برای بی‌ خوابی تان آب کرفس بنوشید - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
برای بی‌ خوابی تان آب کرفس بنوشید

تا چند وقت قبل از سبزی پر فایده کرفس تنها در خورش استفاده می‌شد و بعضی وقتها هم نپخته آن در برخی سالادهای سبز استفاده می‌شد، ولی امروزه از جلوی خیلی از آبمیوه‌فروشی‌ها که می گذری، روی شیشه مغازه نوشته شده آب کرفس موجود است.

این روزها این سبزی پرمنفعت به آبمیوه‌فروشی‌ها هم راه باز کرده است و آنها با ترکیب پرتقال، لیمو، هویج و دیگر میوه‌ها یک آبمیوه پرخاصیت و البته لاغرکننده تحویل‌تان می‌دهند.

ماجرا اینجاست که هر چه از خواص این گیاه خوشرنگ و لعاب بگوییم کم گفته‌ایم. خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم‌و. . . نجات می‌دهد.

برای دانستن بقیه ویژگی‌های این گیاه مفید با ما همراه باشید.

کرفس در خانم های باردار ممکن است منجر به سقط جنین شود، اما این گیاه، یک نوشیدنی معجزه گر برای افرادی است که یبوست دارند. همچنین مسکن اعصاب به شمار می رود.

 

جالب است بدانید خوردن کرفس به اعصاب شما آرامش می‌دهد. شب‌هایی که به خاطر مشغله‌های ذهنی یا سردرد دچار کم‌خوابی یا بی‌ خوابی شده‌اید، این گیاه با روغن‌های طبیعی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز شما، مسکن اعصاب‌تان به حساب می‌آید.

به علاوه اگر مدام از قرص‌های تمدد اعصاب استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را کنار بگذارید؛ چند وعده غذا یا سالاد تهیه شده با کرفس را در برنامه بگنجانید تا آرامش‌تان بازگردد.

برخی معتقدند تاثیر کرفس به‌مراتب از قرص‌های بی‌خوابی بیشتر است، البته مضرات مواد شیمیایی را هم به همراه ندارد. به علاوه کرفس باعث خوشبو شدن دهان می‌شود و عطر آن تا ساعت‌ها در کام شما باقی می‌ماند.