دوز یادآور واکسن کرونا باید هرچه زودتر تزریق شود - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
دوز یادآور واکسن کرونا باید هرچه زودتر تزریق شود

بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد موثر بوده و کسانی که دوز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

به گزارش بانک پزشکان به نقل از روزنامه صبح نو، رییس‌جمهور با اشاره در پیش بودن آیین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی، بر ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، گفت: ایثار، ازخودگذشتگی و مجاهدت‌های همه اعضای کادر بهداشت و درمان در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشان تاریخ این مرز وبوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به حرکت آغازشده به‌سوی خودکفایی کشور در حوزه دارو، ضمن قدردانی از داروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: دولت از تلاش‌ برای تولید همه داروهای موردنیاز کشور ازسوی داروسازان داخلی حمایت می‌کند.رییس‌جمهور با اشاره به گزارشی مبنی بر تولید بیش از ۹۰درصد از داروهای موردنیاز ازسوی شرکت‌های داخلی، این دستاورد را افتخارآمیز دانست و افزود: استمرار این روند بدون تردید یک گام راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور است و دولت با همه توان از آن حمایت می‌کند.

رئیسی همچنین با اشاره به بازگشایی قریب‌الوقوع مراکز آموزشی و همچنین در پیش بودن اربعین حسینی گفت: همانطوری که با تلاش‌های کادر درمان و البته همراهی جدی مردم توانستیم بر خیزهای مختلف بیماری غلبه کنیم، هم‌اکنون نیز همچنان همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌ها ضرورت دارد و پیش‌نیاز توفیق سیاستگذاری‌ها در مدیریت کروناست.

وی همچنین لزوم تزریق دوز یادآور واکسن را موردتاکید قرار داد و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد موثر بوده و کسانی که دوز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. رییس‌جمهور انجام تست و شناسایی مبتلایان به کرونا در مرزها و مبادی ورودی کشور را نیز ضروری برشمرد و از همه مردم خواست که برای ایمن ماندن از کرونا و سویه‌های جدید آن، نسبت‌به رعایت کامل اصول بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

« اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعات موردتاکید رییس‌جمهور در جلسه ستاد کرونا بود. رئیسی وزارت بهداشت و درمان را مکلف کرد در اجرای برنامه‌های تحولی دولت در حوزه سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را خصوصا در شرایطی که کشور همچنان درگیر همه‌گیری کروناست، با سرعت بیشتر عملیاتی کند.

رئیسی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر ضرورت رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور ۳۰درصدی تماشاگران در اماکن ورزشی مسقف تاکید کرد.