تداوم چالش‌ کووید طولانی با وجود فروکش کردن موج همه گیری - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
تداوم چالش‌ کووید طولانی با وجود فروکش کردن موج همه گیری

در بسیاری از کشورهای جهان این امید وجود دارد که همه گیری کروناویروس رو به اتمام است. افراد کمتر به استفاده از ماسک توجه دارند و کمتر به اعمال قوانین مربوط به قرنطینه تاکید میشود.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از ایسنا از واشنگتن پست، اکنون حدود سه سال از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ گذشته است اما هنوز روش درمانی یا تست استانداردی برای عوارض و پیامدهای پس از ابتلا به این بیماری وجود ندارد. بسیاری از مبتلایان دچار علائم بی دلیلی هستند و این نگرانی وجود دارد که این علائم برای مدت‌های طولانی باقی بماند. احساس خستگی مداوم، از دست دادن قدرت حافظه، درد قفسه سینه، اسهال و اختلال در ضربان قلب از جمله این علائم است.

آمارهای منتشر شده در ایالات متحده نشان میدهد: نزدیک به یک پنجم از مردم این کشور که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند همچنان از علائم کووید طولانی رنج میبرند.

“لوران اوزان” از متخصصان قلب و عروق در فرانسه که افراد جوان مبتلا به کووید طولانی را درمان میکند، گفت: در سطح جهان، این موضوع مشخص نیست که چه اتفاقی در جریان است. پزشکان درمان معجزه آسایی در اختیار افراد قرار نمیدهند. بیماران مبتلا به کووید طولانی به واقع درگیر هستند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، کووید طولانی عارضه مزمنی است که علائم آن حداقل چهار هفته پس از عفونت اولیه ظاهر میشود. افرادی که دچار این عارضه هستند در صحبتهای خود از چگونگی تاثیر قابل توجه این بیماری در زندگی روزمره‌شان شکایت دارند. هر یک از این بیماران نوع منحصری از شرایط را تجربه میکنند اما در بین تمامی آنان احساس تنهایی و انزوا و نادیده گرفته شدن توسط دوستان، مدیران و سیستم مراقبت درمانی مشترک بوده است.