‌های تخم‌مرغ نیز از نوع اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۹ است که برای حفظ سلامت سیستم قلبی ‌و عروقی ضروری هستند.

مصرف سیب و گلابی

سیب و گلابی میوه‌های بسیار مغذی و مفیدی هستند که به علاوه بر تسریع متابولیسم، کلسترول خون را تنظیم می‌کنند، احساس سیرکنندگی ایجاد می‌کنند و در کاهش چربی‌های مقاوم بدن نقش دارند. البته بسیار مهم است که این میوه‌ها همراه دیگر خوراکی‌های مغذی صبحانه مانند گردو، کشمش، عسل، جودوسر و… میل شود.

لذت بردن از طعم قهوه

نوشیدن یک فنجان کوچک قهوه هیچ ضرری برای سلامت بدن ندارد و تاثیر قابل توجهی در تسریع متابولیسم بدن دارد. نباید فراموش کرد که کافئین سطح آدرنالین را افزایش می‌دهد. در حالی‌که این هورمون در تجزیه سلول‌های چربی نقش دارد و در کنار رعایت اصول صحیح تغذیه به کاهش وزن کمک می‌کند.

گنجاندن گریپ فروت در برنامه غذایی

نوشیدن یک لیوان آب گریپ‌فروت طبیعی در روز نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. همچنین، این میوه منبع غنی از فیبرها، اسیدفولیک و تیامین است. تیامین نقش مهمی در متابولیسم گلوکز دارد و به‌ همین دلیل مصرف این میوه در رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود. گریپ‌فروت نقش پیشگیرانه ای از ابتلا به دیابت دارد، با چربی‌های مقاوم بدن مقابله می‌کند و عملکرد سیستم گوارش بدن را بهبود می‌بخشد.