بزرگ کردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
بزرگ کردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی

فرم سینه تاثیر زیادی در زیبایی اندام بانوان دارد. دلایل مختلفی را می توان نام برد که موجب افتادگی، شل شدگی و ایجاد چین و چروک در ناحیه سینه می شوند. اگر دچار هرکدام از این مشکلات هستید و یا به طور طبیعی سینه های کوچکی دارید، افزایش سایز سینه تنها راه حل برای شماست. روش های مختلفی برای افزایش حجم سینه وجود دارند. که دو نمونه از این روش ها عبارتند از: پروتز سینه و تزریق چربی. اگر شما هم در این عرصه دچار سردرگمی هستید و در انتخاب راه درست تردید دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه خواهیم گفت که کدام یک از روش های بزرگ کردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی برای شما مناسب تر خواهند بود.

روش های بزرگ کردن سایز سینه

به دلیل تبلیغات گسترده ای که در عرصه زیبایی و فرم دهی سینه انجام می شود، گاه انتخاب مناسب ترین راه دشوار و سخت خواهد شد. امروزه عرصه بزرگ کردن حجم و اندازه سینه بیش از پیش گسترش پیدا کرده و بانوان زیادی به دلایل مختلف به دنبال راهی جهت بهتر کردن فرم سینه های خود هستند. اما مسئله ای که در این بین وجود دارد این است که بین بزرگ کردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی کدامیک بهتر است. این دو روش به صورت کاملا مجزا و با تکنیک های مخصوص به خود انجام می شوند، تنها نقطه اشتراکی که بین پروتز سینه و تزریق چربی وجود دارد، فرم دهی و افزایش حجم سینه هاست. بیایید در ابتدا با نحوه کار هرکدام از این روش ها آشنا شویم تا در نهایت بتوانیم بر طبق توضیحات ارائه شده، بهترین راه را انتخاب کنیم.

پروتز سینه

بزرگ کردن سینه با پروتز سینه

پروتز سینه را می توان در دسته عمل های زیبایی قرار داد که به وسیله آن سینه نسبت به اندازه اولیه بزرگ تر، حجیم تر و خوش فرم تر می شود. در صورتی که شما به دلایل مختلفی همچون تغییرات وزنی، بارداری، شیردهی، عوامل ارثی و موارد مختلف دیگر دچار کاهش حجم و افتادگی در ناحیه سینه شده اید، این روش می تواند برای شما موثر واقع شود. چگونگی پروتز، به صورت کاشت سینه است. در واقع بعد از برش دادن ناحیه پایینی سینه، ایمپلنت های مصنوعی که به صورت خاص برای این کار طراحی و آماده شده اند، درون سینه و زیر بافت پستان قرار می گیرند. بعد از انجام این عمل شما به مدت زمان بیشتری برای ریکاوری شدن و بهبودی کامل نیاز دارید. از مزایای پروتز سینه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تنظیم کردن اندازه و سایز سینه به دلخواه
  • امکان برداشتن ایمپلنت
  • و کاشت سلیکونی که بسیار طبیعی و ایمن تر از قبل است.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

روش دیگری که برای بزرگ کردن و افزایش حجم سینه به کار می رود، تزریق چربی به سینه است. این چربی از سایر نواحی بدن گرفته شده و جزء چربی های باکیفیت و مفید است. این روش با نام عمل پیوند چربی نیز معروف است. از آنجایی که بعد از مدت زمانی مقداری از چربی تزریق شده جذب بدن می شود، نیاز است تا عملیات تزریق ۲ تا ۳ مرتبه دیگر تکرار شود. بعد از اتمام این جلسات، سینه ها به فرم و حجم دلخواه شما خواهند رسید. در این روش نیازی به بیهوشی نیست. همچنین از آنجایی که چربی تزریق شده از بدن خود فرد گرفته می شود، عوارض آن به مراتب کمتر است. از مزایای تزریق چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این روش بدون خطر است.
  • در این روش زخمی در بدن ایجاد نمی شود.
  • هزینه این کار نسبت به پروتز سینه به صرفه تر و مناسب تر است.
  • در نهایت سینه بعد از حجم دهی، ظاهری طبیعی خواهد داشت.

کدام روش برای بزرگ کردن سینه بهتر است؟

حال بعد از این توضیحات می خواهیم بدانیم برای بزرگ کردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی، انتخاب کدامیک بهتر خواهد بود. در واقع می توان گفت انتخاب هرکدام از این روش ها بسته به هدف شما دارد. اگر تصمیم دارید تا نواقص موجود در سینه را اصلاح و بازسازی کنید تزریق کردن چربی به سینه گزینه مناسبی است. اما اگر هدف شما تنها بزرگ و حجیم تر کردن سینه است، پروتز کردن انتخاب بهتری خواهد بود. در ادامه به چند نکته مهم و شنیدنی در خصوص هریک از این دو روش اشاره می کنیم تا تصمیم گیری برای شما راحت تر شود.

  • دقت داشته باشید که بعد از کاشت سینه و پروتز کردن، شما دیگر احتیاجی به جراحی و عمل مجدد نخواهید داشت. اما در روش تزریق چربی، به دلیل جذب شدن این چربی به بدن ،شما نیاز به تکرار مداوم آن تا حصول نتیجه دلخواه دارید. در واقع می توان گفت، تزریق چربی نسبت به پروتز سینه ماندگاری و دوام کمتری دارد.
  • هزینه پروتز کردن نسبت به تزریق چربی بیشتر است. پس آن دسته از افرادی که به دنبال راه ارزان تر و مقرون به صرفه تری هستند می توانند روش تزریق چربی را انتخاب کنند.
  • اگر سینه های شما دچار افتادگی شدید هستند، پروتز کردن سینه انتخاب بهتری خواهد بود.
  • تزریق کردن چربی به نواحی سینه فرم عجیب و خاصی به سینه نخواهد داد. اما تنوع شکل در پروتز کردن سینه بسیار زیاد است و شما می توانید با مشاوره از پزشک بهترین نوع آن را انتخاب کنید.
  • این امکان وجود دارد که در گذر زمان و بر اثر افزایش و کاهش وزن، تاثیرات تزریق چربی در سینه کم شده و یا از بین برود. اما پروتز سینه ماندگاری بسیار قابل قبول و خوبی دارد.
  • اگر تمایل ندارید که در بدن شما برش یا زخمی ایجاد شود تزریق چربی انتخاب بهتری است. این درحالی است که با پروتز کردن در بدن زخم ایجاد شده و بهبودی این زخم ممکن است تا یک سال هم به طول بیانجامد.
  • در هر دو روش پروتز کردن سینه و تزریق چربی، شما نیاز دارید تا برای مدت زمان دو هفته استراحت کرده و از انجام کارهای سنگین به شدت خودداری کنید.

در پایان به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای انجام هر دو روش یاد شده، حتما به مراکز درمانی معتبر  و تحت مشاوره فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید تا در آینده با مشکلات جبران ناپذیر مواجه نشوید.

برای بزرگ کردن سایز سینه راه های دیگری مثل ورزش و رعایت بعضی رژیم های غذایی خاص نیز وجود دارد که در مقالات بعد به این موارد خواهیم پرداخت.